וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכחות עולמית בזמן מלחמה: המפתח לשמירה על היתרון של טכנולוגיות ישראליות

בשיתוף מכון היצוא

19.9.2024 / 9:24

למרות האתגרים, השתתפות בתערוכות בינלאומיות מהווה אסטרטגיה קריטית לשמירה על היתרון התחרותי והמשכיות עסקית של חברות ישראליות

ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה. יח"צ,
ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה/יח"צ

חברות עסקיות ישראליות נאלצות להתמודד אתגרי המלחמה שכוללים ניכור וחרמות על תוצרת "כחול לבן", אלה מציבים דילמה משמעותית: כיצד לשמור על נוכחות גלובלית ולהמשיך בצמיחה עסקית? התשובה, על פי מומחים בתחום, טמונה בהשתתפות פעילה בתערוכות בינלאומיות.

יגאל חקון, סמנכ"ל משאבים, תשתיות ותערוכות בינלאומיות במכון היצוא, מדגיש את עד כמה קשה האתגר: "זו השנה הרביעית ברציפות מאז פרץ משבר הקורונה במרץ 2020, שבה חברות ישראליות מייצאות נאלצות להתמודד עם משברים מתמשכים ומורכבים".

ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה. יח"צ,
ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה/יח"צ
ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה. יח"צ,
ביתן לאומי של מכון היצוא ומשרד הכלכלה/יח"צ

חשיבות הנוכחות הבינלאומית

למרות האתגרים הנובעים מהמצב הביטחוני, חקון מציין כי "דימויה של ישראל כמדינה מובילה ופורצת דרך בחדשנות טכנולוגית וביזמות לא נפגם. על אף הקשיים, המוניטין של ישראל כמעצמת הייטק נותר יציב, והיא ממשיכה למשוך תשומת לב מכל רחבי העולם".

השתתפות בתערוכות בינלאומיות מספקת מספר יתרונות קריטיים:

• שמירה על נוכחות בשוק הגלובלי
• חיזוק קשרים עסקיים קיימים ויצירת קשרים חדשים
• משיכת משקיעים פוטנציאליים
• חיזוק המיתוג הלאומי של ישראל

פעולות מהירות לשמירה על המשכיות עסקית

חקון מספר: "ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה, מכון היצוא ומשרד הכלכלה והתעשייה פעלו במהירות כדי להבטיח לחברות הישראליות המשכיות עסקית", הוא מדגיש את החשיבות של תערוכות כמו Medica בגרמניה ו-Milipol בצרפת, שהתקיימו באמצע נובמבר: "מטרת ההשתתפות באירועים אלה, שבועות אחדים לאחר פרוץ המלחמה בדיוק כפי שתוכננו מראש, הייתה להציג בפני התעשייה הישראלית ובפני העולם את הנחישות העסקית ואת החוסן הכלכלי של מדינת ישראל. מבחינתנו, הזירה הכלכלית היא חזית נוספת במלחמה".

הזדמנויות עסקיות ייחודיות

"אין תחליף להצגה בתערוכה בינלאומית מבחינת חשיפה לקשרים עסקיים ולהשגת הזדמנויות עסקיות חדשות," מסביר חקון. הוא מציין כי השתתפות בביתן הלאומי "מעניקה לחברות הישראליות הזדמנויות רבות למפגשים עסקיים מתואמים מראש וגם כאלה המאורגנים במקום על ידי הצוות המשותף של הנספחויות הכלכליות של משרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא".

למרות קשיים ביכולתן של חברות להתחייב מראש להשתתף בתערוכות, היבטי ביטחון ואבטחה, וחששות מסוימים מהאינטראקציה עם גורמים עסקיים זרים, חקון מדגיש כי "התחושה היא שישראל בהחלט רצויה והשתתפותה מתקבלת בברכה. במילים אחרות, קשה שלא להבחין שהעולם העסקי לא נותן למחלוקות פוליטיות להפריע לעסקים והם אלה ש'קובעים את הקצב'".

seperator

מבט לעתיד

מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה כבר עוסקים בהכנות לשנת 2025, עם תכניות להשתתפות בעשרות תערוכות מרכזיות כמו CES בלאס וגאס, NRF בניו יורק, ו-MWC בברצלונה.

לסיכום, למרות האתגרי המלחמה, השתתפות בתערוכות בינלאומיות ממשיכה להיות כלי חשיפה קריטי עבור חברות ישראליות. היא לא רק מסייעת בשמירה על נוכחות גלובלית ובמשיכת השקעות, אלא גם מחזקת את תדמיתה של ישראל כמובילה עולמית בחדשנות ובטכנולוגיה, גם בזמנים מאתגרים.

בשיתוף מכון היצוא
  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully