וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוגורט עד חטיפים: המחיר היקר שנשלם על מוצרים עשירים בחלבון

ד"ר חזי גור מזרחי

11.8.2024 / 6:55

פערי המחירים על מוצרים מועשרים בחלבון עשוי להגיע לעשרות, ולעתים גם למאות אחוזים. האם יש הצדקה למחיר הגבוה?

למה לשלם יותר על חלבון?/ליאת רון

מגמות הצריכה בשוק מוצרי הצריכה והמזון הם מהדינמיים ביותר בשווקים הכלכליים בעולם. תחומי המחקר, הפיתוח והחדשנות הם עצומים, במטרה תמיד להמציא את הדבר הבא. לכל יצרן ולכל מותג בעולם יש חלום להמציא את המוצר שישנה את פני החברה העסקית והצרכנית שיהפוך למותג גנרי שכל משק בית בעולם יכיר ויצרוך.

מציאת המוצר הבא היא לא רק תהליך מחקרי מורכב, אלא גם תהליך הדורש הרבה מזל ותזמון. מוצרי טרנד הצליחו לכבוש כל בית וכל עגלת קניות, ולעתים לא הבנו מאיפה צמח הביקוש ואיך אנחנו מובלים לרכישה פרטנית. אחת המגמות הבולטות בשנים האחרונות היא מגמת מוצרי החלבון. מוצרים אלו מציגים צמיחה משמעותית בשוק הצרכנים, עם תהליך שקורה מתחת לפני השטח. כל מוצר חלב משנה את האריזה ותוספת החלבון אף לעתים לא ידועה או ברורה לצרכן. הצרכנים מצדם מוכנים לשלם מחיר גבוה משמעותית על מוצר מקביל, רק בגלל הסימון "עשיר בחלבון".

בישראל, שוק מוצרי החלב נשלט על ידי שלוש החברות הגדולות: תנובה, שטראוס ומולר (טרה). על פי נתונים עדכניים, שוק מוצרי החלבון בארץ מגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, עם צמיחה מתמדת. בעולם, שוק מוצרי החלבון מוערך במיליארדי דולרים, והצפי להמשך הצמיחה גבוה. מחקרים מצביעים על כך שהשוק ימשיך לצמוח בקצב דו־ספרתי בשנים הקרובות, בשל הביקוש הגובר למוצרי בריאות ולתחליפי חלבון.

כמה עולים לנו מוצרי חלבון?. המכון לחקר הקמעונאות, צילום מסך
כמה עולים לנו מוצרי חלבון?/צילום מסך, המכון לחקר הקמעונאות

קל יותר מחדר כושר

חלבון הוא תרכובת אורגנית מחומצות אמינו, חיונית לגוף ולבריאות. לצריכה שלו יש יתרונות רבים, בהם בניית שרירים, תיקון רקמות, ייצור אנזימים והורמונים וחיזוק מערכת החיסון.בשנים האחרונות, הפרסום, המדיה והרשתות החברתיות הפכו כל אחד ואחת מאיתנו לשפים חובבים, בטרנד של אורח חיים בריא. קל לרכוש נעלי ספורט מקצועיות ומינוי לחדר הכושר, קשה יותר להתמיד בכך. מנגד, רבים מהצרכנים מגלים התמדה בעיקר בצריכת מעדני חלבון וחטיפי בריאות.

משרדי הבריאות בעולם מנסים להטמיע מודעות לתזונה בריאה יותר ולצמצם תחלואה שמקורה בתזונה לקויה. בשל כך, מוצרים רבים נאלצו לעבור שינויים בפורמולות, סימונים ואזהרות על גבי המוצרים. באמצעות חינוך, מובילים את הצרכנים להגביר את הפעילות הגופנית כחלק משמעותי לשיפור איכות החיים והבריאות.בעיקר זוכים מוצרי החלבון לפופולריות רבה במיוחד בקרב ספורטאים ומתאמנים. חלבון הוא מרכיב חשוב בבניית השרירים ושיקום רקמות לאחר אימון, והמוצרים כוללים אבקות חלבון, חטיפי חלבון ומשקאות חלבון, שנצרכים לפני ואחרי אימון כדי לסייע בתהליך ההתאוששות ובבניית השרירים.

מוצרי החלבון אינם מסתיימים במקרר החלב. חטיפי האנרגיה עתירי החלבון תפסו נתחי שוק לא מבוטלים, והמחיר ליחידה גבוה משמעותית. המותג GO של תנובה מציג לנו מגוון עצום של מוצרים, חטיפים, אבקות ואפילו בייגלה. ניתן למצוא בכל סגמנט מוצרים שניתן להדגיש את כמות החלבון או להוסיף לו ערך. אבקות החלבון נמכרות כיום לא רק בחנויות המתמחות בספורט ותזונה אלא גם בסופרמרקטים רגילים, מה שמעיד על התרחבות השוק והפופולריות הגוברת של מוצרים אלו בקרב הציבור הרחב.

בבדיקה של סל מוצרי החלבון שברשתות השיווק, נמצאו פערים משמעותיים בין התחליפים ובין המוצרים המסומנים בחלבון לעומת אלה שלא. לדוגמה, הפער בין יוגורט בטעם טבעי של תנובה ליוגורט של המותג GO המועשר בחלבון מגיע ל־82% (ל־100 מ"ל). פער של 58% מצאנו בין יוגורט ביו טבעי של שטראוס לבין יוגורט PRO 20 טבעי של שטראוס, המכיל חלבון.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כמה עולים לנו מוצרי חלבון?. המכון לחקר הקמעונאות,
כמה עולים לנו מוצרי חלבון?/המכון לחקר הקמעונאות

בתחום החטיפים, תוספת חלבון על פי רוב מכפילה את מחיר המוצר. חטיף דגנים של קורני יעלה עשרה שקלים - וחטיף חלבון יעלה 20. חטיף חלבון של סלים דליס יעלה 19.80 - בדיוק פי שניים מחטיף דגנים של אותו המותג. לשיא הגיע חטיף בייגלה של תנובה, שמחירו פי עשרה (!) מחטיף בייגלה רגיל של חברת אסם.

הטרנדים בשוק הצרכנים והשפעות המדיה על התנהגות הצרכנים הם משמעותיים. המודעות הגוברת למוצרי בריאות ולחלבון במיוחד מובילה לשינויים בצריכה ובשיווק. עם זאת, חשוב להיות מודעים לפערים במחירים ולבחון אם התוספת הכספית באמת שווה את הערך הבריאותי הנוסף.

הצפי הוא ששוק מוצרי החלבון ימשיך לצמוח בקצב מהיר בשנים הקרובות, עם ביקוש גובר למוצרים בריאותיים ולתחליפי חלבון. חברות המייצרות מוצרי חלבון מתמקדות בפיתוח מוצרים חדשניים שיענו על הדרישות התזונתיות של הצרכנים ויסייעו להם לשפר את איכות חייהם ובריאותם.

*מבוסס על עדכוני מחירי הרשתות לאתר משרד הכלכלה המעובדים באמצעות אתר פרייסז על פי מחירים ממוצעים ברשתות הדיסקאונט, בחישוב מחירי המוצרים ל־100 גרם/מ"ל מוצר.

  • עוד באותו נושא:
  • חלבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully