וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת צים דיווחה: רווח נקי של 373 מיליון דולר ברבעון

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 15:39

חברת הספנות הגלובאלית הציגה צמיחה בשיעור של 11% ושיא בהיקף המטען המובל - 952 אלף מכולות. החברה הכריזה על דיבידנד בסך 112 מיליון דולר

בווידיאו: הכירו את נמל המפרץ החדש בחיפה/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: שיר שינקמן

חברת הספנות הגלובאלית, צים דיווחה על הכנסות בסך של 1.93 מיליארד דולר ורווח נקי בסך 373 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2024 והעלה את התחזית לשנת 2024. החברה הציגה צמיחה בשיעור של 11% ושיא בהיקף המטען המובל - 952 אלף מכולות (TEU).

התחזית לשנת 2024 הועלתה לצפי EBIDTA מתואם בטווח של 2.6 מיליארד דולר עד לשלושה מיליארד דולר ו-EBIT מתואם בטווח של 1.45 מיליארד דולר עד 1.85 מיליארד דולר. החברה הכריזה על דיבידנד בסך 112 מיליון דולר, או 0.93 דולר למניה.

"אנו שבעי רצון מהביצועים המצוינים שלנו ברבעון השני, המעידים על יישום מיטבי של האסטרטגיה שלנו שהובילה לצמיחה של 11% ולנתוני שיא בהיקף המטען המובל", ציין נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן - "הצעדים שנקטנו כדי להגדיל את כושר ההובלה שלנו ולייעל את מבנה העלויות של החברה ממשיכים להניב תוצאות פיננסיות חזקות".

אניית צים ע"ש סמי עופר. יח"צ,
אניית צים ע"ש סמי עופר/יח"צ
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים. RAPOPORT private news productions,
גליקמן. "צופים שתוצאות החציון השני של 2024 תהיינה טובות מתוצאות החציון הראשון"/RAPOPORT private news productions

גליקמן הוסיף: "החברה דיווחה על רווח נקי בסך 373 מיליון דולר, שהושג תודות לאסטרטגיה המבדלת והגמישות התפעולית והמסחרית שלנו, תוך ניצול תנאי שוק חיוביים. בהתאם למחויבות שלנו להשיא תשואה לבעלי המניות, הכרזנו על דיבידנד בסך 0.93 דולר למניה, או 112 מיליון דולר, המשקפים 30% מרווחי הרבעון השני".

לדבריו, "במהלך הרבעון, נהנינו מפירות ההחלטה האסטרטגית המוצלחת של החברה להגדיל את חשיפתה למחירי הספוט בקווי הסחר לצפון אמריקה. החלטה זו הניבה רווחים משמעותיים מסביבת מחירים שנותרה גבוהה לפרק זמן ארוך מהצפוי".

גליקמן אמר עוד: "אנו צופים שתוצאות החציון השני של 2024 תהיינה טובות מתוצאות החציון הראשון, בגין המשך הלחצים על ההיצע הנובעים מהיעדר פתרון למשבר בים סוף, ולנוכח מגמות ביקוש חיוביות הקיימות כיום. לכן, העלינו בצורה משמעותית את התחזית שלנו לשנת 2024, ואנו צופים כיום EBITDA מתואם בטווח שבין 2.6 מיליארד דולר ל-3.0 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח שבין 1.45 מיליארד דולר ל-1.85 מיליארד דולר".

גליקמן סיכם: "בעוד תנאי השוק הבסיסיים עדיין מצביעים על גידול בהיצע בשיעור גבוה משמעותית מהגידול בביקוש, אנו בטוחים בחוסן העסקי של צים המבוסס על צי אוניות משודרג. עד סוף השנה, נשלים את תוכנית החברה להצטיידות באוניות חדשות, עם קבלת שמונה האוניות האחרונות מתוך 46 אוניות מודרניות בעלות יעילות אנרגטית שהוזמנו, לרבות 28 אוניות המונעות בגז טבעי (LNG). אנו עומדים ביעד הצמיחה הדו-ספרתי בהיקף המטען המובל שהצבנו לשנת 2024 וממוצבים היטב להמשך צמיחה רווחית בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully