וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שאיימה - ומימשה: "נפסיק לספק פחם לישראל"

19.8.2024 / 15:57

לאחר שכבר איים לעשות זאת לפני מספר חודשים, נשיא קולומביה חתם על צו האוסר ייצוא פחם לישראל, כך דווח ברשת בלומברג. קולומביה נחשבת לספקית הפחם המרכזית בישראל האחראית לכ-30% מהתצרוכת

בווידאו: חגיגות הניצחון של גוסטבו פטרו שנבחר לנשיא קולומביה/צילום: רויטרס

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו חתם על צו האוסר על ייצוא פחם לישראל במטרה ללחוץ על ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את הסכסוך בעזה, כך דווח אתמול (ראשון) ב"בלומברג". הצו שפורסם באתר הנשיאותי הוא מתאריך ה-14 באוגוסט.

זאת לאחר שאיגוד הכורים הקולומביאני הזהיר כי לאור הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות, קולומביה לא יכולה לעצור את יצוא הפחם לישראל וחברות המייצרות את המינרל עשויות לשקול לנקוט בפעולה. ביוני האחרון, דווח כי משרד הסחר בקולומביה קרא להגביל את ייצוא הפחם לישראל.

קולומביה היא ספקית הפחם הגדולה של המדינה ולפי בלומברג מכרה בשנה שעברה לישראל פחם בכ-450 מיליון דולרים. מדובר על פי דיווחים זרים בכ-30% מתצרוכת הפחם הישראלית.

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו. רויטרס
פטרו. אמר בעבר כי "ננתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל על כך שיש לה ממשלה ונשיא התומכים ברצח עם"/רויטרס

הצעד מגיע על רקע הידרדרות ביחסים עם המדינה במהלך נשיא המדינה, גוסטבו פטרו, הודיע כי מדינתו מנתקת את היחסים עם ישראל בשל המשך המלחמה עזה. הוא איים עוד במרץ לעשות זאת אם לא תושג הפסקת אש בלחימה. "כאן לפניכם, ממשלת השינוי, של נשיא הרפובליקה, מכריזה שמחר ננתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל על כך שיש לה ממשלה ונשיא התומכים ברצח עם", אמר פטרו.

נכון להיום, במדינת ישראל שתי תחנות כוח, הממוקמות ליד חדרה ואשקלון, ושתיהן מופעלות על ידי פחם. ממשלת ישראל החליטה בתחילת העשור השלישי של המאה ה-21 להפסיק להשתמש בפחם לייצור חשמל בישראל בשל זיהום האוויר הגבוה שהדבר גורם, ולהחליפו בגז טבעי שהשימוש בו נקי יותר משמעותית.

בהמשך להחלטה זאת הודיע משרד האנרגיה כי עד לשנת 2030 תופסק לחלוטין עבודתן של תחנות הכוח הפחמיות אורות רבין בחדרה ורוטנברג באשקלון, והן ימשיכו להוות גיבוי בלבד. היו עיכובים בלוחות הזמנים אך בחברת החשמל מתחייבים לעמוד בלוחות הזמנים המקוריים, ולסיים את השימוש בפחם בישראל עד סוף שנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully