וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"חרם" של רשויות הצפון החזיק יום אחד: ייפגשו היום עם שר החינוך

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 8:07

ראשי רשויות בצפון הודיעו אתמול על צעד חריף שבמסגרתו עצרו כל קשר עם כלל גורמי הממשלה, עד לפתרון מלא. ואולם החרם החזיק פחות מיממה כאשר הם ייפגשו היום עם שר החינוך יואב קיש ויודיעו לו כי החליטו לא לפתוח את שנת הלימודים: "לא רצינו לגרום מבוכה לשר"

קויק: נפילה בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

מתקפת המנע של צה"ל בלבנון, שסיכלה ירי של 1,000 טילים על תל אביב, הביאה שלושה מראשי הרשויות בצפון לצאת בהצהרה קיצונית, על ניתוק קשר עם הממשלה.

"אנחנו מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה עד לפתרון מלא ושלם לתושבי וילדי הגבול הצפוני", הכריזו משה דוידוביץ, דוד אזולאי וגיורא זלץ, "פתרון הכולל ביטחון מלא להחזרת המפונים מבתיהם, הבטחת שלומם של כלל התושבים ואישור תוכנית כלכלית לשיקום הצפון".

לא חלפו אפילו 24 שעות מאז, מאז והנה מתברר שהיום ייפגשו ראשי הרשויות, עם לא אחר משר החינוך יואב קיש, מה שלא מתיישב עם "החרם" שהטילו על כלל הגורמים הממשלתיים. דוידוביץ יוביל את הפגישה, בתפקידו כיו"ר פורום קו העימות, גם גיורא זלץ, ראש מועצת הגליל העליון יהיה שם, עם ראשי ראשויות אחרים, כמו רונן מרלי ובני בן מובחר, שנמנעו מלהצטרף להחרמה. לעומת זאת דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, שזועם על הפקרת הצפון, לא יגיע.

נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
נזקים בעכו לאחר ירי חיזבאללה , 25 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בפגישה שנקבעה בשבוע שעבר, יהיה נוכח גם מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, והיא אמורה לדון בפתיחת שנת הלימודים. לטענת ראשי רשויות איתם שוחחנו, הפגישה לא בוטלה, כדי לא לגרום למבוכה לשר, ובמהלכה הם מתכוונים להודיע לקיש, שאינם מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים.

ההתעקשות לקיים את הפגישה היום, לא מתיישבת עם הדברים החריפים שפורסמו אתמול מפיהם, ביניהם אלה: "ראש הממשלה, שרים, חברי קואליציה, פקידי ממשלה וכל עובדי הממשלה באשר הם - אנחנו לא מעניינים אתכם כבר עשרה חודשים וחצי, מעתה אתם לא מעניינים אותנו. אל תתקשרו, אל תבואו, אל תשלחו הודעות, הסתדרנו לבד עד כה, נסתדר לבד גם מעתה". שר החינוך, כך מסתבר, לא נכלל בהם משום מה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully