וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון זינק ביולי ל-8.1% מהתמ"ג: "מידרדרים למשבר פיננסי וכלכלי שלא חווינו כמוהו עשורים"

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 15:29

זאת לעומת גירעון של 7.6% בחודש הקודם, זאת כאשר תקרת הגירעון לשנה כולה אמורה לעמוד על 6.6%

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

הגירעון ממשיך לעלות: בחודש יולי זינק לשיעור של 8.1% מהתמ"ג, זאת לאחר שבחודש יוני עמד על 7.6%. יעד הגירעון לשנה כולה עומד על 6.6%, נתון שכבר נחצה.


הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים גדל בכ-0.4% נקודות אחוז ועמד על כ-8.1% מהתוצר, זאת לפי דיווח של האוצר בנוגע לנתוני ההוצאות וההכנסות לחודש יולי.

הגירעון החודשי עמד על כ-8.5 מיליארדי שקלים, מתחילת השנה נרשם גירעון מצטבר של כ-72.1מיליארדי שקלים. ב-12 החודשים האחרונים נרשם גירעון מצטבר של כ-155.2 מיליארדי שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024.. חיים צח/ לע״מ, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה לשנת 2024./עיבוד תמונה, חיים צח/ לע״מ

בחודש יולי נרשמו הכנסות של כ-40.9 מיליארדי שקלים, והכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ- מיליארדי שקלים, לעומת כ-269.4מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד (גידול מצטבר של כ-3.1%).

עוד נרשמו החודש נרשמו הוצאות של כ-49.4 מיליארדי שקלים, הוצאות הממשלה מתחילת השנה עמדו על כ-349.8מיליארדי ,שקלים לעומת כ-263.4 מיליארדי שקלים בתקופה המקבילה אשתקד), גידול מצטבר של כ-32.8%.

לפי האוצר, "בעקבות שינוי בהתפלגות ההוצאות השוטפות והוצאות המלחמה, הגידול בגירעון צפוי להימשך עד לסוף הרבעון השלישי של השנה ולאחר מכן צפויה מגמת ירידה בגירעון בהינתן תרחיש הייחוס המרכזי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ולדימיר בליאק, דיון ועדת חוקה, 26 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ בליאק./פלאש 90, יונתן זינדל

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חה"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), תקף בחריפות ואמר כי "נתוני הגירעון החריגים שפורסמו היום לא אמורים להפתיע. עוד בחודש מרץ השנה, מיד עם אישור התקציב המתוקן לשנת 2024, הזהרתי כי אם ההתנהלות הפיסקלית חסרת האחריות של הממשלה תימשך, ישראל עלולה לסיים את השנה עם גירעון דו ספרתי. ואכן, ישראל בדרך לגירעון דו ספרתי.

"שר האוצר ממשיך להיתלות בתאוריה אריתמטית די מומצאת, כי ברבעון האחרון של השנה הנתונים "יתכנסו" ליעד הגירעון המקורי - 6.6%. אלא שהמציאות הכלכלית היא שונה לחלוטין".

בליאק אומר כי "המשך מימוש הכספים הקואליציניים, החזקת 10 המשרדים המיותרים, מלחמת ההתשה בדרום ובצפון המלווה בהסלמה של השבועות האחרונים, הצורך במימון פינוי עשרות אלפי תושבי הצפון והדרום, הצפי להורדה נוספת בדירוג האשראי, התנהלות מופקרת של שר האוצר - כל זה יוצר תנאים לעלייה בגירעון, ולא לריסונו.

"מדובר במצב מסוכן שפוגע במוניטין כלכלית ישראל, מעלה את פרמיית הסיכון בגיוס חובות, מערער את היציבות הפיננסית בשווקים, מקטין את יכולת הממשלה לממן הוצאות חברתיות (חינוך, בריאות, רווחה) ולהיאבק ביוקר המחיה. ללא שינוי מיידי ויסודי בסדרי עדיפויות, ללא החלפת שר האוצר הכושל וממשלת המחדל - מדינת ישראל תדרדר במהירות למשבר פיננסי וכלכלי שלא חווינו כמוהו עשורים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully