וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציעו לכם למשוך "כספים אבודים"? כך עובדת התרמית

עופר חורש

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 10:02

הבלוף של משיכת "כספים אבודים" עלול להשאיר אתכם בלי חסכונות שצברתם במשך שנים, ועוד לחייב אתכם לשלם אחוזים גבוהים למי שעשק אתכם. כך תיזהרו

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

כשמתקשרים אלי ומבשרים לי שמגיעה לי מתנה - אני נוהג לשאול, לפני שאני מנתק: "כמה עולה המתנה"?

ידוע שאין מתנות חינם! אבל, כשהמתנה בכל מקרה שייכת לכם ובסופו של דבר אתם משלמים עליה ביוקר רב, ברור ש"העסקה", עלולה לעשוק אתכם.

בתקופה האחרונה, אנו עדים לתופעה מפתה ומדאיגה: "איתור כספים אבודים". במודעות באתרים שונים וגם בשיחות ממוקדים טלפונים מציעים לאתר לכם כספים "אבודים". אתם תרוויחו וכמובן ש"המאתרים" ידרשו עמלה על פעולת האיתור לכאורה. הרי מה אכפת לכם לשלם כשבכל מקרה תזכו לכספים שלא ידעתם על קיומם?

אז תרשו לי לבשר - אין כספים אבודים! יש כספים שאולי לא הייתם מודעים ששייכים לכם. כל הכספים שחסכתם בימי חייכם (אתם והמעסיקים השונים) נמצאים בגופים מפוקחים כגון: קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים/ תגמולים לעצמאים, קופות גמל וקרנות השתלמות.

כל הגופים הללו מחויבים לשלוח אליכם דוחות שנתיים ורבעוניים. נכון, יש רבים שלא מבינים את הכתוב בדוחות, ואחרים שכלל לא פותחים את המעטפות. ויש גם כאלה שהכתובת שלהם לא מעודכנת באותם גופים מפוקחים.

גבר עצוב. ShutterStock
"אין כספים אבודים. יש כספים שאולי לא הייתם מודעים ששייכים לכם"/ShutterStock

זכותו של כל אזרח לעשות סדר ולאתר את כל מה שחסך בימי חייו על מנת להתכונן לגיל הפרישה. מתברר שאנשים לא מעטים, לא עמדו בפיתוי ואפשרו לאותם גופים לאתר להם כספים שכביכול אבודים, לפדות אותם - וזה עלה להם ביוקר רב.

נניח שצברתם בקרן הפנסיה שלכם מיליון שקלים וטרם הגעתם לגיל הפרישה. ברגע שפדיתם את ה"הכספים האבודים" - מחקתם לעצמכם את קצבת הפנסיה שלכם כמקור הכנסה בגיל השלישי, מכיוון שמשיכה כזאת בטרם עת הינה משיכה שלא כדין, ולכן תאלצו לשלם מס של לפחות 35%. בנוסף, אותם "מאתרים" יגבו מכם עוד כ 15% מסכום הצבירה.

המשמעות: נשארתם ללא פנסיה לגיל הפרישה, וזרקתם 50% ממה שצברתם בימי חייכם - במקרה זה איבדתם 500,000 שקלים. אותם כספים שכלל לא היו "אבודים" - כעת באמת אבדו לכם!

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
זוג פנסיונרים בודק את חשבון הבנק. ShutterStock
"המשמעות: נשארתם ללא פנסיה לגיל הפרישה, וזרקתם 50% ממה שצברתם בימי חייכם"/ShutterStock
עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח. יח"צ,
עופר חורש, יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח/יח"צ

אז איך תשמרו על כספכם ותדעו באמת מה צברתם?
תשמרו את הדוחות שאתם מקבלים מהגופים שאחראים על הצבירות שלכם במהלך עבודתכם: קרנות פנסיה, חברות ביטוח, קופות גמל, קרנות השתלמות.

אל תתפתו למודעות ולטלפונים ממקור לא ידוע, לא להשאיר פרטים אישיים ובטח לא לחתום על התחייבויות מסוכנות.

תתייעצו עם איש מקצוע בעל רישיון - תפנו לסוכן הביטוח שלכם, או לסוכן מומלץ, ותבקשו שיציג בפניכם את הרישיון הפנסיוני שלו, רישיון המופק ומפוקח ע"י רשות שוק ההון. הסוכן מחויב בייעוץ, ובמסגרת בדיקת הצרכים שלכם יפנה למסלקה הפנסיונית ויציג לכם דו"ח מפורט ומסודר הכולל את כל הכספים שנצברו במוצרים הפנסיונים שלכם.

חשוב שתדעו, חל איסור רגולטורי על סוכן ביטוח פנסיוני להציע שירות איתור כספים כשירות העומד בפני עצמו, ושלא במסגרת יעוץ או שיווק פנסיוני - כך למעשה תוכלו לדעת שאם מישהו מציע לכם את פעולת "האיתור" במסגרת פרסומית - הרי שהוא פועל שלא כדין.

תבקשו לראות אישור מהסוכן שהוא חבר בלשכת סוכני הביטוח - ללשכה יש ועדת אתיקה וביכולתה לפעול מול סוכן הפועל שלא כדין.

בשורה התחתונה, אין מתנות חינם, חשוב מאד להיות זהירים, ואם מישהו מציע לכם "משהו בחינם", תדעו שאתם המוצר.

הכותב הוא יו"ר מחוז ירושלים בלשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully