וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הסוויפטיז: גם העסקים בווינה הפסידו בענק

12.8.2024 / 12:08

וינה אולי הרוויחה את התיירות והתיירים שבאו לראות את טיילור סוויפט, אבל ניתוח שביצעה מאסטרכארד בערים שבהן הופיעה הזמרת בארה"ב מצביע על הפסד לא מבוטל בעקבות ביטול ההופעות. הנה כמה מספרים מעניינים

לאחר ביטול שלוש הופעותיה של טיילור סוויפט בוינה, אוסטריה, בעקבות חשד לפיגוע של דעאש בהופעה, יצאו מעל אלף סוויפטיות לכיכר בוינה, לשיר, לרקוד ולהתנחם ביחד. כתבנו שגיא בן נון היה שם. 8 באוגוסט 2024/שגיא בן נון

על רקע ביטול שלוש הופעותיה בווינה בעקבות התראות על מתקפת טרור, טיילור סוויפט ממשיכה בסבב הבינלאומי שלה - "The Eras Tour", שכולל 115 הופעות וצפוי להתרחב בכל העולם עמוק לתוך שנת 2024.

החלק האירופי יסתיים בלונדון ב-20 באוגוסט ולאחר מכן היא תחזור לארצות הברית להמשך הסיבוב באמריקה שיתחיל באוקטובר 2024 במיאמי וימשיך לקנדה. המסע החל לאחר שהכוכבת זכתה בפרס הגראמי הרביעי שלה לאלבום השנה - הישג שמעמיד אותה בראש רשימת האומנים בתולדות המוסיקה.

ידוע כי סיבוב ההופעות הבינלאומי של כוכבת העל האמריקאית לא רק מרגש את קהל מעריציה, שקיבל את הכינוי "הסוויפטיז" ומהווה כוח כלכלי ותרבותי משמעותי לכל עיר ומדינה שהזמרת מופיעה בה. דחיפה כלכלית זו מכונה גם "The Swift Lift" (הדחיפה של סוויפט). בירת אוסטריה נהנתה מהדחיפה הזאת - ואז הגיעה המכה.

מעל אלף סוויפטיות (מעריצות של הזמרת טיילור סוויפט) יצאו לכיכר בוינה, אוסטריה, לשיר ולהתנחם ביחד, לאחר ביטול שלוש הופעותיה במדינה בעקבות איומי טרור מצד דעאש, 8 באוגוסט 2024. שגיא בן נון, מערכת וואלה
נכחו בעיר, אבל הופעות לא היו. הסוויפטיז בווינה/מערכת וואלה, שגיא בן נון

בעקבות העלייה המטאורית והטירוף סביב הופעותיה, בחן מכון מאסטרקארד לכלכלה את ההשפעה הכלכלית הצרכנית של סוויפט על העסקים המקומיים ב-20 ערים בארה"ב במהלך הטור הקודם וכעת הוא מפרסם נתוני אמת.

הנתונים מתייחסים לעסקים הממוקמים באזור הקרוב לאצטדיון המארח, בטווח של 4 קילומטרים ועד 16 קילומטרים. לפי הנתונים, במהלך ימי סיבוב ההופעות נרשמה עלייה משמעותית, ברורה ועקבית בהוצאות במסעדות ובמקומות לינה בכל עיר מארחת.

הגידול בהוצאות במסעדות בערים הקרובות לאצטדיון (בתחום של 4 קילומטרים) היה בממוצע 68% ליום במהלך סיבוב ההופעות, בעוד שבאזור הרחב יותר (בתחום של 16 קילומטרים) הגידול הממוצע עמד על 7%. הנתונים מראים שהעלייה בהוצאות במסעדות נובעת בעיקר מהנוכחות של הקהל בסביבת האצטדיון - למעשה, הבדיקות לפי שעה מגלות שהגידול הגדול ביותר נרשם בשעות שלפני ואחרי ההופעה. כל זה "נחסך" מווינה, ועל פי ההערכות בתקשורת האמריקנית מדובר בהפסד של מאות מיליוני דולרים בשל ביטול ההופעות.

סנטה קלרה שבקליפורניה רשמה את הנתון הגבוה ביותר בהוצאות על מסעדות בימי ההופעה עם גידול של 172% בהשוואה לימים רגילים, בעוד שבפוקסבורו שבמסצ'וסטס רשמה עליה של 100% בהוצאות על מקומות לינה.

העלייה בהכנסות ממקומות לינה הייתה שונה בהתאם לקרבתם לסביבת האיצטדיון. הגידול בהוצאות על מקומות לינה באזור הקרוב לאצטדיון עמד בממוצע על 47% בעוד שבאזור הרחב יותר נרשם גידול של 32%.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כלכלת טיילור סוויפט - המספרים

עליה ממוצעת של 68% ליום בהוצאות על מסעדות במהלך סיבוב ההופעות
עליה של 47% בממוצע בהוצאות על לינה
בקנזס סיטי נרשמה עליה של 170% בהוצאות במסעדות

טיילור סוויפט בהופעה ביוני 2024 באצטדיון גרופמה בליון. GettyImages
הכול נראה אחרת כשהיא על הבמה, גם בגזרה הכלכלית/GettyImages

כ-4% מההוצאות על מסעדות מגיעות מתיירים בינלאומיים (ברדיוס של 4 קילומטרים מהאצטדיון) ו-15% מההוצאות על מקומות לינה (בתוך רדיוס של 16 קילומטרים מהאצטדיון). קנזס סיטי שבמיזורי, אחת הערים שאירחו את סוויפט, רשמה הוצאות במסעדות במהלך שני ימי ההופעה שהיו כמעט כשבועיים של הוצאות בתקופה "רגילה". בימים בהם התקיימה ההופעה, נרשם גידול של 170% בהוצאות על מסעדות ו- 50% בהוצאות על מקומות לינה בהשוואה לימים רגילים.

בגלנדייל שבאריזונה למשל, שם טיילור החלה את סיבוב ההופעות שלה, נרשם גידול של 168% בהוצאות על מסעדות ו-25% בהוצאות על מקומות לינה. עד כמה הדבר חריג? העיר אף הוכרזה רשמית כ-"Swift City" ליומיים וראש העיר קיבל במהרה ברשתות החברתיות את הכינוי "ראש העיר סוויפטי".

העיר שבה בתי המלון הושפעו הכי הרבה מהכנסות תיירים הייתה איסט רות'רפורד שבניו ג'רסי, עם עלייה של 33%, ואינגלווד שבקליפורניה סיימה במקום השני עם 26.5%. גם לאס וגאס וסיאטל דורגו גבוה ברשימה.

את הגידול בהוצאות על מסעדות מובילה אינגוולד עם 12.5% והשניה שיקאגו עם 9.6%.
שתי הערים הקטנות הללו נמצאות בקרבה לנמלי התעופה הגדולים בניו יורק ובלוס אנג'לס בהתאמה ולכן היה ניתן להסביר את הגעת התיירים הגדולה. מנגד, בערים מרוחקות יותר מנמלי תעופה כמו קנזס סיטי שבמיזורי, בתי המלון בעיר לא חוו גידול משמעותי מתיירות. באופן דומה, פוקסבורו, סינסינטי ודנבר היו נמוכות ברשימה מבחינת חלק ההוצאות מתיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully