וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו רגע לפני התנגשות הטיטאניק בקרחון. אין שר אוצר בישראל"

22.8.2024 / 6:54

רועי כהן נשיא ארגון העצמאים, אומר כי "העסקים הקטנים הם זומבי מהלך, נסגרו כבר 46 אלף ועד סוף השנה ייסגרו עוד 60 אלף. נתניהו מנותק קשר, שר האוצר לא באירוע. לא ברור דרך אילו משקפיים סמוטריץ' רואה את המציאות"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

"לצערי הרב אין שר אוצר במדינת ישראל. סמוטריץ' מסתכל על החור שבגרוש ורואה בנו הוצאה ולא השקעה. ככה שכנעו אותו באגף התקציבים. הם אומרים שפיצוי ידכא את הפעילות וזה בדיוק ההיפך", אומר רועי כהן, נשיא לשכת העצמאים והעסקים לה"ב המאגדת 550 אלף עסקים.

לדבריו "באפריל היתה תקיפה איראנית אבל לא היה שום פיצוי עבור החודשים ינואר-אפריל. מה, המלחמה פסחה עליהם? אם לא תהיה ברירה אקח את זה למבחן בג"ץ. העסקים קורסים והם זומבי מהלך. 46 אלף עסקים כבר נסגרו ועד סוף השנה ייסגרו 60 אלף".

כהן מוסיף כי "אני רוצה שר במשרה מלאה. נכון להיום סמוטריץ' שותק. כשהוא מגיע לוועדת כספים אין לו שום תשובות והדבר היחיד שהוא אומר שמדובר במלחמה ארוכה ונערכים לזמן ארוך. בפועל הוא לא עושה שום דבר.

"היכן הקיצוץ במשרדים? היכן העבודה על התקציב? היכן הוויתור על כספים קואליציוניים? איפה צעדי ההתייעלות? שר האוצר לא באירוע. הוא מפיל את הכול על המגזר העסקי והורדת דירוג האשראי והאינפלציה תחסל אותנו לגמרי".

עוד רועי כהן נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל. מרק ישראל סלם,
רועי כהן. "ישראל חייבת שר האוצר שמתעסק אך רק בכלכלה ולא בהתנחלויות ולחכות לאיזה נס"/מרק ישראל סלם

בתשובה לשאלה מה הוא מצפה ממנו מוסיף נשיא לה"ב כי "שיישב מידית עם נציגי העסקים הקטנים וימנע סגירת 60 אלף עסקים שיהפכו בזכותו לעסקים סוג ב'. לפי נתוני משרד הכלכלה עסקי אוכל ומסעדות באזורי העימות נסגרו או שחוו ירידה של 50% בהיקף הפעילות".

עוד הוא מוסיף כי "חייבים להקים מידית שולחן עגול עם נציגי המגזר העסקי כדי לקבל תובנות מהשטח ולפעול בהתאם. כך נהגו בעבר השרים משה כחלון ואביגדור ליברמן. הייתי מוציא אל הפועל מידית צעדי התייעלות אמיצים שיוכיחו שהוא באמת קשוב נכנס מתחת לאלונקה".

ומה עוד ניתן לעשות? "יש צעדי חירום נוספים שאינם כרוכים בהוצאה תקציבית כמו הקפאת רגולציה, לעודד חלוקת דיווידנד שיגדילו את ההכנסות ויתנו אוויר. יש לטפל מידית במחסור בעובדים זרים בענף הבנייה. חייבים לקיים הכשרות מקצועיות ושכול התהליך ייעשה תחת קורת גג אחת".

האם סמוטריץ' לא מבין את כל הדברים הללו?
"הוא יודע מצוין אבל פוחד ומורח זמן. הוא מתעלם מהמלצות הפקידות הבכירה שלו ולא נמצא בקשר גם איתנו. הכלכלה רגע לפני התנגשות הטיטניק בקרחון. אני לא מבין דרך איזה משקפיים הוא רואה את המציאות אבל בטוח שהוא שם משקפיים לא מתאימות.

"אף אחד לא הכין את המשק להורדת דירוג האשראי והתחזית היא להמשך ההורדה. כשהדירוג כבר יורד אז הוא נותן תגובה הזויה. סמוטריץ' הציג גרעון ל-2024 של 6.6% וביולי היה כבר זינק ל-8.1% ועד סוף השנה הוא עלול להיות דו ספרתי בגלל הצמיחה שלילית ויוקר המחייה. ישראל חייבת שר האוצר שמתעסק אך רק בכלכלה ולא בהתנחלויות ולחכות לאיזה נס. כלכלה זה נושא חשוב לא פחות מהביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
בצלאל סמוטריץ'. צילום: אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
סמוטריץ'. "אין לו תשובות. הוא לא עושה שום דבר"/עיבוד תמונה, צילום: אורן בן חקון/פלאש 90

על התנהגות ראש הממשלה אומר כהן כי "נתניהו, כמו שר האוצר ושר הכלכלה, לא נפגש איתנו. ביבי נכון להיום הוא מנותק קשר. כולם מתעסקים במלחמה אבל מתעלמים ממלחמת הקיום הכלכלית שבלעדיה לא ביטחון ולא יהיה רווחה חינוך או בריאות.

"ביבי שפעם קראו לו מר כלכלה חייב לנער את סמוטריץ' ולהיכנס מידית לאירוע כדי להחזיר את המשק לצמיחה גם בזמן המלחמה. אם לא ייעשה דבר אנחנו עלולים להיקלע למיתון. לדעתי מה שיקרה בסוף הוא שיגררו את התקציב עד סוף השנה ואם לא יספיקו ימציאו איזה חוק שייתן להם פסק זמן נוסף. אני כבר תשע שנים בתפקיד נשיא לה"ב, אז שלא יעבדו עלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully