וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים יקרים: סליחה שמציקים לכם בחופשה, אבל המדינה בוערת

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 8:11

אמנם אנחנו לא מתגעגעים במיוחד, אבל הח"כים שלקחו פסק זמן בנקודת השפל של המדינה מחויבים להפסיק את החופשה בתשלום ולחזור. ריכזנו עבורם ארבעה נושאים בעלי חשיבות עליונה שיש לטפל בהם באופן בהול

כיבוי שריפה/מתנאל בושרי, כבאות והצלה

נדירים הם המקרים שבהם הניתוק של המערכת הפוליטית מהנעשה בשטח כל כך בוטה וכל כך מושלם. חברי הכנסת יצאו לפני שבועיים לפגרה שאורכה כאורך הגלות. הם התחייבו שאם יהיו במהלך מקרה חירום הכנסת תתכנס לישיבות מיוחדות.

הם הבטיחו שימשיכו לעבוד גם במהלך הפגרה ויהיו קשובים לרחשי לב הציבור. ואכן הכנסת כבר כונסה אבל לא לדיון באחד הנושאים הבוערים באמת אלא בהטבות לערוץ 14 או לדיון במינוי דווקני לנציב שירות המדינה בניגוד לכללים.

סיפרו לנו שחברי הכנסת יהיו קשובים לרחשי לב הציבור. למרות זאת תצא משלחת מיוחדת לוועידה זניחה באזרבייג'ן, לכנס בארה"ב או בחופשות באירופה. ח"כים יקרים: סליחה שמציקים לכם בחופשה אבל המדינה בוערת ואתם אמורים להיות מכבי האש שלה.

לא שאנחנו מתגעגעים אליכם במיוחד אבל למדינה אין לה ביטוח כנגד שריפות. למקרה שאינכם מתמצאים באקטואליה מאז יציאתכם לפגרה, מניתי למענכם ארבע נושאים בעלי חשיבות עליונה, המחכים לטיפולכם הדחוף. כל יום שעובר אינו חוזר.

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
משכן הכנסת. המדינה עולה באש, הח"כים בפגרה/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ

כלכלה "בעזרת השם"

מינויו של סמוטריץ' על ידי נתניהו כשר אוצר היא הפרת אמונים כלפי הציבור הרחב. הדוגמאות הבאות יוכיחו זאת.

הורדת דירוג האשראי על ידי פיץ' וגרירת רגליים באישור התקציב מלמדים ששר האוצר התנתק מחללית האם. הוא מאמץ את כלכלת "בעזרת השם", מצפצף וגוער ביועציו וממשיך להעביר למשתמטים הנחות בקצבאות יום.

נראה אותו מעביר את ההנחות למשפחות האברכים על חשבון תקציב ההתנחלויות. לשר האוצר יש חוש הומור לא רע. התגובה ההזויה שלו להורדת דירוג האשראי נשמעת במחשבה ראשונה כעוד בדיחה רק אבל חבל שהיא על חשבוננו.

נתוני הצמיחה השליליים לרבעון השני עלולים לעודד אותו לנקוט בטריק נוסף לפרוץ את מסגרת התקציב דרך "קופסה תקציבית" ועל הדרך ממליץ לממונה על התקציבים באוצר להתפטר. הורדת דירוג אשראי נוספת מחברות כמו מוד'יס נמצאת מעבר לפינה אבל מבחינתו ישועת השם כהרף עין.
פוליטיקאי בדימוס ספק אם הייתי נותן לו להיות גבאי בבית כנסת.

סמוטריץ' נעלם מהאירוע כי נקלע לחדלות פירעון. הוא מתעניין בהישרדותו האישית ועסוק בלהעביר זמן. לו משיכת חבל וזמן היו ספורט אולימפי, הוא היה מוסיף מדלית זהב לאוסף הנבחרת.

הוא מיושר עם נתניהו כאילו הוא שר מטעם הליכוד: ממריץ את ביבי להגיב לאירועים כלכליים, מזמן אותו לדיוני תקציב וירטואליים להזדמנויות צילום ומוביל מטעמו את השתמטות החרדים. איזה מהפך הוא עבר מאז שכינה את נתניהו שקרן בן שקרן.

כולנו מאמינים בעזרת השם אבל חייבים לעזור לשם כדי שיעזור לנו. אבל סמטוריץ' לא באירוע. הדבר המינימלי המתחייב הוא זימון הכנסת לדיון חירום ולשיחת ניעור במצב הכלכלי המתדרדר חייבים לדרוש תשובות שאינן נסמכות על תורת ישראל ולא להסתפק בסיפורי גרנדמייזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
סמוטריץ'. נעלם מהאירוע, בחדלות פירעון/פלאש 90, אורן בן חקון

תעופת המחירים

אל על פרסמה בשבוע שעבר דו"ח כספי לרבעון השני עם רווח שיא של 147 מיליון דולר. זאת אותה אל על שבזמן משבר הקורונה נזקקה לעירוי כספי ממשלתי וזאת זאת המשיכה לשרוד. אלא חבל ההצלה שנזרק אז לאל על נשכח.

אל על מתהדרת בשם חברת התעופה הלאומית וזאת נכון כי היא כמעט היחידה שטסה בזמני חירום. ועדיין זאת לא סיבה לחזירות עסקית ולדרוש תשלום ביזנס בטיסות מחלקת תיירים לאירופה. לממשלה יש מניית זהב בחברה.

הגיע הזמן לדיון בהפעלת המנייה לפיקוח על המחירים. אם לא האוצר אז שר כלכלה מוזמן להפעיל את סמכויותיו במסגרת הפיקוח על המחירים. עם כל הכבוד לרפורמות של ניר ברקת זה הזמן ליוזמה מעשית.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
אל על. המדינה צריכה להפעיל את מניית הזהב ולפקח על המחירים/עיבוד תמונה, רויטרס

פיצוי לעסקים

שר האוצר מתהדר בהרחבת מעגל המפוצים בצפון לחודשים מאי-אוגוסט שאינם נושקים לקו הגבול. בינתיים מתעלמים מעסקים שנפגעו אך לא פוצו ומתעלמים מהחודשים ינואר-אפריל. האם המלחמה יצאה לפסק זמן בחודשים אלו?

זה הזמן להרחיב את מעגל המפוצים. בנוסף חייבים לקבל דרישות אין ממשיכים לממן את המפונים החל מה-1 לספטמבר (שנותרו ללא תקציב) ואת ההטבות לאנשי המילואים.

בעיית נוספת נוגעת לאשראי הבנקאי לעסקים בסיכון גבוהה. יש להעניק לאותם עסקים ערבות מדינה כפי שהיה בקורונה. זה בדיוק אחריותה של המדינה. באותה ההזדמנות מומלץ להזרים לקרן המענקים למילואימניקים שאזלה בתוך 3 ימים 100 מיליון שקל נוספים.

מנעול על דלת חנות סגורה, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
עסק סגור בצפון. איפה הערבות של המדינה?/ראובן קסטרו

פיצוי למילואימניקים

ההטבות המומלצת כאן נוגעות לאנשי מילואים ששירתו מפרוץ המלחמה 90 יום ומעלה. ההמלצה היא להוציא מהרשימה 'הלקוחות המוגבלים' בבנקים מילואימניקים עם שיקים שחזרו. אם במלחמה הם "אינם מוגבלים" אין סיבה שיהיו מוגבלים מבחינה פיננסית.

אם חזרו להם שיקים בגלל היעדר כיסוי, זה קרה לא בגלל היותם חדלי פירעון כרוניים אלא שהמלחמה שיבשה את שיגרת חייהם. היוזמה בנושא מונחת לפתחו של המפקח על הבנקים. לא יזיק שיקבל דחיפה מסוימת בנושא מפוליטיקאים.

בנוסף מומלץ להעניק לאנשי מילואים עד גיל 30 ללא דירה ששירתו לפחות 90 יום, מענק מיוחד של 50 אלף שקל לרכישת דירה. לחליפין לאפשר להם קבלת משכנתה בערבות מדינה של עד 250 אלף שקל (היתר על סיכון הבנקים).

לסטודנטים באוניברסיטאות או במכללות חייבים לאפשר הקלות בבחינות סמסטר. שתי הקלות אפשריות: קביעת מועדי ג' ו-ד' לבחינות. במקביל יצירת פקטור אקדמאי של 10 נקודות בכל בחינה.
ח"כים יקרים. סליחה מראש על ההפרעה אבל התנהלות הכלכלית הנוכחית אינה יותר מחלטורה. האם הכנסת לא אמורה לקבל מהממשלה דין וחשבון על העיכובים בקבלת ההחלטות. ומדוע מבקר המדינה לא משמיע את קולו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully