וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: אין שינוי בריבית בנק ישראל

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 16:02

כצפוי: נגיד בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה והיא תמשיך לעמוד על 4.5%, ריבית הפריים תישאר 6%

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

כצפוי: בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק לא תשתנה ותמשיך לעמוד על 4.5%. ריבית הפריים, שתמיד שווה לריבית בנק ישראל בתוספת 1.5%, תמשיך לעמוד על 6%.

הדבר עולה בקנה אחד עם ציפיות השוק, כאשר ההערכות גרסו כי הריבית תישאר על כנה על רקע המצב הגיאו-פוליטי חסר הוודאות, לצד הגירעון והאינפלציה המטפסים.

בהודעת הבנק הוסבר כי "מאז פרוץ המלחמה ובחודשים האחרונים בפרט, גברו אי הוודאות הגיאופוליטית והשפעותיה על המשק. אלו, לצד אי הוודאות הפיסקלית, משתקפות גם בפערי התשואות הגבוהים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ארה"ב ובמרווחי ה-CDS שקרובים לרמות שיא".

עוד מציין בנק ישראל את האינפלציה: "האינפלציה נמצאת בחודשים האחרונים במגמת עליה ושוהה מעט מעל הגבול העליון של היעד. העלייה בקצב האינפלציה משקפת בעיקר את העלייה בקצב השינוי של מחירי הרכיבים הבלתי-סחירים. מאז החלטת הריבית האחרונה, השקל נותר ללא שינוי מול הדולר ונחלש בכ3%- מול האירו וב1.4%- במונחים נומינליים אפקטיביים".

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון/פלאש 90, אבשלום שושני

בנק ישראל מביע דאגה בנוגע לשוק הדיור: "בשוק הדיור נמשכת העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות. המגבלות על פעילות ענף הבנייה נוכח המלחמה עדיין משמעותיות והפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות. בשוק העבודה קיימת מגבלת היצע עובדים בשל השפעות המלחמה ונרשמת עלייה במספר המשרות הפנויות וירידה בשיעור האבטלה.

"בעולם, הפעילות הכלכלית מוסיפה להתרחב, קצב האינפלציה מתמתן והשווקים צופים מספר הפחתות
ריבית של ה-FED וה-ECB במהלך השנה. על רקע המשך הלחימה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully