וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר של רמי לוי עם רבעון חזק במלחמה: פי שניים נוסעים וזינוק ברווח הנקי

21.8.2024 / 18:25

עם מטוס אחד פחות הטיסה ישראייר בין אפריל ליוני פי שניים נוסעים, ולמרות ירידה בהכנסות רשמה זינוק של 30% ברווח הנקי, תוך שהיא רומזת לרבעון טוב עוד יותר הקיץ

בווידאו: מטוס של "ישראייר" עם 160 נוסעים נחת נחיתת חירום בנתב"ג עקב תקלה/מד"א

חברות התעופה הישראליות ממשיכות לדווח על תוצאות כספיות מצוינות במלחמה, על רקע הפסקת הטיסות של רוב החברות הזרות, והמחסור במושבים ליעדים המבוקשים.

למרות ירידה של 14% בהכנסות בשל ההאטה בפעילות חברות הבת המתמחות בתיירות, זינק הרווח הנקי של החברה ב-30% ל-7 מיליון דולר, והתפוסה הממוצעת בטיסותיה עלתה מ-77 ל-83 אחוז, נתון שעדיין נמוך מזה שבאל על באותה תקופה, 92%.

ישראייר קטנה משמעותית מאל על, עם צי של 8 מטוסים לעומת 45. ברבעון האחרון היא הטיסה 308 אלף איש, פי שניים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ביולי, שתוצאותיו יהיו חלק מהדוח הרבעוני הבא היא הטיסה 165 אלף איש, רומזת לעוד דוח שיא.

העלייה ברווח מיוחסת גם לעלייה במכירת מוצרים נלווים לנוסעים, בשימוש יעיל יותר בצי המטוסים, בין השאר בהסטת מטוסים מטיסות לאילת לטיסות לחו"ל. כך גדל מספר הטיסות ב-10% למרות שצי המטוסים קטן מ-9 ל-8, ומסר הטייסים נותר זהה, כאשר 20% מהם בשירות מילואים במלחמה.

למרות זאת היא רשמה רווח של מיליון דולר בקו לאילת. מנגד, הירידה בתיירות הפחיתה 20 מיליון דולר בהכנסות החברה ו-2.5 מיליון דולר ברווח.

רמי לוי מציג את התו המלא. יח"צ,
רמי לוי מציג את התו המלא/יח"צ

כמו כן ישראייר ממשיכה להתרחב: החברה רכשה את השליטה במרכז תחזוקת מטוסים בקפריסין החלה בתהליך הרחבת כושר הייצור שלו בכ-50 אחוזים במטרה לאפשר ללקוח בינלאומי נוסף לקבל שירות בהיקף משמעותי. בנוסף, חברת הבת סקי דיל התקדמה במו"מ לרכישת נכס מלונאי נוסף, בסמיכות לנכס המלונאי אותו רכשה החברה והפעילה בעונה הנוכחית באיטליה.

ישראייר ייצרה במהלך הרבעון תזרים מזומנים עודף מפעילות שוטפת, של 7 מיליון דולר, שהופנה למימון השקעות כוללות בסך של כ-9 מיליון דולר להשבחת צי המטוסים וקליטת 2 מטוסים נוספים, רכישה בכ-3 מיליון דולר של השליטה במרכז התחזוקה בקפריסין, והשקעה של כמיליון דולר נוספים במלונות הקבוצה ביוון.

במהלך הרבעון השלימה החברה היערכותה לקיץ 2024 באמצעות קליטה של 2 מטוסים נוספים בהפעלה עצמית. עלויות הקליטה וההכשרה של צוותי האוויר והתחזוקה, נרשמו במהלך הרבעון השני במטרה לתמוך בהפעלת מטוסים אלו החל מהרבעון השלישי של השנה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מטוס ישראייר והיוזמה להחזרת החטופים מעזה. באדיבות ישראייר,
מטוס ישראייר והיוזמה להחזרת החטופים מעזה/באדיבות ישראייר

ההכנסות הגיעו גם מהמדינה: החברה חתמה על הסכם עם משרד האוצר, לפיו היא תקבל מקדמה בסך 2.5 מיליון דולר בתמורה לוויתור על התשלום השנתי התומך במערכת מגן רקיע, להגנה מפני טילים. ההסכם כפוף לאישור הממשלה. המדינה מפצה את חברות התעופה הישראליות על צריכת הדלק המוגברת שגורמת נשיאת המערכת במטוסים. ישראייר גם מנהלת מו"מ עם המדינה לקבלת מענק של 12-16 מיליון דולר תמורת הפסקת השתתפות המדינה בעלויות האבטחה של טיסותיה.

מישראייר נמסר, כי "השיפור החד בתוצאות החברה ובשיעורי הרווחיות, הינו תוצאה של השקעה ניכרת בטכנולוגיות מסחריות ותפעוליות, ובהרחבת צי המטוסים בהפעלה עצמית. החברה מעריכה כי השיפור הינו פרמננטי והוא יהווה בסיס לתכנון ההתרחבות והשיפור ברווחיות הקבוצה בשנה הבאה, ללא קשר למצב הביטחוני הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully