וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בבורסה? המשקיעים רשמו רווחים גדולים ב-2024

11.8.2024 / 7:14

על רקע המפולת שחוו בורסות בעולם בשבועות האחרונות, צריך לזכור כי הן הציגו תשואות גבוהות מתחילת השנה. אלו מדדים ומניות הרשימו ואלו אכזבו, מה קרה ל"שבע המופלאות" ואיזה מדד רשם את ההישג הגדול ביותר?

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

למרות הירידות שחוו השווקים בשבועות האחרונים, חלק משמעותי מהמדדים, מניות ומטבעות דיגיטליים, רושמים תשואה מרשימה מתחילת שנת 2024, לקראת סוף עונת הדוחות של הרבעון השלישי.

מדדי ארה"ב הכוללים את הנאסד"ק, S&P500, דאו ג'ונס וראסל 2000, סיפקו תשואה חיובית של 9.7%, 9.6%, 2.8% ו-1.1% מתחילת השנה. משקיעים רבים צפו בפער ההולך והמתרחב בין מדד הנאסד"ק לבין שאר המניות הבינוניות במדד הראסל 2000, בציפייה כי הפער יצטמצם בשלב מסוים, דבר שיכול להתפרש כבריא, מאחר ורוב הכסף זורם אל שבעת מניות הטכנולוגיה הגדולות מתחילת השנה, אם כי בשבועות האחרונים, ניתן לזהות שינוי בזרימת הכספים, והתנועות הופכות לפחות קורלטיביות בשל עונת הדוחות.

ומה עם אירופה? המדדים באירופה, ירוקים ברובם, בהובלת הפוטסי הבריטי (FTSE100) שרשם עד כה תשואה של כ-5.77%. אחריו הדאקס (DAX) הגרמני עם 5.04% והאייבקס (IBEX) הספרדי עם 4.09%. הקאק (CAC) הצרפתי, המודד את ביצועיהן של 40 החברות המובילות בצרפת, רושם תשואה שלילית של יותר מ-4% מתחילת השנה.

עליות שערים בבורסה. ShutterStock
נאסד"ק עם תשואה של כמעט 10% מתחילת השנה/ShutterStock

הסוסים המנצחים

למרות המימושים הכבדים במניית אנבידיה (NVDA), והירידות החדות שהיא חווה בשבועות האחרונים, המניה עדיין נמצאת בראש הרשימה, עם תשואה של כמעט 100% מתחילת השנה, ענקית השבבים, סוחבת איתה את כל הסקטור, שבו ישנן מניות עם ביצועים מרשימים, סופר מיקרו היא אחת מהן, ולאחר שספקה למשקיעים תשואה חלומים של 246% בשנת 2023, מתחילת 2024, נסק מחיר המניה "רק" כ-72.6%.

מלבד סקטור השבבים, ואולי באופן די מפתיע, מניות החלל, הנחשבות כחלק מתת-סקטור של סקטור התעשייה, הפתיעו גם הן לטוב.

בנוסף, מניית מטא (META), אלי-לילי (LLY) וביטקוין (BTC), רשמו תשואה של מעל 30% מתחילת השנה, גם לאחר הקריסה המהירה במחיר, בדגש על ביטקוין, שהגיעה בעקבות צניחת השווקים ביפן, ובהתחזקות המהירה של הין היפני.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

אלו שנשארו מאחור

סולאראדג' (SEDG), זכתה בתואר של מאכזבת השנה, ולמרות שרבים האמינו בה, חוותה החברה הפסדים עצומים והיעדר הזמנות, ומחיר המניה שלה הגיב בהתאם. מתחילת השנה רשמה המניה ירידה של 74% בערכה.

גם אינטל (INTC), שאכזבה את המשקיעים בדוחות האחרונים ובציפיות קדימה, צנחה יותר מ-20% ברגע פרסום הדו"ח, ונכון לכתיבת מילים אלו משלימה ירידה של יותר מ-60% מתחילת 2024.

גם מובילאיי (MBLY) הישראלית, שנרכשה ע"י אינטל ב-2017 השלימה ירידה של 63% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully