וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שום מותג בינלאומי לא רוצה להיכנס לישראל כרגע ואפשר להבין את זה"

15.8.2024 / 17:14

נשיא איגוד לשכות המסחר שחר תורג'מן מספר על הקושי של יזמים ישראלים לקבל כרגע זיכיונות בינלאומיים ומספר כי "מתחילת אוגוסט המכירות בקניונים בצניחה בשל מצב הרוח הלאומי הירוד". על החרם הצפוי מול טורקיה הוא אומר כי "זה יהיה חסר אחריות, אסור להיגרר למלחמת סחר"

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

"היבוא מטורקיה מסייע לצרכנים לפגוש מחירים תחרותיים בזכות המחירים הנמוכים. יש אמנם חלופות אחרות אבל הן יקרות ב-20%-30%" כך אומר נשיא איגוד לשכות המסחר שחר תורג'מן.

בעקבות ההחלטה שצפויה בממשלה לקבל בנוגע לחרם על תוצרת מטורקיה הוא מוסיף כי "אנחנו חייבים לחרוק שיניים ולעשות מה שטוב לאזרחים. כעס ונקמה הם לא יועצים טובים בסיטואציה הזאת. המלצתי מתחילת המשבר לנקוט באסטרטגיה של מבוגר אחראי. נכון שהם התחילו אבל אסור לנו להיגרר למלחמת סחר עם טורקיה וזה יהיה מהלך חסר אחריות.

"ההתנהגות של שר האוצר ושר הכלכלה בנקודה זו אינה נבונה. מצופה ממנהיגים בעת הנוכחית להרגיע ולהסתכל על האינטרסים של האזרח הקטן. כדאי מאוד שהייבוא מטורקיה יגיע לישראל גם למרות התנהגות ארדואן. גם הסוחרים בטורקיה חושבים כמוני אבל הם חוששים להתבטא בגלל ארדואן".

שחר תורג'מן. ניב קנטור,
תורג'מן. "אנחנו חייבים לחרוק שיניים ולעשות מה שטוב לאזרחים"/ניב קנטור

על המצב בענף הקמעונאי מאז תחילת אוגוסט הוא מוסיף: "בניגוד למגמה שהייתה בשבועות האחרונים מתחילת אוגוסט יש ירידה של 20%-30% במכירות כתוצאה ממצב הרוח הלאומי הירוד והחשש מתגובת אויבינו".

"אין ספק שבעקבות המלחמה מבנה העלויות השתנה כתוצאה מכך אבל עדיין לא הגענו לממדים של מגפת הקורונה. פרקי הזמן של ההובלה הוכפלו אבל הסתגלנו למצב ומקווים שזה יהיה זמני. האתגר הוא להביא את הסחורה לצרכן בזמן. אבל ההשפעה על המחירים בענף האופנה היא שולית כי מוצרי אופנה פחות מושפעים מנפח ההובלה כמו לדוגמה מוצרי החשמל".

על הבעיה בקבלת זיכיונות על מותגים חדשים הוא מרחיב: "יש אכן בעיה בקבלת זיכיונות של מותגים בינלאומיים חדשים וכפי שראינו גם חוזים שכבר נחתמו נעצרו. התקופה הזאת שאינה עושה חסד אתנו מקשה על קבלת זיכיונות וכמעט בלתי אפשרי להביא זיכיון חדש. יש זיכיונות שהיינו רוצים להביא אבל אני יודע שזה לא הזמן. גם המתחרים שלי מבינים את זה.

"המצב כעת קשה אבל אם העסק יירגע ויהיה הסכם שלום עם סעודיה נקבל מצב בדיוק הפוך. יהיה פרץ של מיזמים של הבאת מותגים בינלאומיים על ידי כל המתחרים. אבל כאמור כרגע אף מותג בינלאומי לא רוצה להיכנס לישראל בימים כאלה ואפשר להבין אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully