וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,600,000,000: חברה טורקית השקיעה סכום עצום ב"עיר קריפטו" חדשנית

15.8.2024 / 13:55

אל סלבדור, הנחשבת למדינה הידידותית ביותר כיום לביטקוין, קיבלה השקעה של חברת תשתיות טורקית להקמת שני נמלים ב"עיר הקריפטו" העתידית, ההשקעה הפרטית הגדולה בתולדות המדינה

מטבעות דיגיטליים/pexels

המדינה הידידותית ביותר לביטקוין, אל סלבדור, החלה בגיוס כספים משמעותי לטובת בניית תשתית של אחד הנמלים השוכנים ליד המיקום המתוכנן של "עיר הביטקוין", השואפת להפוך אותה לעיר פטורה ממס, המבוססת על המטבע הדיגיטלי הפופולרי.

אל סלבדור, ממשיכה להתקדם עם חזון "עיר הביטקוין" ומגייסת השקעות מסיביות לטובת הקמת התשתית, ממשלת אל-סלבדור, בראשות הנשיא, נאיב בוקלה, מסרה ביום ראשון כי יילפורט, חברת אחזקות טורקית, תשקיע 1.62 מיליארד דולר בשניים מנמלי הים של אל סלבדור, מה שיהפוך אותה להשקעה הפרטית הגדולה ביותר בתולדות המדינה.

"זו תהיה חברה עם בעלות מעורבת של חברת יילפורט ואל סלבדור, שתפעיל את שני נמלי הים במשך 50 השנים הבאות", כך נמסר מהממשלה בהצהרת וידאו ששיתף הנשיא בוקלה ביום שני. ההסכם, הוא תוצר של ביקור בוקלה בטורקיה ב-2022.

אחד הנמלים המעורבים בהסכם ההשקעה, הוא נמל הים של אקג'וטלה, האחראי על רוב הייצוא של אל סלבדור הכולל סחורות כמו קפה, סוכר ומלח בלסמי המגיע מפרו. הנמל השני הוא נמל הים לה-יוניון, נמל ימי לא פעיל ומוזנח הממוקם באיזור בו מתוכננת הבניה עיר הביטקוין.

סטייסי הרברט, ראש משרד הביטקוין הלאומי של אל סלבדור, הצהירה כי הפרויקט צפוי ליצור "אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים" ו"השקעות נוספות בתשתיות המקומיות".

אל סלבדור. ShutterStock
אל סלבדור. המדינה מחזיקה כיום ב-5840.76 מטבעות ביטקוין בשווי של כ-345 מיליון דולר, וממשיכה לרכוש מטבע אחד בכל יום/ShutterStock

הבנייה שטרם החלה

התוכנית הראשונית של עיר הביטקוין הוצגה לראשונה בנובמבר 2021 כעיר פטורה ממס שתממן את עצמה באמצעות כריית ביטקוין שתופעל על ידי אנרגיה גיאוטרמית מהרי הגעש האזוריים בשטח המדינה, ולא מרשת החשמל האזרחית שלה. במאי 2022, הציג בוקלה מודל אדריכלי פוטנציאלי של העיר, אם כי מעט נאמר על הפרויקט מאז אותה תקופה.

עיר הביטקוין, הייתה אמורה להיות ממומנת באמצעות "אג"ח ביטקוין" של אל סלבדור, אך מאמץ הגיוס נדחה פעמים רבות, בשל חוסר יציבות בשווקים, לטענת ממשלת אל סלבדור. אך למרות זאת, המדינה מצאה מקורות חלופיים לגיוס הון, שכללו שותפות כריית ביטקוין על ידי אנרגיה מתחדשת עם Tether, מנפיקת המטבע היציב צמוד הדולר USDT, ותוכנית "וויזת חופש" עבור מחזיקי ביטקוין נדיבים ועשירים.

לפי אתר של משרד הביטקוין של אל סלבדור, המדינה מחזיקה כיום ב-5840.76 מטבעות ביטקוין, בשווי של כ-345 מיליון דולר, וממשיכה לרכוש מטבע אחד בכל יום, מאז שהצהיר על כך בוקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully