וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן ממדים וזול: מדינה נוספת קנתה את לוויין הריגול הישראלי

22.8.2024 / 17:02

עסקה שנייה תוך חודש: אימאג'סאט אשר הוקמה על ידי התעשייה האווירית וכיום בבעלות קרן פימי דיווחה על עסקה בהיקף של 30 מיליון דולר למכירת שני לווייני ריגול למדינה באסיה

תיעוד של סכר חקובקה אחרי שפוצץ/טוויטר

קונספט לווייני הריגול המוזלים של אימאג'סאט אינטרנשיונל (ISI) הישראלית מוצא לקוח נוסף: אחרי שכבר מכרה קונסטלציית לוויינים לצ'ילה, דיווחה היום החברה על הסכם למכירת שני לווייני ראנר ללקוח באסיה, תמורת 30 מיליון דולר.

הראנר, שפותח ומיוצר בידי ISI ו-TERRAN האמריקאית, הוא לוויין ריגול קטן ממדים, מה שמוזיל את עלות הבנייה והשיגור שלו, שלמרות ממדיו מסוגל לצלם ברזולוציה של פחות ממטר, ומצויד בטכנולוגיות AI לניתוח ושיפור התמונה, ומאפשר גם צילום וידאו בצבע אמיתי וגם צילום לילה לשם מעקב וניטור ללא תלות בשעות היממה.

התעשייה האווירית חתמה בחודש שעבר על הסכם לאספקת שני לווייני ריגול המקבילים ל"אופק" של צה"ל, למרוקו, תמורת מיליארד דולר. אלה מאפשרים צילום ברזולוציה של פחות מחצי מטר ויכולות נוספות, ולמרות שהם זולים לעומת לווייני ריגול אמריקאים ואירופים, הם עדיין יקרים מדי למדינות רבות שמעוניינות ברכישת יכולת עצמאית בתחום.

לוויין הראנר. ISI,
לוויין הראנר/ISI
תמונה שצילם לוויין הראנר בשדה תעופה בסן פרנסיסקו. ISI,
תמונה שצילם לוויין הראנר בשדה תעופה בסן פרנסיסקו/ISI

ISI, שמספקת שירותי צילום מהחלל וניתוח מודיעין, מפעילה בעצמה שני לווייני אופק שרכשה מהתעשייה האווירית, בני 18 שנה ושנתיים, אך במקביל פיתחה את הראנר כלוויין זול משמעותית, ללקוחות שהתקציב שלהם מוגבל יותר. העסקה החדשה תושלם בתוך 3 שנים.

החברה נמצאת בשליטת קרן פימי, כאשר התעשייה האווירית שהקימה אותה ממשיכה לשמש כבעלת מניות משמעותית. היא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 749 מיליון שקל.

נועם סגל, מנכ"ל ISI, אמר כי "חתימת חוזה נוסף לפיתוח ושיגור לוויינים חדשניים עבור לקוח מתקדם מהווה הישג משמעותי עבור החברה ומחזק את מעמדנו כחברה מובילה בתחום הטכנולוגיות הלווייניות. הסכם זה מצטרף להסכם האנליטיקה מבוססת לוויינים עליו חתמנו עם לקוח משמעותי בחודש שעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully