וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקיבוצים: "לא זקוקים לתרומות לטקסי זיכרון, גיוס הכספים לא מטעמנו"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 12:43

קמפיין שנפתח לטובת טקס זיכרון לאומי ב-7/10 גייס מיליון שקל תוך יומיים וחצי. בקיבוצים מבהירים כי הגיוס הוא לא בשמם: "אנחנו לא מקבצי נדבות, קוראים לכל הארגונים הפועלים להפקת טקסים לחדול מלדבר בשם הקיבוצים"

'מסע ההפקרה והגבורה' בקיבוץ בארי/מסע ההפקרה והגבורה

בתנועה הקיבוצית מבהירים כי התנועה לא מגייסת תרומות כלשהן לטובת טקסי זיכרון, וקוראת לארגונים הפועלים שלא לקשר אותה או את הקיבוצים עם גיוסי הכספים. הרקע הוא קמפיין של תנועת קומו אשר גייס יותר ממיליון שקל תוך יומיים וחצי.

בתנועה הקיבוצית אמרו הבוקר כי "נקיים את הטקסים שלנו בעצמנו. איננו זקוקים לתרומות או גיוס משאבים בכדי לקיים טקסים. הקמפיין לגיוס כספים אינו מטעמנו ולא תואם איתנו".

עוד נמסר כי "התנועה הקיבוצית מבקשת להבהיר כי היא לקחה על עצמה את האחריות המלאה לארגון טקס זיכרון קיבוצי שבו ייקחו חלק כל הקהילות הקיבוציות בנגב המערבי ובכל רחבי הארץ. התנועה מדגישה כי אינה מבקשת תרומות מאיש עבור הטקס שהיא מארגנת וקוראת לכלל הארגונים הפועלים להפקת טקסים לחדול מלדבר בשמה ובשם הקיבוצים.

"אנחנו לא מקבצי נדבות. יש לנו את המשאבים והכלים הדרושים לקיים את טקסי הזיכרון שלנו בעצמנו".

ומה מתוכנן מטעם הקיבוצים? "במסגרת היערכות התנועה לימי הזיכרון מתכננים בתנועה לקיים טקס זיכרון מרכזי למשפחות לציבור הכללי וכמובן לקיבוצים. בנוסף לכך צפויים להיערך טקסים משותפים בכל הקהילות הקיבוציות בארץ אותם מרכזת התנועה. באנדרטת הקיבוצים יתקיים טקס, מסגרתו תונח אבן פינה לקיר הזיכרון לנרצחים ןהנרצחות, הנופלים והנופלות מהתנועות הקיבוציות. הודעה מסודרת על מועדי האירועים תופץ בימים הקרובים".

הרקע לדברים הוא קמפיין ציבורי לגיוס כספים עבור טקס זיכרון לאומי. בעמוד הקמפיין נכתב כי "טקס הזיכרון הלאומי 7.10 - הצטרפו למשפחות השכולות ושורדי האסון. יחד ניקח אחריות ונכונן טקס זיכרון לאומי אמיתי, ללא מעורבות והשפעה של פוליטיקאים, לזכר אסון ה-7 באוקטובר".

הציבור נרתם בהמוניו לגיוס ההמונים כאשר תוך זמן קצר הושג יעד התרומות שעמד בהתחלה על 500 אלף שקל וכעת עומד על 1.2 מיליון שקל. עד כה נאספו למעלה ממיליון שקל תוך יומיים וחצי.

"הצטרפו למשפחות השכולות ושורדי האסון. יחד ניקח אחריות ונכונן טקס זיכרון לאומי אמיתי, ללא מעורבות והשפעה של פוליטיקאים, לזכר אסון ה-7 באוקטובר", נכתב. "הצטרפו אלינו, למשפחות השכולות של ה-7 באוקטובר, למשפחות החטופים, למשפחות המפונים ולשורדי האסון, כדי לקחת אחריות על הנצחת אירועי השבת ההיא ועל הענקת הכבוד לנפגעים ולגיבורים".

בדברי ההסבר לקמפיין הגיוס מתואר כי "בשבעה באוקטובר החיים של כולנו השתנו לתמיד. בדרום המדינה, אלפי מחבלים פרצו את הגבול ונכנסו לבתים שלנו. רצחו, אנסו, חטפו ושרפו. בצפון, הממשלה פינתה עשרות אלפים מאתנו בבהילות. כבר כמעט שנה שאין לנו בית, היישובים שלנו הוחרבו. נשארנו בלי הגנה, בלי תקווה, עם מדינה לא מתפקדת ועם המוני אזרחים טובים ונחושים שנכנסו לנעליים שלה כדי לסייע בשעת צרה.

"ועכשיו - הפוליטיקאים שמסרבים לקחת כל אחריות על האסון, ושמנסים לחמוק מהקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי למנוע את האסון הבא - הם רוצים להפיק טקס זיכרון בעצמם, ערוך מראש וללא קהל, לשלוט בהנצחה של היקירים לנו ולטשטש את הסיפור האמיתי על ההפקרה והגבורה. זה לא יקרה".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

עוד נכתב כי "ב-7.10.2024, בעזרתכם, עם ישראל יתאסף בהמוניו לטקס זיכרון לאומי אמיתי, שייתן את הכבוד הראוי לכל מי שנרצח, נחטף, נפל על הגנת המדינה, למי שאיבדו את היקרים להם ואת בתיהם באסון הנורא הזה - ויותיר את הטקס ה'ממלכתי' של הפוליטיקאים כטקס אלטרנטיבי ושולי, כפי שהוא צריך להיות.

"תרמו לנו עכשיו - כדי שנוכל להעמיד יום זיכרון ראוי לכל אלו שחייהם נהרסו ב-7.10, לכל מי שנפגע או הקריב את חייו ובריאותו להגן על אזרחי ישראל באותה שבת ארורה. ביחד נשמיע את האמת על הגבורה ועל המחדל, ונדאג שהם לא ישכחו".

אמש קיבל גיוס ההמונים "בוסט" בשל פוסט של יונתן שימריז, אחיו של החטוף אלון שימריז אשר נורה בטעות על ידי חיילי צה"ל יחד עם שני חטופים נוספים לאחר ששרדו בשבי והצליחו לברוח מחוטפיהם.

"אני יכול לספור על כף יד אחת את כמות הפעמים שיצא לי להתרגש ממשהו מאז ה-7 באוקטובר", כותב שימריז. "ב-48 שעות האחרונות, מאז שהכרזנו על הפקת טקס הזיכרון הלאומי לאסון השבעה באוקטובר, כמות הפניות והתמיכה שאנחנו מקבלים מכל הארץ גרמו לי לצמרמורות בכל הגוף. אני עדיין לא מעכל את רמות התמיכה וההירתמות".

שימריז מציין כי מאז פרסום הפוסט גויסו 443 אלף שקל תוך פחות מ-48 שעות, אבל מאז הפרסום אמש המספר כבר כמעט הכפיל את עצמו.

שימריז חולק את רגשותיו: "ההתגייסות והרצון של כל עם ישראל, להשתייך לאירוע לאומי אחד ומאחד, של המשפחות השכולות, של הקהילות, מרגשים אותי כל כך ומגבירים את המוטיבציה שלי לרתום את כל כולי לזה, ביחד עם שותפים מדהימים לדרך, והרבה תקווה שנצליח לעשות משהו ראוי, הגון ומכבד, שכולם ירגישו שייכים אליו וימצאו בו חלק.

"אנחנו ממשיכים לעבוד על זה במרץ, לגייס עוד ועוד קהילות ומשפחות שנפגעו באותו יום נורא. אנחנו מאמינים שטקס לאומי של העם, למען העם, יחד עם הקהילות שנפגעו, הוא מה שאנחנו צריכים בשבעה באוקטובר וזה גם מה שהעם צריך. תודה לכל מי שהצטרפו ועוד יצטרפו אלינו למסע הזה".

המעוניינים לתרום יכולים לעשות זאת בלינק הזה.

כפי שפורסם השבוע, הקיבוצים מסרבים לשתף פעולה עם טקס הזיכרון הממלכתי, אשר הופקד בידיה של מירי רגב אשר אף קיבלה תקציב של כ-7 מיליון שקל עבור האירוע. זועמים כי ממשלה אשר מסרבות לקחת אחריות לאסון או אפילו לפגוש אותם היא זאת שתפיק טקס אירוע. ביממה האחרונה קיבוצים רבים הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם הטקס ולא יסכימו להיות "ניצבים באירוע יחצ"ני של ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully