וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מודל המים הישראלי הוא אחד ההמותאמים להתמודדות עם משבר האקלים"

13.8.2024 / 9:07

רביד לוי, יו"ר משותף של כנס WATEC Israel 2024, בו תידון כלכלת המים המעגלית של ישראל: "היישום של הניסיון הישראלי, באופן חלקי או מלא בהתאם למאפייני כל מדינה ואזור אקלימי, יכול לסייע משמעותית בהפחתת פליטות של גזי חממה בעולם"

תמונה- רביד לוי ועודד דיסטל, יו''רים משותפים WATEC Israel 2024. יחצ,
תמונה- רביד לוי ועודד דיסטל, יו''רים משותפים WATEC Israel 2024/יחצ

מודל המים הישראלי הוא אחד המודלים המותאמים ביותר בעולם להתמודדות עם משבר האקלים. כך אמר רביד לוי, יו"ר משותף של כנס WATEC Israel 2024 וראש קהילת החדשנות במים של ישראל WaterEdge.IL. הכנס, שייערך בירושלים ב-16-19 בספטמבר, יציג את תפישת כלכלת המים המעגלית של ישראל שחותרת לפרוץ את מעגל הקסמים הקושר בין התדלדלות מקורות המים בעולם לבין העמקת משבר האקלים.

בכנס צפויים להשתתף מומחים מישראל ומרחבי העולם, יזמים ומשקיעים בתחומי טכנולוגיות המים ועוד. נושא הכנס הוא "פיתוח חוסן וטיפוח חדשנות בניהול מים" והוא יעסוק בתכנון וניהול אחראי של מקורות המים בישראל וברחבי העולם והגנה עליהם. הכנס מתקיים על רקע משבר מים מחריף בכל רחבי העולם, בעל השלכות אדירות על החקלאות, הביטחון התזונתי והבריאותי של מיליארדי בני אדם.
לצד רביד לוי, יושב הראש המשותף של הכנס הוא עודד דיסטל, שפעיל בשתי חברות בתחום המים. בוועדה המארגנת חברים: עודד רהב, מייסד ומנכ"ל עמותת שומרי ים המלח, אייל לביא, מנהל תעשיות המים של התאחדות התעשיינים, סמיון ברובר, מנכ"ל מתקן ההתפלה שורק, ד"ר רן סוצקוורין, ראש הפקולטה להנדסת מים במכללת כינרת, עמק הירדן.

לדברי עודד דיסטל, יו"ר משותף של כנס WATEC Israel 2024, "כלכלת המים המעגלית של ישראל נולדה על רקע המחסור במים מראשית ימי היישוב והמדינה. אילולא הייתה מיושמת תפיסה הוליסטית ומתקדמת זו, שינויי האקלים שפוקדים את העולם ואת המזה"ת, היו עלולים לגרום למשבר חמור במשק המים הישראלי. אנו רואים את מצב במדינות השכנות לנו. משבר האקלים מצטרף למצב העגום מלכתחילה של ניהול משקי המים, והפועל היוצא הוא האצה אקספונציאלית והחרפה של המשבר. הדרך להתמודדות עוברת דרך תכנון וניהול חכמים, שימוש מושכל ונבון בטכנולוגיה, גיוס הציבור והעלאת הנושא למקום גבוה בסדר היום הפוליטי, החברתי והכלכלי".

בכנס יציגו מומחים מישראל והעולם דרכים, תפיסות ודילמות כיצד ניתן להתמודד עם אתגרי המים גם תחת אילוצי משבר האקלים. לתפישה המעגלית הישראלית יש מספר יסודות משלימים: התבססות על התפלת מי ים, שימוש במים מותפלים לצרכים עירוניים, שיעור שיא של שימוש במכוני טיהור שפכים ושיעור גבוה של הפניית מים מטוהרים לחקלאות. בישראל ישנם כ-600 מיליון מטר מעוקב בשנה של מים שפירים, שמופקים באמצעות גז טבעי בלתי מזהם. מים מותפלים משרתים 92% מאוכלוסיית ישראל המתגוררת בערים. קרוב ל-100% מהשפכים בישראל מטופלים ו-87% מהם מוזרמים למאגרים ולשימוש בחקלאות. כך מבטיחה ישראל אספקה סדירה של מים לחקלאות גם בעת שמשבר האקלים פוגע בתדירות ובכמות של מי הגשמים. כמו כן ישראל פיתחה יכולת ייחודית למנוע אובדן מים במערכות ההולכה ובקרב האוכלוסייה יש מודעות גבוהה לצורך בחיסכון במים.

רביד לוי, יו"ר משותף של כנס WATEC Israel 2024 וראש קהילת החדשנות במים של ישראל WaterEdge.IL: "מודל המים הישראלי הוא אחד המודלים המותאמים ביותר בעולם להתמודדות עם משבר האקלים. רצוי, ואף חשוב, כי ישמש מקור להשראה גם למדינות, אזורים וערים אחרים בעולם. היישום של הניסיון הישראלי, באופן חלקי או מלא בהתאם למאפייני כל מדינה ואזור אקלימי, יכול לסייע משמעותית בהפחתת פליטות של גזי חממה בעולם - ובכך לתרום לריסון העולמי של משבר האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully