וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי באירופה; מניות הביטוח נופלות בהובלת מינכן רה שמאבדת 9%

רונן סרברניק

28.3.2003 / 21:43

וודאפון עולה ב-0.5% לאחר שהודיעה על רכישת מניות ליברטל; מניות הנפט הגדולות רושמות עליות שערים על רקע העלייה החדה במחירי הנפט



מסחר תנודתי במיוחד נרשם בבורסות אירופה על רקע ירידות חדות במניות הביטוח והפיננסים ועליות במניות הנפט. בפרנקפורט, מינכן רה נופלת בשיעור חד וגוררת את הדקס לירידה של 0.8%. מנגד המדדים המובילים בפאריס ולונדון רושמים עליות קלות.



בזירת המקרו, ממשלת צרפת קיצצה את תחזיות הצמיחה לשנת 2003 מתוך הערכה כי המלחמה בעיראק תוביל לצמצום השקעות, ירידה בצריכה ולדרישה מופחתת לכוח אדם בתעשייה. להערכת הממשלה, הצמיחה ברבעונים הראשון והשני תעמוד על 0.3%. התחזיות המוקדמות היו לצמיחה של 0.4% ברבעון הראשון ל-0.6% בשני. לשנת 2003 כולה הורידה הממשלה את יעד הצמיחה ל-1.3%, מרמה של 2.5%.



וודאפון עולה ב-0.5% לאחר שהודיעה על רכישת מניות ליברטל ההולנדית. וודאפון צפויה להגדיל החזקותיה בחברת התקשורת ל-97.2%. כשהתשלום, לפי 11 יורו למניה, יתבצע ב-2 באפריל.



סוכנות דירוגי האשראי סטנדרד אנד פורס הורידה את דירוג האשראי של חברת הביטוח מינכן רה ל-AA מינוס מ-AA פלוס. בדו"ח צויין כי מינכן רה הראתה צמיחה מאכזבת ברווח. בסוכנות הדירוג גם ציינו כי תחזיותיהם לחברה נותרו שליליות. מינכן רה נופלת ב-9% בעקבות דו"ח זה.



הדו"ח על מינכן רה שלח את מניות הביטוח מטה. המתחרה אליאנץ רושמת ירידה של 4%; AXA מאבדת כ-2%.



מניות הנפט הגדולות רושמות עליות שערים על רקע העלייה החדה במחירי הנפט הגולמי. מחירי הנפט הגולמי עלו בלונדון ל-27.7 דולר לחבית מסוג ברנט. טוטאל פינה עולה ב-0.5%; ENI עולה ב-1% ושל מתחזקת ב-0.3%.



במניות הטכנולוגיה בולטת ST עם עלייה של 1.2%. יצרנית ציוד ייצור השבבים ASML עולה ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully