וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה בין נשים לגברים, ועכשיו בסופר: "זה לא חוקי, עושים ככל העולה על רוחם"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 12:38

מודעת פרסום לסופרמרקט בבני ברק הבהירה כי יש שעות שונות לנוחות של נשים וגברים, למרות שהדבר בניגוד מוחלט לחוק: "החרדים כל הזמן מותחים את הגבולות ואף אחד לא אוכף את זה. זה יתפשט לכל מקום שבו יאפשרו לזה לקרות"

בוידאו: הפגנת הנשים בבני ברק/ללא

מי שרוצה לקנות בזול, יכול לקפוץ ל"צרכנית אחיעזר" בבני ברק, שמבטיח לא רק סירופ בטעמים במבצע של 2 ב15 שקלים, אלא גם מחלקת עופות טריים ופירות וירקות בהשגחת הרב לנדא המחמיר. אבל "צרכנית אחיעזר", שסניפים שלה קיימים גם בערד ובאשדוד, ונמצאים בלב שכונות חרדיות של חסידות גור, מציעות דבר נ וסף ולא חוקי - קנייה בהפרדה מגדרית.

המודעה שפרסם סניף בני ברק, מפורטות השעות המיועדות לגברים: ימים ראשון ושלישי מ-15:30 עד 21:00, יום ה' מ-7:00 עד 23:00 וביום ו' מ-7:00 ועד 13:30 בצהריים. הנשים צריכות להסתפק בבקרים של ימים ראשון, שני ושלישי, עד 14:00 בצהריים, יום שני מ-15:30 עד 21:00 וביום רביעי הסופר שלהן מהבוקר עד הלילה.

"ההפרדה המגדרית בקניות קיימת בריכוזי אוכלוסיה חרדית ברחבי הארץ", אומרת פנינה פוייפר, מנכ"לית "הציבור החרדי הממלכתי", "היא לא חוקית, אבל אף אחד לא אוכף את זה. אלה מרכולים קהילתיים שמרשים לעצמם לעשות ככל העולה על רוחם, כי הם יודעים שאף אחד לא יטפל בהם. הם נמצאים במקומות שבהם יש גם שעות נפרדות בקופות חולים ושניסו לעשות הפרדה גם בשעות הקבלה בסניפי הבנק. הבעיה היא שזה כמו מים. זה יתפשט לכל מקום שבו יאפשרו לזה לקרות, כל עוד לא ישימו לזה מחסום".

הפרדה בין נשים לגברים בסופר. מערכת וואלה, מערכת וואלה
המודעה שעוררה סערה. סניפים בבני ברק, ערד ואשדוד/מערכת וואלה, מערכת וואלה

"כפיית הפרדה מגדרית בחנות או בסופרמרקט היא פעולה לא חוקית ועל המדינה לפעול נגדה בתקיפות", אומר חבר הכנסת גלעד קריב, ממפלגת העבודה, "זאת ההוכחה הטובה ביותר לכך, שההפרדה המגדרית מתפשטת ללא גבולות ובלי התייצבות ברורה נגדה, נגלה הפרדה באינספור שירותים צרכניים וממשלתיים".

יגידו שזה קורה בריכוזי חרדים, אז הפרדה בין גברים לנשים לא פוגעת באף אחד. להפך.
"זה לא משנה. זה שמדובר במקום פרטי לא נותן עילה לעבור על החוק. בדיוק כמו המועדונים שעשו סלקציה ולא נתנו לאתיופים להיכנס אליהם. זה אסור. היום זה בחסידות גור, ומחר זה יהיה בחסידות בעלז. ואז יגידו שם, שהם לא רוצים שחילונים יסתובבו ברחובות ויתערבו בקהל שלהם, או שלערבים לא תהיה כניסה.

"לכן יש חוק, ואם ההפרדה לא קשורה ישירות לטיב השירות, כמו, למשל, בבריכה או בים, או בדיקות בקופת חולים, כשאפשר לבקש רופא או רופאה. הפרדה מגדרית מותרת בבית כנסת, אבל אסורה במקום שבו ניתן שירות צרכני רגיל".

השחתת תמונות נשים בירושלים. 5 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חרדי משחית שלט פרסום של פוליטיקאית. "ההפרדה המגדרית מתפשטת ללא גבולות. זה שמדובר במקום פרטי לא נותן עילה לעבור על החוק"/פלאש 90, יונתן זינדל
גלעד קריב, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ קריב. "יש דו"ח של הממשלה שקובע מפורשות שהמדינה חייבת לפעול נגד הפרדה מגדרית שאינה חוקית באופן אקטיבי. היא הרי זו שנותנת את רשיון העסק"/פלאש 90, יונתן זינדל

קריב מוסיף עוד כי "יש דו"ח של הממשלה, שהוכן במשרד המשפטים, שקובע מפורשות שהמדינה חייבת לפעול נגד הפרדה מגדרית שאינה חוקית באופן אקטיבי. היא הרי זו שנותנת את רשיון העסק. החרדים כל הזמן מותחים את הגבולות. אחרי שלא הצליחו לקיים הפרדה מגדרית בקווי האוטובוס ובאל על, הם מנסים עכשיו לעשות את זה בסופרמרקט. בסוף תמיד הנשים הן אלה שנפגעות. אם מישהי רוצה עזרה של בעלה או הבן שלה כדי לסחוב את הקניות, אל מישהי צריכה ללכת לקניות בשישי. הפרדה פוגעת בנשים".

מצרכנית אחיעזר לא התקבלה תגובה למרות פניותינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully