וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני: האם ההסתדרות והחברות הגדולות ישביתו את המשק?

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 10:00

מטה המשפחות קורא להסתדרות ולחברות הגדולות להשבית את המשק: "להפעיל לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה ולהציל את החטופים החיים"; ההסתדרות בדיונים פנימיים באשר להשבתה, וראשי החברות הגדולות במשק הודיעו על כינוס חירום היום בערב

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "חייבים לעצור את הכאוס"/קונטקט

האם ארגוני העובדים והמעסיקים נערכים להשבתת המשק? מהבוקר מתנהלות שיחות פנימיות בהסתדרות בסוגייה וההחלטות צפויות להתקבל בהמשך היום.

בהסתדרות מופעל לחץ על היו"ר, ארנון בר-דוד, להשבית את המשק בשל סוגיית החטופים ומותם בשבי. גורמים בהסתדרות אמרו בעבר לוואלה, שאם יצאו לשביתה, זה יהיה רק בסוגיית החטופים ולא על כל רקע אחר.

מטה המשפחות פנה לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי וקרא להשבתה: "זמן למנהיגות! השביתו את המשק מחר".

לפי הודעת המטה, "המנהיגות הלאומית הפקירה את החטופים וזה הוא זמן של המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית להתייצב לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית"

מטה משפחות החטופים "קורא לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית מחר את המשק והמדינה להפעלת לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בקריאה לראש הממשלה לעצור את הטירוף. דוברות ההסתדרות,
בר דוד. שיחות פנימיות/דוברות ההסתדרות

בתוך כך הודיע פורום העסקים, הכולל את ראשי החברות הבכירות המעסיקות את רוב העובדים בשוק הפרטי, על הצטרפות למחאת מטה החטופים ועל כינוס חירום אשר יוביל להחלטות. "פורום העסקים של ישראל, המורכב מ-200 מראשי המשק, מצטרף למחאת מטה החטופים וקורא לכל הציבור שלא להישאר אדיש לנוכח אובדן החיים היום-יומי והפקרת החטופים למותם, כאשר על פי מערכת הביטחון כולה ניתן היה להציל אותם".

עוד נמסר מהפורום כי "במקביל לכאוס הביטחוני, כאוס כלכלי ללא תקציב מדינה הגיוני, שביתה במערכת החינוך וקריסת השירות הציבורי. הערב יתקיים כינוס חירום של הפורום יחד עם מטות, ארגונים וגופים אחרים ונעדכן את הציבור בהחלטות".

פורום העסקים כולל כ-200 אנשי עסקים ובעלי החברות הגדולות במשק, המעסיקות את רוב השכירים בשוק הפרטי. בין היתר כולל את ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, ליאורה עופר בעלת השליטה במליסרון, צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה, דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, דויד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ואבי לוי מנכ"ל דיסקונט.

מטה ההייטק הכולל עשרות מנכ"לים משקיעים ושותפים בחברות וקרנות הייטק קרא לעובדי הענף להפגין הערב בשער בגין: "לא יושבים היום בבית, יוצאים לרחוב עם המשפחות. היום התבשרנו בכאב ובשברון לב על הרצחם בשבי של הרש גולדברג, עדן ירושלמי , כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לבנוב ואורי דנינו. בואו נעמוד עם משפחות ונקרא ביחד איתם לממשלת ישראל לחתור לעסקה מיידית שתשיב את אחינו ואחיותינו כולם הביתה ולהציל מייד את החטופים שנותרו בידי החמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully