וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מתריעה: "עימות כולל מול חיזבאללה או איראן יוביל להשלכות משמעותיות"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 6:56

חברת האשראי מודי'ס הזהירה מפני השלכות כלכליות של מלחמה כוללת מול חיזבאללה או איראן, שתביא ל"השלכות אשראי משמעותיות". כל שלוש חברות הדירוג הורידו את הציון של ישראל ובשל כך המדינה נאלצת לשלם ריביות גבוהות יותר על כסף שהיא לווה

שריפה במאגרי דלק באזור תעשיה בגבול איראן (צילום: רשתות ערביות)/מעריב

חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה אמש (ג') כי עימות צבאי כולל של ישראל עם חיזבאללה או איראן עלול להוביל ל"השלכות אשראי משמעותיות" על מחזיקי החוב של מדינת ישראל.

בהתייחסות למתקפת המנע הישראלית על חיזבאללה בתחילת השבוע, כתבו במודי'ס כי "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה משמעותם הסלמה, למרות שהמחיר הכלכלי נותר מוגבל ונכלל בתרחיש הבסיס שלנו".

לצד זאת בסוכנות הדירוג סייגו את הדברים: "אנחנו ממשיכים להניח כי המתח המתמשך לא יוביל לעימות צבאי כולל בין הצדדים או יתפשטו למעורבות של איראן", נכתב בהודעה, "מה שיגביל את ההשפעה השלילית המיידית על האשראי באזור". כלומר, כל עוד במודי'ס ממשיכים להחזיק בסברה שהמתיחות לא תסלים - ייתכן כי השפעה בטווח הקצר על דירוג האשראי תישאר מתונה.

Moody's Corporation. Dariusz Gryczka, ShutterStock
מודי'ס. הראשונה מחברות הדירוג שהורידה את הציון של ישראל/ShutterStock, Dariusz Gryczka

כזכור, מודי'ס היתה הראשונה מבין שלוש חברות דירוג האשראי שהורידה את הדירוג של ישראל בפברואר האחרון, תוך שהשאירה את תחזית הדירוג על שלילית. במאי אישררה החברה את הדירוג הקיים ואת התחזית השלילית - כאשר ההערכות הן כי יש סיכוי גבוה להמשך ירידה של הדירוג והחשש הוא שהחברות יפחיתו בסבירות גבוהה את הדירוג הישראלי פעם נוספת בחודשים הקרובים..

מדובר היה בפעם הראשונה שדירוג האשראי של ישראל ירד, מאז נכנסה למדידות החברות הבינלאומיות בשנת 1998, גם בעת מלחמות או תקופת האינתיפאדה השנייה. חודשיים לאחר מכן, לאחר המתקפה האיראנית, הורידה גם סוכנות S&P את הדירוג מ-AA מינוס ל-A פלוס.

בשבוע שעבר הצטרפה גם סוכנות דירוג האשראי פיץ' למודי'ס ו-S&P, והורידה לראשונה את דירוג האשראי של ישראל. למעשה אגרות החוב של שמנפיקה ישראל כבר נסחרות בשווקים לפי דירוג נמוך עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully