וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר זמני לילדי מפונים הוקם בסמוך למטרות מטווחות של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 14:41

בית ספר בגליל המאכלס כ-200 ילדים מפונים מהצפון הוקם בקראוונים דווקא בסמוך לבסיס צבאי - מטרה המטווחת על ידי חיזבאללה שגם ספגה התקפות כטב"מים קטלניות: "איך רוצים שנשלח ילדים ללמוד באזור כזה?"; משרד החינוך: "פיקוד העורף קבע כי אין מניעה"

כמט"מ בשמי הצפון .6באוגסוט 2024/לפי סעיף 27א

בית הספר "רונסון" לחברה וקהילה בגרנות הגליל, שהוקם לפני שנתיים, נחשב לפנינה חינוכית ובית חם לכ-200 תלמידים במועצה האזורית מעלה יוסף. מתחילת המלחמה, כשפונו היישובים שמקיפים אותו, נסגרו שעריו. לקראת שנת הלימודים הקרובה החליטו במשרד החינוך להקים בית ספר זמני לתלמידי "רונסון", יוזמה מבורכת על פניה, אבל כמו שקורה לא פעם בישראל, הדרך לאסון רצופה בכוונות טובות.

הורי הילדים, גילו להפתעתם שמישהו החליט להציב את הקראוונים, שישמשו ככיתות לימוד, דווקא סמוך למחנה צבאי גדול באזור נהריה, שבאזור שספג לפני שבוע פגיעה מכטב"ם נפץ שהרג אדם, ומהווים מטרה אסטרטגית לירי חיזבאללה.

תחינותיהם החוזרות ונשנות למשרד החינוך ומועצה לשנות את מיקום בית הספר, ולהכניס אותו לתוך אחד מקיבוצי הסביבה, לא זכו למענה. שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, הורים מודאגים, שלא מוכנים לקחת סיכון, מנסים למצוא פתרון בבתי ספר אחרים ללא הצלחה. ואם לא מספיקות להם מצוקות הריחוק מהבית במשך עשרה חודשים, ומציאות של מלחמה, הם צריכים לדאוג למסגרת חינוכית באפס זמן.

תיעוד של נפילת הכטב"מ בגליל המערבי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילה בגליל. "הכביש שבו נוסעת ההסעה הוא מאוים נ"ט, בלי ליווי ובאוטובוס לא ממוגן. פיקוד העורף לא מבין את הסכנה?"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלדד יוגב ממושב "שומרה", נאלץ לעזוב את ביתו בתחילת המלחמה ומאז המשפחה נודדת ממקום למקום. כשגילה שבית הספר נושק לבסיס צבאי מרכזי, הוא נתקף חרדה. "הבת הגדולה שלי אמורה לעלות לכיתה א'", הוא אומר. "היו שאזור של בית הספר כבר ארבע נפילות של כטב"מי נפץ, באחת מהן היו 29 פצועים. אני לא מוכן בשום פנים ואופן שהילדה שלי, תהיה במבנה עם קירות גבס ומיגונית לידו. הרי אין בכלל התרעה. איך מורה יכולה להעביר 30 תלמידים למיגונית בלי התרעה? זה ייגמר בטרגדיה.

"בהנחיות שאנחנו מקבלים, אומרים לנו לא להתקרב לבסיסים צבאיים ללא צורך, בגלל סיכון החיים, אז רוצים שנשלח ילדים ללמוד באיזור כזה? איפה פיקוד העורף? בניגוד לטילים שאפשר ליירט, ראינו שצה"ל לא מסוגל להתמודד עם רחפנים שמגיעים מהים. למה לא מכניסים את בית הספר לקיבוץ? מה אם הוא יזהה את הקרוונים כמקום מגורים של חיילים ויתקוף אותם? 2 כטב"מים כאלה מורידים 80 ילדים בקלות. אני לשם לא שולח את הילדה".

מפונה אחרת אמרה לוואלה, שמה שעומד מאחורי ההחלטה הביזארית זאת, הוא תקציב. "שמעון גואטה, ראש מועצת מעלה יוסף, קיבל תקציב ייעודי גדול ממשרד החינוך כדי להקים את בית הספר וזה מה שחשוב לו. לא מעניין אותו איפה בית הספר נמצא. העיקר שיוכל להשתמש בכסף הזה גם לדברים אחרים".

ההתעקשות על הקמת "רונסון" החליפי דווקא שם, מעוררת שאלות, שכן בית הספר החליפי של "שלום עליכם" מבצת, שהיה אמור לקום במתחם פתוח בסנג'ין, הועתק לעין המפרץ, וזה שהחליף את "הרב מיימון" משלומי, עבר לעכו, כך שעניין העברת המבנים אפשרית כשמחליטים שזה הפתרון הראוי.

"אני לא מצליחה לישון בלילות", אומרת אולגה יפרח. "אמרו לנו שבית הספר יוקם בקיבוץ 'לוחמי הגטאות' ופתאום אנחנו מגלים שזה לא בקיבוץ, אלא סמוך אליו, על כביש נהריה והקריות, ליד בסיס צבאי שבו נפצעו חיילים. לזה נוספת בעיה אחרת שעוד לא פתרנו. אנחנו גרים ביישוב לא מפונה, והכביש שבו נוסעת ההסעה הוא מאוים נ"ט, בלי ליווי ובאוטובוס לא ממוגן. פיקוד העורף לא מבין את פוטנציאל הסכנה?".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מבנה בית ספר יביל לילדי מפונים בבית הספר רונסון. יח"צ,
מבנה בית הספר היביל. "אני לא מוכן בשום פנים ואופן שהילדה שלי, תהיה במבנה עם קירות גבס ומיגונית לידו"/יח"צ

תגובות: "בית הספר אושר על ידי גורמי הצבא ופיקוד העורף"

ממחוז צפון במשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך בנה שני בתי ספר עורפיים ממוגנים. האחד בלוחמי הגטאות עבור רונסון מעלה יוסף והשני בקיבוץ שומרת עבור תלמידי בצת. היות והמבנה בלוחמי הגטאות יהיה מוכן רק בנובמבר, הועבר המבנה בשומרת לטובת תלמידי בי"ס רונסון, ותלמידי בצת ילמדו בעין המפרץ עד לסיום הבניה. המבנים הינם יבילים ועל כל שני מבנים יבילים נבנה מרחב מוגן מוסדי על פי הנדרש. בית הספר ממוגן כולו. המשרד פועל אך ורק על פי הנחיות פיקוד העורף שקבע שאין כל מניעה לקיום לימודים במקומות אלה".

מהמועצה המקומית מעלה יוסף נמסר בתגובה: "מיקום בית ספר רונסון, בדומה לכל בתי הספר העורפיים הנבנים בימים אלה לאורך גבול הצפון, אושר על ידי גורמי הצבא ופיקוד העורף. לצד מחויבותינו לשמור על ביטחון הילדים, אנו חייבים לספק מסגרות חינוכיות ושגרה ככל שניתן בימים אלה. הרשות פועלת בשיתוף עם משרד החינוך בכל תהליך הבינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully