וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: קרנות הנאמנות הניבו ב-2002 תשואה ריאלית שלילית של 6.5% לעומת תשואות חיוביות בשנים קודמות

TheMarker

28.3.2003 / 13:17

התשואה הריאלית של הקרנות המתמחות בהשקעה במניות, באג"ח ובאג"ח לא צמודות היתה נמוכה מתשואות מדדי השוק הרלוונטיים ב-3 השנים האחרונות



קרנות הנאמנות הניבו ב-2002 תשואה ריאלית שלילית של 6.5% לעומת תשואות ריאליות חיוביות של 3.8% ו-4.4% בשנים 2001 ו-2000, בהתאמה. כך נמסר היום מבנק ישראל. המחקר המלא על התפתחות התשואות של קרנות הנאמנות יופיע בסקירה השנתית של המחלקה המוניטרית בבנק ישראל שתתפרסם ביום שני הקרוב.



התשואה השלילית התאפיינה בקרנות המשקיעות באג"ח לסוגיהן, ובמיוחד בקרנות המשקיעות במניות. תשואה ריאלית חיובית נרשמה בקרנות המשקיעות במט"ח (תשואה נומינלית שלילית של 1.9%) ובנכסי חו"ל, בהתאם להתפתחות שער החליפין ושיעור האינפלציה.



בקרנות המתמחות במניות הנסחרות בבורסה בתל אביב נמצא כי הפערים השליליים גדולים אף יותר בכל אחת משלוש השנים האחרונות, וב-2002 הסתכם הפער בין ביצועי הקרנות למדד המניות בשיעור שלילי של 7.4%. בהשוואת ביצועי הקרנות המתמחות במניות מול המעו"ף מצטמצם. כלומר, מנהלי הקרנות הללו העדיפו להשקיע יותר במניות מעו"ף מאשר בשאר המניות.



בחינת התשואה הריאלית של כל הקרנות המתמחות בהשקעה במניות, באג"ח ובאג"ח לא צמודות מלמדת כי תשואתן היתה נמוכה מתשואות מדדי השוק הרלוונטיים בכל אחת משלוש השנים האחרונות. כמו כן, סטיות התקן של התשואות הריאליות בקרנות דומות לאלה המתקבלות מתשואות המדדים - מה שאומר שמנהלי הקרנות הרכיבו תיקי השקעה בעלי סיכונים הדומים לסיכוני המדדים הרלוונטיים ולא היה להם אף יתרון על פני השקעה בתיק השוק. בהשוואת מדדי שארפ מתקבלת תמונה זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully