וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנות מסלול? הצעדים המפתיעים של סין, טורקיה ודובאי

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 7:24

עדכוני קריפטו: 47 חברות פיננסיות עשויות להתחיל לפעול בטורקיה בעקבות מדיניות חדשה של המדינה, סין תכיר לראשונה בעסקאות בנכסים דיגיטליים, ובדובאי אפשר יהיה לקבל שכר בביטקוין

מטבעות דיגיטליים/pexels

פסק הדין האחרון בבית המשפט בדובאי מסמן שינוי משמעותי בקבלה של מטבעות דיגיטליים, וממצב את איחוד האמירויות בראשית אימוץ תעשיית הקריפטו.

ב-16 באוגוסט, בית המשפט של ערכאה ראשונה בדובאי (מקביל לבית משפט השלום) הכיר במטבעות דיגיטליים כאפשרות לגיטימית לביצוע וקבלה כתשלום משכורת.

אירנה הייבר, שותפה במשרד עורכי הדין NeosLegal באיחוד האמירויות, הסבירה כי פסק הדין בתיק משנת 2024 הוא שינוי בעמדת בית המשפט, אשר הכחיש בעבר הכרה במטבעות דיגיטליים כתשלומי שכר תקפים בשל היעדר הערכות שווי מדויקות שלהם.

לטענת הייבר, התיק היה כרוך בתביעה שהגיש עובד כנגד מעסיקו בעקבות אי-תשלום שכר. בתביעה, ביקש העובד פיצויי פיטורין שלא ניתנו כדין.

בית המשפט פסק לטובת העובד והורה על תשלום שכר הנקוב במטבעות דיגיטליים, כפי שצויין בחוזי העבודה מבלי להמירו לכסף פיאט (כסף ממשלתי).

דובאי. ShutterStock
דובאי. בית המשפט הכיר במטבעות דיגיטליים כאפשרות לגיטימית לביצוע וקבלה כתשלום משכורת/ShutterStock

גם בטורקיה עושים צעדים בכיוון?

בורסות המטבעות דיגיטליים המובילות Coinbase, ו-KuCoin המעניקות שירותים ומוצרים פיננסים בתחום עבור עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, הגישו בקשות עבור רישיון מתן שירותים פיננסים בטורקיה, בעקבות עדכונים רגולטוריים של מועצת שוק ההון הטורקית (CMB).

ב-9 באוגוסט, הודיעה רשות שוק ההון הטורקית כי 47 חברות קריפטו הגישו בקשה לקבלת רישיונות במסגרת הרגולטורית החדשה של המדינה, ונכון ל-18 באוגוסט, רשימה זו התרחבה לכ-76 חברות.

בורסות מובילות נוספות בתחום, בניהן Binance, Bitfinex ו-OKX כבר היו חלק מתהליך בקשת הרישיון לפעול בשוק הטורקי.

למרות ההתעניינות הגוברת, רשות שוק ההון הטורקית הבהירה כי אלו שנכללו ברשימת הבקשות, טרם קיבלו אישור רשמי המאפשר להן לפעול בשטח המדינה.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
העיר האסורה, בייג'ינג, סין. ShutterStock
סין. העדכון המשמעותי זה שני עשורים/ShutterStock

אפילו בסין יש שינוי

שלשום (ב') בית המשפט העליון בסין שינה את הפרשנות שלו עבור חוקי איסור הלבנת הון (AML) במדינה, וכעת המדינה תכיר לראשונה בעסקאות "נכסים דיגיטליים".

המדינה אימצה את חוק איסור הלבנת הון הנוכחי שלה ב-1 בינואר 2007, מה שהפך את העדכון האחרון לעדכון המשמעותי ביותר מזה כמעט שני עשורים.

בוועידה שנערכה ב-19 באוגוסט, בית המשפט העליון והפרקליטות העממית העליונה אמרו לפי הפרשנות החדשה שלהם לחוק, עסקאות "נכס וירטואלי" רשומות כעת כאחת משיטות הלבנת הון המוכרות.

למרות כי ישנן שמועות וספקולציות רבות ברשת, הטוענות כי סין משנה מסלול באופן חיובי ביחסיה עם תעשיית הקריפטו, אנליסטים ודמויות מוכרות דווקא טוענים כי הדבר אינו נכון, וכי סין לא תאפשר לאזרחיה גישה חופשית למסחר בביטקוין ובשאר המטבעות הדיגיטליים כפי שנעשה במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully