וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות סוכני הנסיעות מבקשת להכריז על "אל-על" כמונופול

אמיר הלמר

30.3.2003 / 10:02

סוכני הנסיעות: "אל-על מנצלת לרעה את כוחה כמונופול ופוגעת בתחרות החופשית וביכולתו של הצרכן לבחור את העסקה הכלכלית המשתלמת ביותר עבורו"

התאחדות סוכני הנסיעות פנתה היום אל עו"ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, בבקשה להכריז על "אל-על" כמונופול בהובלת נוסעים בטיסות סדירות בכל השווקים הרלוונטים בהם נתח השוק שלה עולה על 50%.

ההתאחדות מבקשת משטרום שיקבע כי אל-על ערכה הסדרים כובלים וניצלה לרעה את מעמדה המונופוליסטי ויורה לה לחדול מפעולותיה הבלתי חוקיות המפרות את דיני ההגבלים העסקיים.

במכתבה לממונה טוענת ההתאחדות כי אל-על, כמונופול, במעטה של פעילות מסחרית, מתנהלת בדורסנות ובריונות עסקית במטרה לדחוק את מתחריה מזירת התחרות בישראל. לדברי ההתאחדות, אל-על מנצלת את כוחה בכל האמצעים העומדים לרשותה, תוך שימוש בלחץ עסקי, כדי לפגוע בקיומה של תחרות חופשית בשוק.

בפנייתה מציינת ההתאחדות, בין השאר, כי אל-על מנצלת לרעה את מעמדה כמונופול בתחום הטיסות הסדירות כדי לפגוע בתחרות בתחום טיסות השכר ובאפשרות הבחירה של הצרכנים, באמצעות קשירה בלתי חוקית בין שני התחומים, בניגוד להוראות חוק ההגבלים העסקיים.

לדברי התאחדות סוכני הנסיעות, אל-על נוקטת בפעולות בלתי חוקיות תוך שימוש בבריונות עסקית במטרה לאלץ את סוכני הנסיעות לבחור בחברת אל-על שלא על פי הקריטריון של טובת הלקוח וצרכיו, ובכך נמנעת מן הלקוח האפשרות לבחור בעסקה הכלכלית הטובה ביותר עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully