וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מונופול בטיסות לארה"ב ולמזרח, רווחי אל על זינקו פי 2.5

15.8.2024 / 11:45

המלחמה שמבריחה את החברות הזרות ממשיכה לשפר את התוצאות הכספיות של אל על, שהטיסה בין אפריל ליוני 1.6 מיליון נוסעים, ורשמה רווח נקי של 147 מיליון דולר. החברה תרכוש 21 מטוסי 737 מקס ב-1.5 מיליארד דולר

נוסעת שהחמיצה טיסה בשיקגו התפרצה לעבר צוות הקרקע/צילום: רשת X

חברת אל על מציגה שוב דוחות שיא, במספר הנוסעים, במכירות וברווחיות, לאחר שישראלים רבים טסו עימה לחו"ל לאחר שחברות זרות ביטלו את טיסותיהן לארץ.

בין אפריל ליוני 2024 רשמה אל על הכנסות של 839.1 מיליון דולר, זינוק של 33% לעומת הרבעון המקביל ב-2023, לפני המלחמה. הרווח הנקי זינק פי 2.5 ל-1474 מיליון דולר. אל על גם הטיסה 1.641 מיליון נוסעים, עלייה של 10.3%, כאשר חלקה במספר הנוסעים בנתב"ג כמעט הוכפל, מ-23.9% ברבעון השני של 2024 ל-43.2% השנה. כל זאת בזמן שמספר הנוסעים שעברו באותה תקופה בשדה ירד מ-6.2 ל-3.8 מיליון איש.

ברבעון הנוכחי, שבו ביטלו חברות זרות נוספות את טיסותיהן לארץ בשיא העונה, בגלל ההסלמה הביטחונית בין ישראל לחיזבאללה ואיראן, צפויה אל על להציג תוצאות טובות עוד יותר.

למרות שברבעון הקודם נרשמה חזרה חלקית של חברות זרות לארץ, בטיסות לארה"ב, החזיקה אל על במונופול, עם 88%, וגם בטיסות למזרח הרחוק, עם 69.3%, לאחר שחברות התעופה הישראליות האחרות, ארקיע וישראיר, לא מחזיקות במטוסים רחבי גוף שטסים בקווים ארוכים. בטיסות לאירופה, עם תחרות רבה יותר, היה לאל על נתח שוק של 40%.

המצב הביא לתפוסה ממוצעת של 92.4% בטיסות החברה, לעומת 86.8% ברבעון המקביל אשתקד, מה שסייע לרבות להגדלת הרווח הנקי.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
תפוסה ממוצעת של 92.4% בטיסות החברה לעומת 86.8% ברבעון המקביל, מה שסייע לרבות להגדלת הרווח/עיבוד תמונה, רויטרס

לשיפור ברווח תרמה החלטת אל על לבטל קווים פחות מבוקשים, כמו ליוהנסבורג ומרוקו, לטובת הגדלת מספר הטיסות לארה"ב, יוון, קפריסין ופריז, מהלך שגם הגדיל את כמות המטענים שהטיסה. בסעיף הזה, ביחד עם תחילת הפעלת מטוס מטען משלה, גדל חלקה של אל על בתנועת המטענים בנתב"ג ב-30% ל-26% וכמות המטען שהטיסה גדלה בכ-40%.

אל על סבלה מהתייקרות מחירי הדלק הסילוני שהגדילו את הוצאותיה בתחום ב-25%, ל-152.3 מיליון דולר ברבעון.

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "מאז פרוץ המלחמה לפני למעלה מ-10 חודשים, אנו פועלים בשוק מורכב ובחוסר וודאות, ונדרשים לניהול מוקפד ויעיל של עסקינו. הימים האחרונים מוכיחים לנו במיוחד עד כמה המושג "שמיים פתוחים" שברירי בהקשר של ישראל. הביטולים של החברות הזרות מחייבים אותנו לעשות הכול על מנת לתת מענה מתאים לכלל הציבור הישראלי. זו הזדמנות עבורי להודות שוב לאנשי אל על שעושים לילות כימים על מנת להבטיח את המשכיות התעופה הישראלית תוך שמירה על הביטחון והבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully