וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכולתי לשבת בשקט ולהמשיך את חיי כשאני רואה שהחברה שלנו מתפוררת מבפנים"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 13:08

אחרי שתי תקופות מילואים ופציעה בכתף הבין תבור רגב, מורה דרך במקצועו, שהדרך לתיקון עוברת בבנייה מחודשת של המערכת הציבורית והפוליטית. יחד עם 20 צעירים וצעירות נוספים סיימו את תוכנית ההכשרה 'העתודה' של מרכז ליבא ורכשו כלים להשתלבות בזירה הציבורית

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

עד לפני כשנה תבור רגב (28) עסק במקצוע מורה דרך אבל השנה בעקבות המלחמה והתקופה שקדמה לה החליט לשנות מסלול ולקחת חלק בשינוי המציאות בחברה הישראלית. רגב, בעל תואר ראשון במדעי המדינה והיסטוריה של עם ישראל, הוא אחד הבוגרים של המחזור הראשון בתוכנית 'העתודה' של מרכז ליבא מבית יוזמת המאה שמעניקה למשתתפיה כלים להשתלבות אפשרית בזירה הציבורית. רגב, במקור מצופר בערבה וכיום מכפר נטר, נרשם לתוכנית לאחר חודשי מילואים מאתגרים במהלכם נפצע בכתפו בקרבות בעזה ולאחר מכן חזר לסבב שני של שירות בגזרת הצפון.

השנה האחרונה העלתה בו מחשבות רבות כיצד יוכל לתרום לריפוי המדינה. עקב הפציעה והמצב החליט לעזוב את המקצוע שרכש ולהקדיש את עצמו לתיקון בחברה הישראלית דרך המערכת הציבורית. רגב: "לא יכולתי לשבת בשקט ולהמשיך את חי כשאני רואה שהחברה שלנו מתפוררת מבפנים וכתוצאה מכך אויבינו מגיבים לזה".

ההכשרה של מרכז ליבא מיועדת לצעירים וצעירות שרוצים לתרום לתיקון ולבנייה המחודשת של המערכת הפוליטית והציבורית בישראל. במסגרת הקורס מקיימים המשתתפים מפגשים מעשירים עם נבחרי ציבור, בכירים ובכירות במשרדי הממשלה ובעלי תפקידים שונים במגזר הציבורי והעסקי.

תבור רגב. באדיבות מרכז ליבא,
תבור רגב/באדיבות מרכז ליבא
חיה נפתלייב. באדיבות מרכז ליבא,
חיה נפתלייב/באדיבות מרכז ליבא

גם חיה נפתלייב, בת 30 מלוד החליטה לשנות כיוון. "במקצועי אני עורכת דין בעלת שני תארים במשפטים. לפני כשנה המסלול להמשך הקריירה היה ברור - פרקליטות פלילית ובהמשך שפיטה. מסלול שהשתנה לאחר ההבנה שהכוח שלי להשפיע ולנתב את החברה למקום אחר נמצא בפוליטיקה בכנסת. והחשיבות לעשייה מיידית גברה לאחר אירועי ה7 באוקטובר. מכאן התחלתי להעמיק וללמוד את העולם הפוליטי השתתפתי בקורסים ורכשתי כלים.

"בפרסום הראשוני של התוכנית היה כתוב בשורה הראשונה 'אם המציאות של ישראל 2024 מכאיבה לך בבטן ואתה רוצה לקחת חלק בהחלמה' ולא הייתי צריכה יותר מזה כדי להרשם", מספרת רחלי ברבי, בת 29, במקור מנתניה, "יש במשפט הזה הכרה בעובדה שאנחנו בלופ כואב שלא נגמר וגם הכרה בהבנה שזה עלינו להיות חלק מהריפוי".

רחלי ברבי. באדיבות מרכז ליבא,
רחלי ברבי/באדיבות מרכז ליבא

ברבי עבדה בשנים האחרונות בעולמות החינוך הבלתי פורמלי ובחצי השנה האחרונה עובדת כיועצת פרלמנטרית לחברת הכנסת מירב בן ארי. "מובילה אותי ההבנה שאין לנו אופציה להתפשר על היום שאחרי המלחמה, ועל הימים שתוך כדי המלחמה, ואני רוצה ללמוד ולגדול בזירה הזו כדי לראות את האנשים של המדינה הזו ולעשות טוב".

שקד אוחנה, מנהלת תוכנית 'העתודה' מטעם מרכז ליבא: "המציאות של ישראל 2024 מכאיבה בבטן ואנו פוגשים צעירים רבים שרוצים לקחת חלק משמעותי בהחלמה ולהחזיר את הכוח מהקצוות למרכז. המחזור הראשון הסתיים לאחרונה בהצלחה כאשר לא מעט מבוגריו כבר השתלבו במערכת הציבורית והפוליטית, ולאור הביקוש מחזור נוסף של התוכנית צפוי לצאת לדרך במהלך חודש ספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully