וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים האשים את העובדת בתאונה, בית המשפט פסק לה פיצוי של מיליון שקל

28.8.2024 / 9:47

עובדת חנות פיצוחים בבני ברק תפוצה ב-1.1 מיליון שקל לאחר שאצבעותיה נתפסו במטחנה ונגרמה לה נכות של 43%; המעסיק טען בכתב ההגנה כי העובדת אשמה במקרה

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

חנות פיצוחים מבני ברק תפצה עובדת שנפצעה באצבעותיה על ידי מכונה לטחינת פיצוחים ב-1.1 מיליון שקל. כך נקבע לאחרונה בהסכם פשרה בין העובדת לבין המעסיק, בעליה של החנות, וחברת הביטוח "כלל" המבטחת. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין.

העובדת, בת 44, עבדה כמוכרת בחנות. באחת הפעמים, כאשר ניקתה את מכונת טחינת הפיצוחים, היא הפעילה בטעות את מתג ההפעלה החיצוני ואצבעותיה נתפסו בלהבי המכונה ונפגעו באופן קשה. המעסיק וחברת הביטוח סירבו לשלם עקב הטענה שהתאונה נגרמה באשמת העובדת אשר הפעילה את המתג בעת הניקוי.

באמצעות עוה"ד אריאל פרויליך וענת שר, ממשרד פרויליך-פרחי, הוגשה תביעה נגד המעסיק וחברת הביטוח בטענה לרשלנות מצד מקום העבודה, שהורה לעובדת להשתמש במכונה לא תקנית ולא בטיחותית, בעלת מתג הפעלה חיצוני לא מאובטח, אשר הותקן במכונה באופן רשלני ואפשר את הפעלתה ללא מנגנון בטיחות.

למרות ניתוח שעברה בכף ידה, התובעת, כך נטען, סובלת מאז התאונה מנזק תפקודי בידה ומנזק נפשי. מומחי בית המשפט קבעו את נכותה האורטופדית והנפשית עקב הפציעה בשיעור של 43%.

אישה חבושה על המחשב. ShutterStock
אישה חבושה על המחשב/ShutterStock
עו"ד אריאל פרויליך. לירון מולדובן,
עו"ד אריאל פרויליך/לירון מולדובן

בכתב ההגנה טען המעסיק כי אינו אחראי לפציעה, אשר נגרמה בשל רשלנותה של העובדת שהתנהלה בפזיזות ובחוסר אחריות.

חנות הפיצוחים אף הגישה הודעה לצד שלישי, החברה שסיפקה את מכונת הטחינה, וטענה שיש לחייב אותה בכל פיצוי שיוטל עליה, בהיותה משווקת המכונה ואחראית על תחזוקתה.

בסיכומו של דבר התפשרו הצדדים בהתאם להצעת השופטת יעל אילני מבית המשפט המחוזי ת"א, בסכום של 1.1 מיליון שקל, בנוסף לסכום של כמיליון שקל ששולמו לתובעת על ידי הביטוח הלאומי.

בהסכם הפשרה נקבע, כי המעסיק הינו האחראי הבלעדי לתאונה ולתוצאותיה והתביעה כנגד הצדדים האחרים נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully