וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק הסודי: איך מנכ"לים מובילים מכפילים את סיכויי ההצלחה שלהם?

בשיתוף מכון היצוא

22.8.2024 / 9:24

ליווי מנטור מקצועי מקצר את זמן ההגעה לרווחיות, מגדיל את סיכויי גיוס ההון ומעניק למנכ"לים כלים קריטיים להתמודדות עם אתגרי הצמיחה

גבר צעיר מרצה בפני עובדים במשרד. ShutterStock
גבר צעיר מרצה בפני עובדים במשרד/ShutterStock

בעולם העסקי התחרותי של ימינו, הובלת חברה קטנה או סטארטאפ היא משימה מורכבת ומאתגרת. מנכ"לים מוצאים את עצמם בעמדה קריטית, נדרשים לקבל החלטות מכריעות, להתמודד עם אי-ודאות מתמדת ולנהל מגוון רחב של תחומים. בסביבה כזו, הסתייעות במנטור יכולה להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

גבי סינגולדה, המנחה המקצועי למנטורים במכון היצוא, מסביר: "היתרון הכי גדול לחברות שמתנהלות עם מנטור הוא היכולת לנוע בצורה מהירה יותר ולקבל החלטות טובות יותר עם פחות טעויות".

ב-17 בספטמבר ייערך במכון היצוא מפגש מיוחד במהלכו מנכ"לים של חברות יזכו להזדמנות להיפגש עם המנטורים פנים מול פנים. "הליווי שניתן על ידי המנטור הקנה לנו כלים וזוויות ראיה שונות", נמסר מאחת החברות שלוו על ידי מנטור של מכון היצוא. "למרות שאנחנו חברה ותיקה למדי, עם נסיון עשיר ביצוא ובעסקים בינלאומיים, ההכוונה שמספק המנטור מועילה מאוד ומסייעת בניתוח והחלטות לגבי המצב העיסקי של החברה בכל הרמות. מומלץ גם למי שחושב שהוא Been there Done that".

גבי סינגולדה. יח"צ,
גבי סינגולדה/יח"צ

למה מנטור הוא נכס אסטרטגי?

שיפור קבלת החלטות: מנטור מנוסה מספק נקודת מבט חיצונית ומבוססת ניסיון, המסייעת למנכ"לים לקבל החלטות מושכלות ומוצלחות יותר. סינגולדה מדגיש: "קבלת החלטות בצמתים היא קריטית. מספיק שלקחת שמאלה במקום ימינה, אתה בעולם אחר. לכן הטעות הכי גדולה, בצמתים הקריטיים, ההחלטות החשובות, יש משמעות מאוד גדולה גם קדימה".
פיתוח כישורי מנהיגות: אחד התפקידים החשובים של מנטור הוא לסייע בפיתוח יכולות המנהיגות של המנכ"ל. זה כולל שיפור מיומנויות תקשורת, ניהול צוות, והתמודדות עם משברים.
תמיכה רגשית ומקצועית: ניהול חברה יכול להיות מבודד ומלחיץ. סינגולדה מסביר: "הקושי הכי גדול של כל מנכ"ל שהוא לבד. הוא למעלה לבד. על הגב שלו להרים את כל הסטארט אפ. יש המון לחץ וזה יכול לשתק. כשיש מישהו לידך, שאיתו אתה יכול להתייעץ ולחשוב, המקום הזה שאתה יודע שאתה לא לבד, הוא מקום מאוד חשוב".
נטוורקינג וגיוס הון: מנטור יכול לפתוח דלתות ולסייע ביצירת קשרים עסקיים חדשים. "מנטורים, מטבעם, יש להם ניסיון של המון שנים. הם מחוברים ומקושרים ויכולים למנף את הדבר הזה", מוסיף סינגולדה.

מתי הזמן הנכון להתחיל עם מנטורינג?

לפי סינגולדה, "כשהסטארט אפ בשל ויש לו מוצר, זה השלב הנכון לגייס מנטור. האנשים שלנו הם אנשים עם המון ניסיון בשיווק בינלאומי."

seperator

בעולם הדינמי של חברות קטנות וסטארטאפים, מנטורינג הוא כלי רב-עוצמה שיכול לתת למנכ"לים יתרון משמעותי. על ידי ניצול הניסיון, התובנות והקשרים של מנטור מנוסה, מנכ"לים יכולים לנווט את חברותיהם בבטחה רבה יותר לעבר הצלחה. השקעה במנטורינג היא לא רק השקעה בפיתוח אישי, אלא גם בעתיד החברה כולה.

בשיתוף מכון היצוא
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully