וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל מציגה תוצאות שיא, עוד לפני הסיוע הענק שבדרך בארה"ב

28.8.2024 / 14:16

על רקע המלחמה מציגה רפאל עוד דוחות שיא, כולל רווח של 364 מיליון שקל וגידול של 28% במכירות מתחילת השנה, יותר מהתעשייה האווירית ואלביט שגדלו רק ב-12%

טיל ספייק NLOS של רפאל/רפאל

רפאל מערכות לחימה, המוכרת כיצרנית כיפת ברזל וקלע דוד, טילי גיל, פצצות הספייס ומערכת ההגנה לרכב משוריין מעיל רוח, מציגה עוד דוחות שיא על רקע המשך המלחמה והשימוש הנרחב של צה"ל במוצרים שלה.

ברבעון השני של 2024 רשמה החברה זינוק של 25% במכירות ל-3.932 מיליארד שקל, וזינוק של 65% בהזמנות חדשות ל-6.4 מיליארד שקל.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הזמנות חדשות בשווי 14.259 מיליארד שקל, זינוק של 34%, וצבר ההזמנות שלה כבר עומד על 59 מיליארד שקל (16.1 מיליארד דולר), לעומת גידול של כמעט 50% מזה שהיה לפני שנה, 41 מיליארד שקל. וכל זאת עוד לפני ההזמנות על סמך הסיוע האמריקאי המיוחד שאישר הממשל האמריקאי בעקבות מלחמת חרבות ברזל בסך 14.1 מיליארד דולר, שמתוכו יותר מ-4 מיליארד דולר מיועדים לחידוש מלאי מיירטי כיפת ברזל, קלע דוד, פצצות ספייס ופרויקט הלייזר ליירוט רקטות.

מכירות החברה במחצית הראשונה השנה הסתכמו בכ-7.833 מיליארד שקל, גידול של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ניסוי הטיל המיירט של כיפת ברזל בארצות הברית. אפריל 2016. דוברות "רפאל",
החברה מחזיקה בצבר הזמנות של 59 מיליארד שקל/דוברות "רפאל"

רפאל, שכמו התעשייה האווירית, היא חברה ממשלתית, רשמה רווח נקי של 364 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, שמחציתם אמורים להיות מחולקים כדיבידנד למדינה. עם זאת, רשות החברות, שעליה אחראי השר דוד אמסלם, מעכבת את העברתם לקופת המדינה של רווחי החברות הממשלתיות בשנתיים האחרונות, שרובם הגיעו מהתעשייה האווירית ומרפאל, והצטברו כבר ל-2 מיליארד שקל.

על רקע הגידול בפעילותה גייסה השנה רפאל כבר 1,100 עובדים חדשים, והיא מעסיקה כבר כ-9,500 איש. חברת הדירוג מעלות S&P העלתה לפני כחודש את דירוג האשראי של רפאל מדירוג A- לדירוג A באופק יציב, הדירוג הגבוה ביותר המוענק לחברה ישראלית.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל. רפאל,
תורג'מן. "הגידול שלנו השנה הוא בכל החטיבות, ונובע מגידול בביקושים גם מצד מערכת הביטחון וגם מצד לקוחות זרים"/רפאל

מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, אמר לוואלה כי "הגידול שלנו השנה הוא בכל החטיבות, ונובע מגידול בביקושים גם מצד מערכת הביטחון וגם מצד לקוחות זרים. גם בעולם יש ביקוש למערכות איסוף מודיעין, ניתוח מודיעין, כלי תקיפה ומערכות הגנה".

בארה"ב משלימות רפאל ושותפתה ריית'און פס ייצור ראשון מחוץ לישראל למיירט כיפת ברזל, הטמיר. תורג'מן: "כיפת ברזל ממשיכה להוכיח את היכולות שלה, כפי שראינו במתקפה האחרונה של חיזבאללה. פס הייצור בארה"ב נועד לספק את הטמיר לזרועות הצבא האמריקאי, ולמדינות נאט"ו. אם משרד הביטחון יבקש נוכל לספק גם לצה"ל טילים משם".

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ מסר כי "רפאל מסכמת את החציון הראשון של 2024 עם נתונים כספיים מצויינים וביקוש הולך וגובר למערכותיה בארץ ובעולם. החלטת S&P להעלות את דירוג רפאל לרמה הגבוהה ביותר בישראל מעידה על איתנותה הפיננסית של החברה הכוללת עלייה ברווח, בהזמנות ובמכירות והגעה לשיאים חדשים. לצד הפיתוחים הטכנולוגיים פורצי הדרך מתברר שגם בתחום התנהלותה הכלכלית רפאל עושה את הבלתי יאומן וממשיכה לצמוח בעקביות עם שיפור של עשרות ומאות אחוזים ביחס לשנים קודמות ברוב הפרמטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully