וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: "מכונת הרעל עובדת, יש לי כבר ליד הבית אנשים שמאיימים ומקללים"

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 22:30

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בכינוס החירום של פורום העסקים: "משוכנע ב-100% שהעסקה מטורפדת בגלל עניינים פוליטיים. חד משמעית"; ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן: "להשבית את המשק לאורך זמן עד לנפילת הממשלה. קורא לנתניהו להתפטר, זה עליך"

פורום העסקים קיים הערב כינוס חירום בהשתתפות עשרות בכירים מהחברות הגדולות במשק.

בעלי רשת פוקס הראל ויזל שהוצג כ"רוח החיה" של ההתארגנות אמר כי "החמאס הם רוצחים ארורים ונבוא איתם חשבון דמים. הדבר המיידי הוא קידום עסקת חטופים לפי המתווה של ראש מממשלת ישראל ונשיא ארה"ב. צה"ל יידע לחזור לכל מקום שאליו יידרש, אמרו את זה כל ראשי מערכת הביטחון. אמרו את זה כל ראשי מערכת הביטחון".

"בשלב זה עלינו לעלות שלב ולתת תמיכה מלאה למשפחות החטופים. בשם פורום העסקים, מטה ההייטק, לשכת עורכי הדין ומשרדי עורכי דין ורואי חשבון גדולים, אנחנו מצהירים על השבתה של כל הארגונים והעסקים שלנו מחר. מצטרפים ליו"ר ההסתדרות. קוראים לעסקת חטופים. חברים זה הזמן שלנו לבחור בחיים".

האלוף במילואים נועם תיבון שדיבר בשם פורום האלופים אמר כי "היממה הזאת היתה הקשה ביותר עבורי מאז ה-7/10. ביולי היה אפשר להחזיר את החטופים הביתה בעסקה. ואז נתניהו הכניס את ציר פילדלפי. ואת המחיר שילמנו בגדול אתמול.

"אז בואו נדבר על ציר פילדלפי. הוא לא פותר את הבעיה של המנהרות, ואת הבעיה של רפיח, ואת הבעיה של ההברחות. ומזמין מטענים, ומזמין RPG, וחוליות מ"ט, והרבה מאוד חיילים ישלמו בחיים שלהם על ציר פילדלפי.

גדי אייזנקוט. ראובן קסטרו
אייזנקוט. "הגיע הזמן להחלטות אמיצות"/ראובן קסטרו

גדי אייזנקוט הגיע לאירוע כאב שכול ואמר "לא הצלחנו להחזיר אותם אחרי מה שייזכר כמחדל הגודל מאז קום מדינת ישראל. מנסים ליצור הקבלה בין שתי מטרות בין הרס היכולת של חמאס לבין המאמץ להחזרת החטופים. מבחינתי פילדלפי הוא ציר חשוב והוא תנאי להשיג את מטרת המלחמה וכל הניסיון ליצור סתירה בין המטרות נועד למטרות פוליטיות בלבד"

לדברי אייזנקוט, "את הבעיות התחלנו לזהות כבר בפברואר, במקום שנותנים למשימת השבת החטופים, במקום שנותנים עזה ביום שאחרי, בהבנה שנכנסים לתוך המלכודת שאיראן רקמה במשך שנים. ומה שקורה בצפון זה ברור שזה אירוע שהיה קשה לדמיין אותו לפני שנה. זה זמן לקבלת החלטות אמיצות, המתווה של נתניהו ממאי הוא לא פשוט והוא קשה אבל הוא המתווה הנכון שצריך לחתור אליו ולא לברוח ממנו. ומערכת הביטחון אמרה כבר לפני למעלה מחודשיים שנוצרו התנאים ויידעו למצוא פתרונות לפילדלפי ונצרים. אין ניצחון משום סוג שהוא בלי השבת החטופים".

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
בר דוד. "הולכים למקומות לא טובים בכל התחומים. אני מוטרד מאוד"/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר כי "אני אמרתי כל הזמן שאני מחכה לנקודה. גם עכשיו אני קצת יורה באפילה. אבל אני יכול לעשות מהלך. לא היתה לי את ההזדמנות הזאת.

"היום אני משוכנע ב-100% שהעסקה מטורפדת בגלל עניינים פוליטיים. חד משמעית. הרי אתה יכול לחזור לציר פילדלפי במהלך די מהיר. אני גם לא רואה שעזה הולכת לשום מקום והיא תמיד תישאר כאן עם העזתים בפנים הם לא הולכים לשום מקום ואין להם לאן ללכת אגב. יש להם ים, ישראל ומצרים. מה יהיה שם בעוד עשר שנים? שאלה טובה. אנחנו כנראה נצטרך להילחם בהם הרבה זמן. אבל צריך לעשות פאוז כדי להחזיר את האנשים שלנו הביתה. אנשים שלקחו אותם מהמיטות.

"זה קו פרשת מים שאני לא יודע לאן נלך ממנו, אבל אני מצפה שיחזירו את החטופים הביתה, שיטפלו בכלכלה, הכלכלה הולכת אחורה ודירוג האשראי שיורד הוא סכנה קיומית למדינה. חוסר התקציב גם הוא סכנה למדינה. הרבה דברים נעשים בצורה לא אחראית ואנא אנו באים? אנחנו הולכים לא למקומות טובים בכל התחומים. ואני מוטרד מאוד. כבר עכשיו יש איומים ויש אנשים מחוץ לבית מקללים, עומדים מחוץ לבית וצועקים והזמנו משטרה, ומכונת הרעל עובדת כבר. אני לא חושש מאף אחד אני חייל של המדינה. זה בלתי נתפס. אנימוטרד מאוד מהשיסוי, מהקיטוב. והפכנו לשני שבטים. זה זמן המבחן שלנו יחד, אנחנו צריכים לראות שאנשים ישבתו ולהראות שיש לנו עוצמה".

נדב ארגמן מתוך "עובדה". מתוך "עובדה" באדיבות קשת 12, צילום מסך
ארגמן. "הכל מתוך האינטרסים האישיים שלך להמשיך לשרוד"/צילום מסך, מתוך "עובדה" באדיבות קשת 12

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן אמר כי "צריך לעצור את הטירוף ולהציל את המדינה. חווים בשנתיים האחרונות אובדן דרך מתמשך. התחיל עם אובדן הדמוקרטיה וממשיך עם אובדן הערכים הבסיסיים עליהם גדלנו. הכל מתוך האינטרסים האישיים שלך להמשיך לשרוד. זה מה שמוביל אותך והדבר האחרון שמעניין אותך זה אנחנו. לא מעניין אותך כהוא זה, לא המתים ולא החיים ולא החטופים שהם בין לבין. שכבר כמעט שנה בגיהנום.

"מנהיגות נמדדת בתקופות קשות. אתה דוגמה שלילית. כדי להבטיח שלא תהיה עסקת חטופים הפכת את פילדלפי לסלע קיומנו. הוא לא. במקום לגבות את מערכת הביטחון בחרת לפגוע במעמדה ולצאת נגדה. אין ארוחות חינם ועל הכישלון של ה-7/10 שבמשמרת שלך נדרש לשלם. לחטופים אין זמן. נדרשת הפסקת אש מיידית, להחזיר את כל החטופים הביתה, לפעול ליצירת מציאות אחרת".

ארגמן הוסיף כי "נדרשת הפסקת אש מיידית - להחזיר את כל החטופים הביתה - מציאות אחרת במזה"ת ובעזה - וועדת חקירה ממלכתית לאלתר - לפזר את הכנסת - ולקבל את אמון העם.

"קורא לראש ההסתדרות, ראש האופוזיציה, להשבית את המשק - ולאורך זמן, עד לנפילת הממשלה. אני קורא לך ראש הממשלה - קח אחריות ותתפטר. זה שלך על מלא. את היתר, תשאיר לעם המופלא הזה".

ליאורה עופר. דנה קופל,
ליאורה עופר. פורום העסקים כולל כ-200 אנשי עסקים ובעלי החברות הגדולות במשק/דנה קופל

מוקדם יותר היום הודיע פורום העסקים, הכולל את ראשי החברות הבכירות המעסיקות את רוב העובדים בשוק הפרטי. הפורום על הצטרפות למחאת מטה החטופים ועל כינוס חירום אשר יוביל להחלטות. "פורום העסקים של ישראל, המורכב מ-200 מראשי המשק, מצטרף למחאת מטה החטופים וקורא לכל הציבור שלא להישאר אדיש לנוכח אובדן החיים היום-יומי והפקרת החטופים למותם, כאשר על פי מערכת הביטחון כולה ניתן היה להציל אותם".

עוד נמסר מהפורום כי "במקביל לכאוס הביטחוני, כאוס כלכלי ללא תקציב מדינה הגיוני, שביתה במערכת החינוך וקריסת השירות הציבורי. הערב יתקיים כינוס חירום של הפורום יחד עם מטות, ארגונים וגופים אחרים ונעדכן את הציבור בהחלטות".

פורום העסקים כולל כ-200 אנשי עסקים ובעלי החברות הגדולות במשק, המעסיקות את רוב השכירים בשוק הפרטי. בין היתר כולל את ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, ליאורה עופר בעלת השליטה במליסרון, צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה, דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, דויד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ואבי לוי מנכ"ל דיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully