וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50% מהרוכשים בחנויות יד שנייה: בגלל יוקר המחיה

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 13:31

היום חל "יום בגדי יד שנייה העולמי" שנועד להעלות את המודעות והחשיבות של רכישת בגדי יד שנייה; בהשוואה לשנה שעברה נרשמה עלייה של 7% בנכונות לרכוש בגדים משומשים, בגלל החיסכון, הייחודיות והתרומה. ולמה לא? בעיקר בגלל חוסר רצוןללבוש בגדים שאחרים כבר לבשו

ככה ממיינים בגדים לפי חוק השלוש שניות/@kayleenkellyorganize

כ-50% מהרוכשים בחנויות יד שנייה מעידים כי יוקר המחיה הוא גורם בהחלטה: 20% ציינו כי העלייה ביוקר המחייה מהווה גורם משמעותי ברכישת יד שנייה, 29% דווחו כי במידה חלקית ואילו 26% ציינו שהמצב הכלכלי והעלייה ביוקר המחייה השפיעו במידה מועטה.

מסקר שערכה ויצ"ו לקראת "יום בגדי יד שנייה העולמי" שחל היום, עולה כי חלה עלייה של 7% ביחס לשנה שעברה בישראלים שמוכנים לרכוש בגדי יד שנייה.

מהסקר עולה כי 28% מהציבור רכש בעבר בגדים בחנויות יד שנייה, כאשר נשים וצעירים הובילו את המגמה, ואילו שיעור גדול יותר של 61% סיפרו כי תרמו בעבר בגדים למכירה מחודשת.
34% מכלל הנשים דיווחו כי קנו בגד יד שנייה בשנה האחרונה וכך גם 26% מכלל הגברים. מבחינת גילאים 40% מהצעירים בגילאי 16 עד 29 רכשו בגד משומש, ו-31% מהיהודים לעומת 23% מהערבים.

הסקר בדק את החסמים לקניית יד שנייה ומצא כי החסם העיקרי העומד על 50% הינו שימוש קודם בבגד, חסם נוסף שעמד על 26% שאין חנות יד שנייה בסביבת המגורים, ואילו 13% מהנשאלים ציינו כי חשש מאיכות הבגדים מהווה חסם עבורם.

ביגודית, יוזמה של ויצו לכבוד יום כדור הארץ. יח"צ,
בגדי יד שנייה. "רואות יותר ויותר נשים, גברים, בנות ובני נוער, פאשניסטים ומובילי דעה מבקרים בחנויות"/יח"צ

בקרב אלו שאף פעם לא קנו בחנויות יד שניה, המוטיבציות העיקריות שעשויות לעודד קניית יד שנייה:
32% ציינו הידיעה שהמחירים אטרקטיביים תגרום להם לרכוש בחנות יד שנייה, 28% ציינו כי המוטיבציה העיקרית שעשויה לגרום להם לקנות היא נגישות החנויות בקרבת סביבתם, 25% ציינו שאדע שהפריטים יחודיים, 19% ציינו שחשוב להם לדעת שמרבית הרווחים נתרמים לעמותות שונות,
ו-17% ציינו כי הידיעה שקניית בגד יד שנייה תעזור לשמור על כדור הארץ תגרום להם לרכוש בחנות יד שנייה.

בקרב אלה שקנו בעבר ביגוד בחנויות יד שניה, המוטיבציות העיקריות שעשויות לעודד קניה נוספת: 59% ציינו מחירים אטרקטיביים, 45% ציינו קרבה פיזית למיקומן של החנויות, 40% ציינו מציאת פריטים ייחודיים בחנויות, 27% ציינו כי יקנו בחנות יד שנייה אם ידעו שמרבית הרווחים נתרמים לעמותות שונות, ו 27% התייחסו לחשיבות השמירה על כדור הארץ.

"יום בגדי יד שנייה העולמי" נועד להעלות את המודעות והחשיבות של רכישת בגדי יד שנייה, ההשפעה על עולם האופנה ומחזור בגדים, באמצעות פעילויות חברתיות כמו תרומת בגדים לעמותות, החלפת בגדים עם חברים וקרובי משפחה, קניית בגדים בחנויות יד שניה ועוד.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
למעלה מ-300 מפעלים בדרום סין מתחרים בניהם כדי להציע לשיין תנאים אטרקטיביים על חשבון העובדים.. Unsplash
מפעל בגדים. 17% ציינו כי רוכשים בגד יד שנייה כי הדבר יעזור לשמור על כדור הארץ/Unsplash

לדברי יו"ר ויצו ישראל, אורה כורזים, "ממצאי הסקר ממחישים כי לעלייה ביוקר המחייה יחד עם הביקוש הגובר לבגדי וינטייג' ואופנת קיימות, יש השפעה ישירה על רכישת בגדי יד שניה. הציבור מודע לחשיבות תרומת בגדים לחנויות יד שנייה אך חושש לרכוש בשל חוסר היכרות עם עולם יד השנייה שתופס תאוצה והופך להיות טרנד עולמי, כמו מגוון ההיצע של פריטים, פריסה של חנויות ברחבי הארץ, איכות הבגדים.

"אנו רואות יותר ויותר נשים, גברים, בנות ובני נוער, פאשניסטים ומובילי דעה מבקרים בחנויות הביגודית שלנו כדי למצוא פריטי לבוש ייחודים ואיכותיים במחירים חברתיים, ובכך להיות מוביל אופנתי במחיר חברתי ולתרום לחברה ולסביבה."

כורזים מדגישה כי "כל הכנסות הביגודית מיועדות לסיוע לנשים, נערות וילדים הנמצאים במעגל האלימות והרווחה. כמו כן, אנשים המופנים אל חנויות הביגודית מהרווחה זכאים לקבל פריטים ללא תשלום עבור כל אחד מבני המשפחה, ארבע פעמים בשנה".

ויצו מפעילה מאז 1950 את רשת "הביגודית". זוהי רשת בגדי יד-שנייה הגדולה בישראל, בפריסה ארצית על פני 45 חנויות מקריית שמונה ועד אילת. בחנויות הביגודית של ויצו יחגגו את 'יום בגדי יד שנייה העולמי' במהלך השבוע הקרוב בהפנינג מכירות עם סיילים, הטבות ייחודיות, מבצעי 1+1 ועוד.

הסקר נערך על ידי מכון המחקר רושינק. מדובר בסקר אינטרנטי בקרב 620 משיבים המהווים מדגם מייצג של גילאי 16 עד 64.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully