וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סלימאן נגד המשטרה: תמשיך לגייס כספים למען תושבי עזה?

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 14:03

המשטרה סגרה את סניף חד"ש בחיפה, לאחר שביקש לקיים אירוע גיוס כספים למען הפלסטינים בעזה ולהקרין את סרט ההמשך ל"ג'נין ג'נין". לטענת ח"כ עאידה תומא סלימאן, מדובר בפגיעה חמורה בחופש הביטוי

עאידה תומא סלימאן,ישיבות סיעה 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
ח"כ עאידה תומא סלימאן. תמשיך להקרין את הסרט "ג'נין ג'נין 2" ולגייס כספים למען תושבי עזה?/ראובן קסטרו

חברת הכנסת עידא תומא סולימאן "עם כל הכאב של הטבח של ה 7 לאוקטובר- זה לא נותן גושפנקה להרעיב ילדים בעזה ולמנוע טיפול רפואי"*

על מסע התרומות שהם עשו למען תושבי עזה: "גם העם הפלסטיני סובלים במלחמה הזאת", הוסיפה: "אנשים נהרגים, מורעבים, ילדים מתים מרעב"

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש), עמדה לא אחת במרכז פרשיות שנויות במחלוקת, לא מבינה מדוע הציבור הישראלי לא מייצב לצידה, כדי למחות נגד החלטה תקדימית, לדבריה, של המשטרה, החלטה שפוגעת בחופש הביטוי. ח"כ סלימאן שוחחה עם ליאת רון ב-FM104.5 על הקרנת סרט ההמשך ל"ג'נין ג'נין" והחלטת המשטרה בעקבותיה לסגור את סניף חד"ש בחיפה.

הקרנת סרט ההמשך לסרט ג'נין ג'נין הייתה צריכה להיות מלווה בגיוס כספים לפלסטינים בעזה?
"כן, זה מסע התרמות לנפגעים מהמלחמה המתמשכת. ליוויתי את המקרה הזה, זה מקומם. מהווה תקדים מאוד מסוכן, צריך להתריע עליו", המשיכה, "צריך שכל מי שאכפת לו מתהליכים דמוקרטים יתרעם על דבר כזה".

כשנשאלה מדוע, השיבה: "המשטרה התחילה בתירוץ שהסרט אסור להקרנה-זה לא נכון, זה סרט חדש, זה לא אותו סרט והסרט הזה כבר הוקרן, ויוקרן בשבועיים הבאים בערים שונות בארץ".

המשיכה: "אבל, מסע ההסתה המסיבי שהתחילו ארגוני הימין גרם למשטרה במקום לחקור את ההסתה והאיומים שלהם, שגם נשלחו אלינו, שהם יגיעו ויימנעו את הצפייה, שהם יפגינו, מה שגרם למשטרה לסגור מועדון של מפלגה הקיימת מעל 100 שנים- דבר שלא מתקבל על הדעת בעיניי". "תוך תירוץ לפגיעה בשלום הציבור", הוסיפה.

ביהמ"ש העליון דן בערעור על איסור הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" 
16.5.22. רוני כנפו
ח"כ סלימאן לצד מוחמד בכרי, בימאי הסרט שנאסר להקרנה. האם סרט ההמשך חוקי?/רוני כנפו

"תפסיקו להרעיב ילדים"

עוד סיפרה ח"כ ממפלגת חד"ש: "כששאלנו את מפקד התחנה, 'מי יפגע בשלום הציבור?', אנחנו מקיימים אירוע בתוך מועדון סגור, האירוע הוא בין אנשים שבחרו להיות באירוע הזה, באיזה שלום ציבור מדובר? האם אנחנו המאוימים, אנחנו אלה שמסיתים נגדנו, אנחנו חלק מהציבור שאתם רוצים לשמור על שלומו?"

"אני חושבת שהצעד הזה תקדימי להוציא צו מנהלי לסגירת מועדון של מפלגה ל-10 שעות כדי למנוע אירוע, אם היה להם טיעונים משפטיים מספיקים- לא היו משתמשים בצו מנהלי", טענה.

"אפילו לערער על ההחלטה היה בלתי אפשרי כי הם מסרו לנו את הצו שעה לפני האירוע, לגשת לבית משפט שיפסוק אם ההחלטה הזו נכונה או לא, לא היה בידינו". "קבענו מועד חדש להקרנת הסרט, כמובן שמסע ההתרמה ממשיך", סיפרה.

נראה לך סביר לעשות את זה תוך כדי מלחמה? כשהציבור הישראלי קרוע, עוד מלקק את הפצעים מהטבח הנוראי שנעשה באנשי העוטף?
"את הסולידריות שלנו עם אנשי העוטף הבענו בזמנו, חושבת שגם העם שלי, העם הפלסטיני, תושבי עזה סובלים במלחמה הזאת. שם אנשים נהרגים, מורעבים, ילדים מתים מרעב".

בגלל הטבח.
סלימאן השיבה: "עם כל הכאב לטבח והגינוי אז בזמנו, חושבת שזה לא נותן גושפנקה להרעיב ילדים ולמנוע טיפול רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully