וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי מצוין בקרנות ההשתלמות: כמה עשתה הקרן שלכם?

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 9:46

קרנות ההשתלמות במסלול הכללי עם תשואה ממוצעת של 1.29% ביולי, כלל ביטוח במקום הראשון: "יש לנו חשיפה גבוהה יותר לאפיק המניות הישראלי - כלכלת ישראל נהנית ממאפיינים בסיסיים חזקים ומרמות תמחור נמוכות"

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

שוק המניות הישראלי עדיין מדדה מאחורי שווקי חו"ל, אך העמידות שגילתה הכלכלה הישראלית במהלך מלחמת "חרבות ברזל" לצד מימושים בסקטור הטכנולוגיה בארה"ב הובילה אותו לעליות גבוהות יותר מהשווקים האמריקאים, ולהמשך התשואות החיוביות בחסכונות הטווח הבינוני.

מדד ת"א90, לדוגמה, עלה ב-5.34% במהלך יולי האחרון, ומדדי ת"א35 ות"א125 עלו ב-1.35% ו-2.26% בהתאמה לאותו החודש.

שווקי המניות בחו"ל, ובארה"ב בפרט, עם זאת, פעלו בצל חששות המשקיעים מחולשה כלכלית והובילו את מדד הנאסד"ק לירידה של כ-0.7% בחודש יולי האחרון. מדד ה-S&P500 המשיך במגמת עלייה וסגר עלייה של 1.1% אותו החודש.

קרנות ההשתלמות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה כסף השיאו תשואה ממוצעת בגובה 1.29% לחודש השביעי של השנה. קרן ההשתלמות של חברת הביטוח כלל עברה לעמדת ההובלה עם התשואה הגבוהה ביותר למסלול הכללי בחודש זה - 1.59%.

הרחק מאחוריה בפער של 0.79% חותמת את הטבלה מלמטה קרן ההשתלמות של בית ההשקעות אלטשולר שחם עם תשואה בגובה 0.8% לאותו החודש.

תוצאות קרנות ההשתלמות ביולי. מערכת וואלה, מערכת וואלה
תוצאות קרנות ההשתלמות ביולי/מערכת וואלה, מערכת וואלה

ניר עובדיה, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף השקעות עמיתים בחברת כלל ביטוח ופיננסים, פירט לוואלה כסף, כי "חודש יולי האחרון התאפיין במגמה הפוכה בשווקים מזו שהכרנו מתחילת שנה, כאשר שוק המניות הישראלי הפגין עוצמה ביחס לשוק המניות הגלובאלי.

"בשילוב עם ירידת תשואות גלובאלית שמקורן בחששות המשקיעים מחולשת הכלכלה העולמית, וזאת יחד עם רגיעה ועדויות נוספות בלחצים האינפלציוניים.

"תיק המניות בכלל מאופיין בחשיפה גבוהה יותר לאפיק המניות הישראלי שכן אנו מאמינים כי כלכלת ישראל נהנית ממאפיינים בסיסיים חזקים ומרמות תמחור יחסיות נמוכות ביחס לאפיקי המניות הגלובאליים, וביצועי היתר של השוק הישראלי היו הסיבה המרכזית לחוזקת התיקים הכלליים של החוסכים בכלל, ושל כלל בפרט.

"פוזיציה משמעותית שהייתה לעזר בחודש יולי היא חשיפה עודפת לסקטור הבנקים בישראל. אנו מאמינים כי התמחור של הבנקים אינו הולם כלל האת רווחיות והביצועים שהם מציגים, כפי שאנו יכולים להתרשם ממש בשבוע האחרון, עם פרסום הדוחות מהם עולה תשואה על ההון של 16%-20% בזמן שהם נסחרים בתמחור של 0.85-0.9 על ההון בלבד.

"אנו מאמינים שכמו שפוזיציה זו הייתה לטובת החוסכים של כלל ביולי האחרון, כך היא תהיה מועילה גם בחודשים הבאים".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
ניר עובדיה, מנהל השקעות ראשי עמיתים בחברת כלל ביטוח ופיננסים. סיון פרג',
עובדיה. " החששות מפני התרחבות המלחמה מאיימים כל העת על המשקיעים והובילו לרמות תמחור נמוכות בשוק המקומי"/סיון פרג'

לדברי עובדיה, שוק המניות הישראלי מתומחר בחסר, ואילו בשוק הגלובלי המצב הפוך: "מתחילת 2023 פעלו לחובת השוק הישראלי כוחות גדולים בדמות המחאה והרפורמה המשפטית, ולאחר מכן פתיחתה של מלחמת חרבות ברזל שנכפתה על ישראל ונמשכת עד היום. החששות מפני התרחבות המלחמה מאיימים כל העת על המשקיעים והובילו, בין היתר, לרמות תמחור נמוכות בשוק המניות המקומי בהשוואה היסטורית.

"בזמן ששווקי המניות בישראל ירדו אלו בחו"ל עלו, אך האחרונים היו חלשים יותר בחודש יולי האחרון אל מול שוק המניות בישראל, ובראשם סקטור הטכנולוגיה האמריקאי שהתממש באופן משמעותי.

"אנו ממשיכים להאמין בשוק האמריקאי ובסקטור הטכנולוגיה שבו, אך לאור הביצועים האגרסיביים בחודשים האחרונים מצאנו לנכון לפזר את התיק קצת יותר לפני המימוש, תוך בניית פוזיציה לסקטורים ואפיקים שיודעים לבצע ביתר בסביבה של תשואות יורדות.

"לשם המחשה אפשר לציין חשיפות לתחום ה Small Cap (10%+) הריטים (7%+), מניות דיבידנד (7%+) ותשתיות (7%+) שהפגינו ביצועים עודפים משמעותיים על פני המדד הכללי".

בראייה קדימה עובדיה מוסיף כי כלל ממשיכה להאמין כי "השוק הישראלי יידע להציף ערך עם הגעת הרגיעה, וזאת בזמן שהשווקים בחו"ל מתאפיינים בתמחורים מלאים למדי, תוך התעלמות, לראייתנו, מסיכונים דוגמת היחלשות הכלכלה הגלובאלית, תחזיות רווחיות אופטימיות, סיכונים גיאופוליטיים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully