וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן איירליינס במו"מ עם עובדיה לקיצוץ 1.8 מיליארד דולר; US איירווייס יוצאת מפשיטת רגל

דפנה מאור

30.3.2003 / 9:15

יונייטד איירליינס, הנתונה בהגנה מפשיטת רגל, תימחק מהמסחר בבורסת ניו יורק לאחר שמנייתה נפלה מתחת למחיר של דולר



אמריקן איירליינס (סימול AMR) הגיעה להסכם עם כמה מאיגודי עובדי הקרקע שלה, לקיצוץ שכר. אולם חברת התעופה הגדולה ביותר בארה"ב שואפת לקצץ 1.8 מיליארד דולר בהוצאות כוח אדם, והיא נושאת ונותנת על כך עם איגודי המכונאים, הדיילים והטייסים שלה. בנפרד, מתכננת US איירווייס לסיים את התארגנותה תחת פשיטת רגל מחר. יונייטד איירליינס, הנתונה גם היא בהגנה מנושיה, צפויה להימחק מהמסחר בבורסת ניו יורק.



המשבר בענף התעופה העולמי מאיים לגמד כל משבר עסקי אחר שנראה בשנים האחרונות. טרם הספיקו כמה מחברות התעופה הגדולות בעולם לבקש הגנה מפשיטת רגל או להתארגן תחתיה, וכבר הגיעה המלחמה בעיראק והיכתה בהן מכה נוספת. לפי נתונים טריים ירדה תעבורת הנוסעים בקווי תעופה אמריקאיים ב-10% מאז תחילת המתקפה בעיראק. במספר ההזמנות לטיסות עתידיות נרשמה נפילה חדה, והקונגרס האמריקאי שוקל אם לזרוק עוד חבל הצלה לענף, או להניח לו לטבוע.



אמריקן איירליינס עושה עתה מאמצים קדחתניים לא ללכת בעקבות מתחרותיה יונייטד ו-US. לחברה נדרש קיצוץ של 1.8 מיליארד דולר בעלויות כוח אדם, או שתידרש להיכנס להליכי פשיטת רגל. החברה קבעה לוח זמנים של כמה ימים כדי להגיע להסכמים, וקיימה מגעים סביב השעון בסוף השבוע. לעת עתה הגיעה להסכם זמני עם איגודים המייצגים 2,250 עובדים פקידותיים, עובדי תחזוקה ואחרים, לקיצוץ שכר.



במקביל, נציגיהם של מרבית עובדיה של אמריקן, 39 אלף במספר, נמצאים עדיין במשא ומתן לקיצוצים. ייתכן כי הם יקבלו את האות מעובדיה של US איירווייס, אשר קיצצה 5% משכר כל עובדיה בשל קשיים נוספים שהועמדו בפניה בשל המלחמה בעיראק.



US איירווייס תסיים את התארגנותה תחת הגנה מנושים מחר. אולם סיום משבר אחד לווה במשבר חדש. ענף התעופה כולו עומד בפני סיכויים לשנה קשה נוספת, עם הערכות שלא יתאושש עד סוף 2004. המלחמה בעיראק ואיומי הטרור הובילו לנפילה של 10% ויותר בתעבורה האווירית בחברות תעופה אמריקאיות מאז תחילת המתקפה בעיראק.



US איירווייס הצליחה לסיים את התארגנותה לאחר שביהמ"ש לפשיטות רגל אישר באופן סופי את סיומן של תוכניות הפנסיה של טייסיה. כתוצאה מכך תוכל קרן הפנסיה אלבמה ריטיירמנט סיסטמס לתפוס את השליטה בחברה, עם נתח של 38% ממניות החברה. US אייר תקבל מקרן הפנסיה השקעה של 240 מיליון דולר, וערבויות של 900 מיליון דולר מהממשל הפדרלי.



יונייטד איירליינס, הנתונה עדיין בהליכי התארגנות תחת הגנה מנושים, קיבלה ביום שישי הודעה מבורסת ניו יורק (NYSE) כי מנייתה (סימול UAL) תפסיק להיסחר לאחר שנפלה מתחת למחיר של דולר למשך יותר מ-30 יום. שווי השוק של החברה ירד ל-56 מיליון דולר. המחיקה תיכנס לתוקף ב-3 באפריל. יונייטד מיהרה להכריז כי תמשיך להפעיל את צי המטוסים שלה ולהטיס את הנוסעים בקוויה העולמיים ללא הפרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully