וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת משקפיים: חוזרים לבית ספר עם משקפי ראייה ייעודיים לילדים

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 13:35

לקראת החזרה לביה"ס, הורים רבים מלווים את ילדיהם לבדיקת ראייה שמא הם זקוקים למשקפיים, או שהמספר במשקפיים שהם מרכיבים, גדל במהלך החופשה. מגמה שמתפתחת לאחרונה והמודעות אליה גוברת, היא להגן עליהם גם מפני קרינת מסכים באמצעות משקפיים מותאמות

הורים לילדים עם משקפיים מנצלים את החופש  לערוך בדיקות ראייה ולרכוש משקפיים חדשים. יחסי ציבור,
מסיבת משקפיים: חוזרים לבית ספר עם משקפי ראייה ייעודיים לילדים/יחסי ציבור

במסגרת שיתוף הפעולה של רשת אופטיקנה עם קופות החולים כללית ומאוחדת, ילדים מגיל 0 ועד גיל 18 הזקוקים לתיקון ראיה זכאים למימון משקפיים במסגרת סל הבריאות הציבורי בהשתתפות עצמית סמלית לזוג משקפיים , תלוי בגיל וסוג הביטוח בקופה. תהליך ההתאמה מתחיל בבדיקת ראיה מקדימה אצל רופא עיניים במסגרת סל הבריאות וביטוח המשלים פלטינום.

במידה והרופא ממליץ על משקפי ראייה הוא ינפק לילד/ה הפניה לאופטומטריסט להתאמת זוג משקפיים. אופטומטריסט מוסמך יבצע בדיקה להתאמת המשקפיים כולל התאמת סוג העדשות והמסגרת אותה ניתן לבחור מסגרת מתוך מגוון של עשרות מסגרות המחולקות לפי מידות וגיל.

הקולקציות כוללות משקפיים ממותג הילדים של אופטיקנה "אופטיקנה קידס" וכן מגוון משקפיים ממותגים כמו של הגדולים דוגמת רייבאן וגם קולקציית דיסני ועוד. בני נוער מגיל 15 יכולים גם להצטייד במשקפי קאטליה הטרנדיות המגיעות בעשרות דגמים שונים.

באופטיקנה אף ייצרו עבור ילדים שיגיעו לראשונה לגן או לכיתה עם משקפיים את ערכת "מסיבת משקפיים". הערכה פותחה עבור ילדים שלפעמים מעלים חששות ואף נבוכים מהיום הראשון בו הם נכנסים לגן או לבית ספר עם המשקפיים החדשים.

ערכת מסיבת משקפיים נועדה לסייע לילדים להציג את המשקפיים ולהעניק להם חיזוק חברתי ולהראות שהרכבת משקפיים היא טבעית ואפילו מגניבה! הערכה כוללת דפי ועפרונות צביעה, הספרון "המשקפיים של אופיר" שמסביר איך המשקפיים משפרים את החיים של מי שזקוק להם. בנוסף, חומרים ליצירת משקפיים ו"קמח תמי "לאפיית עוגה ללא גלוטן לחברים בגן או בכיתה.

מירב צ'פני רז, משנה למנכ"ל אופטיקנה: "יולי אוגוסט מזמן לחנויות הרשת ולחדרי הבדיקה שלנו אלפיי ילדים צעירים , זוהי זכות גדולה להיות שותפים למוכנות התלמידים בצורה מיטבית לשנת הלימודים הקרובה, אנו נערכים עם מגוון מסגרות ראייה רחב שכל ילד וילדה יוכל למצוא את עצמם , שיראו טוב וירגישו בטוחים וגאים בעצמם".

ערכת מסיבת משקפיים_ 199 שח. באדיבות אופטיקנה,
ערכת מסיבת משקפיים_ 199 שח/באדיבות אופטיקנה

תסמונת ראיית המחשב

תסמונת ראיית המחשב הן תופעות ראייה שונות שנגרמות עקב שהיה ממושכת מול מסך מחשב ומסמארטפון שעלולות לפגוע בעין, בראייה ואפילו במצב הערנות.

על פי מחקרים, נמצא כי קרינת האור הכחול הנפלטת מן המסכים (UV420) פוגעת ברשתית ובקרנית העין, וחשיפה ממושכת לקרינה זו עשויה להיות אחד הגורמים המאיצים ניוון מקולרי וקטרקט.
מחקרים עדכנים שפורסמו ב-Scientific Reports מוכיחים שחשיפה ממושכת לאור הזה גורמת להיווצרות מולקולות רעילות בתאים רגישים בעיניים, מה שעלול לגרום לניוון מקולרי ואצל ילדים הפגיעה גדולה יותר כי מדובר בעין שעדיין בתהליך של התפתחות וגם החשיפה המצטברת מגיל צעיר.

בטווח הקצר, חשיפה לקרינת האור הכחול הנפלט מהמסכים מעכבת את יצור הורמון השינה- המלטונין כך שצפייה במסך, בעיקר לפני זמן השינה, יפגע באיכות השינה או ביכולת להירדם בקלות, לרוב גם מבלי לדעת שהוא גורם לכך.

בעיה זו נפוצה יחסית בקרב בני נוער והיא גורמת לעייפות כרונית שנובעת מבעיות שינה. בעיות בהפרשת הורמון השינה עשויות לגרום לבעיות של עייפות במהלך היום ולהפרעות של קשב ושל ריכוז כתוצאה מכך.

שימוש במשקפיים עם עדשות מסננות קרינה DEFENDER CU נמצא כיעיל למנוע תופעות אלו.
העדשות המדוברות, הנמכרות באופטיקנה, עשויות מחומר המסנן ב -99.9% את הקרינה הכחולה ומונע את הפגיעה של האור הכחול וחוסכת את השפעותיו השליליות.

עדשות הדיפנדר "סי יו" מיוצרות בטכנולוגיה ייחודית. העדשה עצמה עשויה מחומר מיוחד החוסם את מרבית קרינת האור הכחול המזיקה UV420, אשר נפלטת ממסכי המחשב, המכשירים הסלולריים והטאבלטים, אליה נחשפים כולנו, בעיקר ילדים ונערים, מספר שעות ביום.

בדיוק כפי שמגנים על העיניים מפני קרני ה-UV בעזרת משקפי שמש, חשוב להגן עליהן כבר מגיל צעיר בעדשות "CU בלו דיפנדר" מיוחדות, העשויות מחומר ייחודי, שמונע את המעבר של קרינת האור הכחול ויגנו על העיניים מפני בעיות שינה ועייפות, וכן מפני נזקים ארוכי טווח לרשתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
disney baaa010 barbie c49 light orange hexagonal 46 מחיר 599. באדיבות אופטיקנה,
disney baaa010 barbie c49 light orange hexagonal 46 מחיר 599/באדיבות אופטיקנה

האם ניתן לעצור מיופיה (קוצר ראיה בילדים)? - בהחלט כן! ילדים שהם "תולעי ספרים" או כאלה שקשה לגרד אותם מהמחשב עשויים לסבול ממיופיה - קוצר ראייה - כבר בגיל צעיר. שמתם לב שהילד שלכם נוהג לשבת מאוד קרוב לטלוויזיה, ומפעם לפעם מצמצם את עיניו. אם תהיתם לפשר העניין, ישנה סבירות שהוא לוקה במיופיה, ורצוי לגשת ולהיבדק.

מיופיה (קוצר ראייה) זהו ליקוי הראייה הנפוץ ביותר מבין ליקויי הראייה הקיימים. כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת ממיופיה ברמות ובמידות חומרה שונות. הגורמים למיופיה:

גנטיקה - זוהי הסיבה הראשית למיופיה. כאשר לאחד מההורים או לשניהם יש קוצר ראייה, ישנה סבירות גבוהה שגם ילדיהם יקבלו זאת בתורשה.

קריאה מרובה - וכן, עבודה ממושכת מול מחשב.

חוסר באור - אדם שנמצא הרבה בסביבה ללא אור יום, הדבר מגרה גדילה של גלגל העין.

"אדם שסובל מקוצר ראייה גבוה (מעל 6), חשוף לסיבוכים כמו: קרעים ברשתית, היפרדות רשתית, עלול לסבול מניוון ברשתית. בגילאים מבוגרים יותר אנשים אלו יהיו חשופים לקטרקט, גלאוקומה, ניוון מקולרי ולכן חייבים להיות במעקב צמוד של רופא", אומר רביב.

פתרונות למיופיה: לאחר אבחון המיופיה, אופטומטריסט מודד את המספר הדרוש לראייה תקינה ונותן מספר אלטרנטיבות:

משקפיים עם עדשת מינוס - המרחיקה את קרני האור, ומביאה אותם לרשתית, לנקודה שאליה הם אמורים להגיע.

עדשות מגע עם מספר מינוס - ישנן עדשות מסוגים שונים:
עדשות יומיות - המומלצות ביותר מבחינת סטריליזציה.
עדשות חודשיות- שיש להשרות בלילה בתמיסה מיוחדת, המחטאת ומנקה אותן.
עדשות מגע רכות או קשות קבועות- שניתן להשתמש בהן בין שנה לשנה וחצי

סימנים שיכולים להצביע על כך שיש צורך במשקפיים למקרה שהילד לא היה או צפוי להיות בקרוב אצל רופא העיניים
• תלונות מרובות על כאבי ראש
• התקרבות למסך בזמן צפייה
• דיווח שהשורות "קופצות " בזמן קריאה
• שימוש באצבע לעקוב אחר השורות בזמן קריאה
• קריצות או מצמוצים לעיתים תכופות
• תלונות על עייפות
• תלונות על ראייה מטושטשת
• עיניים אדומות

כאמור, כל זאת בנוסף להמלצה הרפואית לקיום בדיקת עיניים אצל רופא מומחה בגילאי שנה, שלוש ושש שכמובן יכול לזהות בעיות בראייה ולבצע טיפול מעקב בהתאם.

koya kids ok2102 42 c1 black מחיר 299 קויה קידס , 299 שח. באדיבות אופטיקנה,
koya kids ok2102 42 c1 black מחיר 299 קויה קידס , 299 שח/באדיבות אופטיקנה

במידה ובדיקת רופא עיניים ו/או אופטומטריסט זיהתה צורך בהרכבת משקפיים - הנה כמה טיפים להתאמת משקפיים לילדכם:

כיום, מבחר המשקפיים לילדים הוא צבעוני וכיפי ומוצע במגוון רחב של צורות וגדלים כך שכל ילד יוכל למצוא זוג שיהיה לטעמו ושירכיב אותו בשמחה.

חייבים להתחשב בסוג העדשות להם הילד זקוק לפי הבדיקה ולהתאים מסגרת שתכיל אותן- גם מבחינת גודל העדשה וגם מבחינה אסתטית בכדי למנוע תסכול לילד- שלא ייבחר דגם שיתברר כלא מתאים.

בגלל מגוון האפשרויות הגדול- חשוב לשמור את חווית הבחירה ממוקדת ולא מציפה בשביל לשמור על הסבלנות של הילד.

בגלל שהילדים פעילים ונוהגים להשתולל ולא להיזהר ולשמור על החפצים שלהם- יש לבחור משקפיים מחומרים גמישים, קלים, היפואלרגנים וחזקים וכמובן שהם צריכים לעמוד בתו התקן הישראלי.

בהרבה מהמקרים - הצורך בהרכבת משקפי ראייה לילדים נובע מפזילה ועין עצלה ולכן חשוב שהעין תהיה במרכז או בשליש העליון של המסגרת כדי להבטיח טיפול יעיל בבעיה.

המסגרת חייבת להיות במידה הנכונה והמתאימה לתווי הפנים ולכן חשוב לשים לב לדגשים:
-הגשר של המשקפיים צריך להיות מותאם לאף
-המוט צריך להסתיים בסוף האוזן של הילד/ה
-העדשה צריכה לכסות את כל חלל העין

מותגים גדולים כNIKE ו RAY-BEN פונים לילדים בייצור מיוחד עבורם והם יכולים להרכיב משקפיים "ממש כמו של אמא ואבא".

opticana kids ok74 44 c2 gold מחיר 299. באדיבות אופטיקנה,
opticana kids ok74 44 c2 gold מחיר 299/באדיבות אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully