וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב פרץ את שיא כל הזמנים - 80 דולר לגרם בודד

18.8.2024 / 10:39

מחיר הזהב עבר את שיא כל הזמנים ביום שישי האחרון לאחר עלייה של יותר מ-21% מתחילת השנה, ועבר את ה-2,500 דולר לאונקיה; עם זאת ביטקוין ניצח את תשואת הזהב באותה התקופה עם עלייה של יותר מ-40%

44 מטבעות זהב עתיקים התגלו בבניאס/צילום: יניב ברמן רשות העתיקות

במהלך יום שישי האחרון, פרצה המתכת הצהובה לשיא כל הזמנים, מעבר ל-2,500 דולר, מה שמעמיד את המחיר על 80 דולר לגרם זהב אחד. כל זאת, בזמן שביטקוין ממשיך להיסחר ללא כיוון ברור.

צמד הזהב/דולר, אותו ניתן למצוא תחת הסימון XAU/USD, נגע במחיר של כ-2,509 דולר בסוף השבוע האחרון, וקבע את המחיר הגבוה ביותר שאי פעם נסחר בו.

מחיר הזהב נוסק בחודשים האחרונים בשל סיבות רבות החל מאי הוודאות הגיאופוליטית, המשך במתחים במזרח התיכון, אינפלציה ממוצעת גבוהה מהרגיל, צפי להורדת ריבית על ידי הפדרל רזרב, ועד לרכישות משמעותיות המתבצעות על ידי בנקים מרכזיים ברחבי העולם.

לאחר שמחיר הזהב התקרב מספר פעמים בסמוך ל-2,500 דולר אך לא עבר אותו, לחץ הקונים המתגבר הכריע אותו סופית והביא את הזהב למחירים שטרם נראו. מתחילת השנה בלבד, עלה מחיר הזהב ביותר מ-21%, ממחיר של 2,065 דולר ב-1 לינואר 2024.

מטילי זהב. ShutterStock
מטילי זהב. מחיר הזהב נוסק מסיבות רבות, מאי ודאות גיאו פוליטית ועד לרכישות משמעותיות על ידי בנקים מרכזיים/ShutterStock

למרות שעקף את הזהב ב-2024, ביטקוין לא בשיא

למרות שלאורך חייו, ביטקוין הראה ביצועים טובים יותר באופן משמעותי מהמתכת הצהובה, הפעם הוא אינו פורץ לשיאים חדשים.

ביטקוין, שרבים מגדירים אותו כזהב דיגיטלי, עומד על שווי שוק קטן בהשוואה לזהב. נכון לכתיבת מילים אלו, שווי שוק הזהב עומד על יותר מ-17 טריליון דולר, בעוד שווי השוק של ביטקוין עומד על 1.17 טריליון דולר בלבד, פחות מ-7%.

עם זאת, מתחילת שנת 2024, ביטקוין מנצח את תשואת הזהב, ומשלים עלייה של יותר מ-40%, כמעט כפול מזו של הזהב. יש לזכור כי ביטקוין תנודתי באופן משמעותי יותר, עם סטיות תקן גבוהות יותר.

גם בהשוואה לשיאים שקבע ביטקוין באפריל 2021 ונובמבר 2021, מתכת הזהב עם היד העליונה, מאחר וביטקוין, רושם תשואה שלילית של יותר מ-10% מהשיא שקבע בחודש נובמבר 2021 נכון לרגע זה, בו נסחר המטבע הדיגיטלי המוביל במחיר של 59,600 דולר.

בתקופת זמן זו, רשם הזהב תשואה של כמעט 30%, כאשר נסחר במחיר של מתחת ל-2,000 דולר לפרקי זמן לא מבוטלים ב-2021.

מעבר לפרקי הזמן הספציפים האלו, ביטקוין מביס את המתכת הצהובה בכמעט כל תקופה אחרת, גם לחיוב וגם לשלילה, ולמרות שביטקוין חווה נפילות מחיר משמעותיות של מעל 70% מהשיא, נדמה כי כאשר משתנה המגמה לחיובית, במיוחד אם זה לאורך זמן, הזהב הדיגיטלי משאיר את הזהב הפיזי, מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully