וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסד הטכניון מציג תכנית להכשרת ממוני הגנת פרטיות בחברות וארגונים

21.8.2024 / 13:52

תכנית הלימודים החדשה של הטכניון בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות המיועדת לאקדמאים מכל התחומים, המעשית ביותר בתחום, נועדה להעניק את הכלים הנחוצים לאנשי המקצוע שהתיקון לחוק מחייב להעסיק בכל המשרדים הממשלתיים, הרשויות, חברות הסלולר, הבנקים ועוד

קמפוס הטכניון בשרונה. הטכניון לימודי המשך,
קמפוס הטכניון בשרונה/הטכניון לימודי המשך

על רקע תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות שעבר לאחרונה וצפוי לחולל שינוי דרמטי בהתייחסות לנושא הגנת הפרטיות במשק כולו: מוסד הטכניון יפתח תכנית להכשרת ממוני הגנת פרטיות בחברות וארגונים. התיקון לחוק נוגע לכל ארגון שמעבד מידע אישי, וקובע ועל המפרים אותו עלולים להיות מוטלים עיצומים כספיים משמעותיים ביותר בגובה של עד 5% מהמחזור הכספי של הארגון או העסק.

בין השאר, התיקון מחייב כל משרד ממשלתי, חברה ממשלתית המוגדרת כגוף ציבורי הממלא תפקיד על פי דין, רשות מקומית מועצה אזורית ותאגיד עירוני, , לצד גורמים עסקיים כמו חברות סלולר, בנקים, חברות ביטוח, גופים פיננסיים, בתי חולים וקופות חולים וספקי השירות שלהם למנות ממונה הגנת הפרטיות (DPO - Data Protection Officer) בעל הכשרה מתאימה. ה-DPO נדרש לשמש כסמכות מקצועית ומוקד ידע וייעוץ להנהלה בנושא. לשם כך, עליו להיות בעל מיומנות וכישורים הנדרשים למילוי התפקיד, הכוללים ידע מעמיק בדיני הגנת פרטיות, לצד הבנה בטכנולוגיה ובאבטחת מידע.

אייל שגיא. יחצ,
אייל שגיא/יחצ

על מנת לסייע במילוי הדרישות החוקיות, ולקראת הביקוש הגדול הצפוי לממוני הגנת פרטיות, פותח בית הספר ללימודי המשך בטכניון מחזור ראשון של תכנית לימודי תעודה חדשה באישור הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, במטרה להכשיר בעלי תפקידים ולצייד אותם בידע המתקדם ביותר לביצוע תפקידם. הקורס, שצפוי להיפתח במהלך נובמבר הקרוב בקמפוס הטכניון בשרונה, תל-אביב, ייתן דגש על הצד המעשי בתפקיד ויעניק ידיעה מעמיקה של דיני הפרטיות וההגנה על מידע אישי בישראל מעבר להשכלה משפטית פורמאלית והבנה בתחום טכנולוגיות מידע לצד ההבנה הנדרשת באבטחת מידע.

התכנית החדשה מיועדת לאקדמאים מכל תחום וכוללת 12 מפגשים, ארבעה מתוכם פרונטליים בקמפוס ושמונה נוספים בלמידה מרחוק. בין תכני הקורס: הדין הישראלי והבינלאומי (בדגש על הדין האירופי); רקע טכנולוגי על נושאים רלוונטיים כמו מחשוב ענן, אבטחת מידע ואמצעים להגברת פרטיות; סימולציה וניתוח של אירוע סייבר; התפקיד וארגז כלים פרקטי של ממונה הגנת הפרטיות, נושאים ספציפיים כמו פרטיות של עובדים ושל ילדים, מקומו של ממונה הגנת הפרטיות בארגון, והממשק עם בינה מלאכותית. שכר הלימוד עומד על 4,680 ₪.

המנהל האקדמי של התכנית החדשה הוא עו"ד אייל שגיא, בעל 30 שנות ניסיון בפרקטיקה. עו"ד שגיא הוא שותף מייסד וראש מחלקת משפט וטכנולוגיה במשרד עוה"ד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ' ושות'. עו"ד שגיא משמש כיועץ בנושאי אסדרה טכנולוגיים בארץ ובעולם והוא יועץ לחברות מובילות במשק בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת בדגש על הגנת פרטיות, אבטחת מידע, סייבר וקניין רוחני. עו"ד שגיא נחשב למרצה מבוקש בפורומים ובכנסים בנושאי מומחיותו, לרבות לשכת עורכי הדין והרשות להגנת הפרטיות.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עו"ד יעקב עוז. יחצ,
עו"ד יעקב עוז/יחצ

עו"ד יעקב עוז הוא המרצה הראשי לדין הישראלי. הוא מכהן כיו"ר משותף בוועדה להגנת הפרטיות בלשכת עורכי הדין וכיו"ר וועדת הסייבר בלה"ב - לשכת העצמאים בישראל. שניהם השתתפו בעשרות דיונים עם נציגי הכנסת והממשלה על מנת להתאים את תפיסת הרגולטור לעולם המעשה בכדי שהחוק יהיה בר יישום.

עוד בין המרצים הראשיים בקורס כמה מאנשי המקצוע המובילים בתחום ובהם ד"ר עו"ד יובל ריינפלד - מומחה בתחום דיני האיחוד האירופי, אורן אלימלך, מומחה סייבר שמלווה חברות וארגונים במשק בשגרה ובאירועי משבר ומתקפות סייבר, שותפים מנוסים במשרדים מובילים, ויועצים משפטיים מנוסים בחברות וארגונים שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • הטכניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully