וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת היבוא "מה שטוב לאירופה" תורחב גם לארה"ב?

29.8.2024 / 7:35

משרד הכלכלה במגעים מול וושינגטון לגבי קבלת התקינה האמריקאית בישראל: "היצרנים והמגזר העסקי בארה"ב מפעילים לחץ משמעותי על הממשל בוושינגטון"

שר הכלכלה ניר ברקת בהודעה מיוחדת בכנסת: ״פוליטיקאים מנסים להכשיל את רפורמת ׳מה שטוב לאירופה׳ - כדי להכשיל אותי ופוגעים בציבור/ערוץ הכנסת

שלושה שבועות לאחר שאושרה בכנסת רפורמת הייבוא "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", סקרנותם של גורמי מסחר בארה"ב בעניין גברה - וכעת הם מבקשים להחיל את ההקלות שמביאה הרפורמה גם על התקינה האמריקאית, כאשר אותם גורמים פנו לבכירים ישראלים בנושא.

במשרד הכלכלה אישרו כי סוכם על השקת דיאלוג עם גורמים אמריקאים, נפרד לזה מול האיחוד האירופי, במטרה להרחיב את הרפורמה גם על ייבוא סחורות שיוצרו בארה"ב או עבורה. כרגע, אומרים במשרד, מדובר בשלב ראשוני של המגעים שמתייחס בעיקר לתקינה בתחום מוצרי הצריכה "שרלוונטיים מאוד ליוקר המחיה בישראל".

ההסכמה על ניהול מגעים נקבעה ביולי האחרון, במהלך ביקורם של בכירים במשרד הכלכלה, ובראשם ראש מנהל סחר החוץ במשרד, רועי פישר. הסברה בירושלים היא שהדיאלוג יסייע לא רק בהגדלת ההיצע ותנאי התחרות על המדפים בישראל, אלא גם תשפר גם את התחרות עבור יצואנים ישראליים לשוק בארה"ב, באמצעות הכרה אמריקאית בתקינה הישראלית - בתחום הטלקום בפרט.

תחליפי חלב אם, מאי 2017. ראובן קסטרו
"איתרנו קשיים בייבוא בעיקר במוצרי התינוקות והצעצועים"/ראובן קסטרו

מדובר בבשורה בגלל הפוטנציאל לניצול השוק הקיים והרחבתו. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה שעברה עמד אחוז הסחורות שיובאו לישראל מארה"ב על 10% מהסחר.סכום היקף היבוא נמצא במקום השני, כשלפניו ניצבת רק סין. בתוך כך, בכיר במגזר העסקי אומר כי בסבירות גבוהה, היצרנים והמגזר העסקי בארה"ב מפעילים לחץ משמעותי על הממשל בוושינגטון כדי שיפעלו למען הרחבת הייבוא והחלת הרפורמה גם עליהם.

"יש סחורות רבות שמיוצרות בארה"ב, ומכיוון שהן מיוצאות לאירופה - עכשיו הן גם טובות לישראל", הסביר רז הילמן, סמנכ"ל יבוא, מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, "הבעיה מתחילה עם מוצרים אמריקאים שמשווקים עבור ארה"ב ולא מאמצים תקינה אירופאית. איתרנו קשיים בייבוא בעיקר במוצרי התינוקות והצעצועים".

"אז נכון", אומר הילמן, "כבר עכשיו יש יחסי מסחר עם ארה"ב, בעיקר בתקינה של תחומי הרכב או כלי האוכל. אבל מבחינתנו, כל מוצר שלא בעייתי בהיבט המקצועי לייבא אותו - צריך לאפשר את תקינתו גם כאן. טוב שיהיו כמה שיותר חלופות שיגבירו את ההיצע. גם אם זה פותח עוד 8% מהשוק בתחומים הבעייתיים - אין סיבה לא לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully