וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הפנסיה בבריטניה עלול לקעקע את רווחיות החברות הגדולות בשנים הקרובות

דפנה מאור

30.3.2003 / 11:24

החברות הגדולות בבריטניה יצטרכו להפריש כ-5 מיליארד דולר בשנה לכיסוי גירעונות הפנסיה, מעריך HSBC



350 החברות הגדולות בבריטניה יצטרכו להפריש כ-5 מיליארד דולר בשנה לכיסוי גירעונות הפנסיה, להערכת בנק HSBC. לפי דו"ח שפירסם הבנק סובלות החברות הללו מגירעון כולל של 140 מיליארד דולר. במקרים מסוימים סובלות החברות מגירעון הגדול אף משווי השוק שלהן.



במהלך שלוש שנים בהן נפלו שוקי המניות בעולם החלו להצטמק שוויין של קרנות הפנסיה בהן משקיעות חברות את כספי עובדיהן. בחודשים האחרונים הלכו ונחשפו גירעונות פנסיה גדולים בקרב כמה מהחברות הגדולות בבריטניה ובארה"ב. רובן התחייבו להשלים את הגירעונות, במחיר של פגיעה ברווחיהן. אחת הבעיות היתה שחברות הניחו תשואות גבוהות לקרנות הפנסיה, ולא שיערכו את שוויין עם נפילת השווקים.



אינוונסיס, רולס רויס, בריטיש איירווייס ואחרות עשויות לחשוף גירעונות הגדולים משווי השוק שלהן, העריך HSBC בדו"ח שפירסם בסוף השבוע. יתר על כן, הבנק הזהיר כי למרות שינויים בכללים המכתיבים את הערכת שווי הקרנות, החברות הבריטיות לא עשו דיין כדי לפצות על גירעונות ולתקן את מאזניהן, ומשבר הפנסיה עלול לכרסם את מרבית רווחיהן בשנים הקרובות.



החברות הנסחרות במדד FTSE 100 בבורסת לונדון צפויות לשלם כ-4.5 מיליארד דולר בשנה לכיסוי גירעונות הפנסיה, העריך HSBC. מצבה של אינוונסיס הוא הגרוע ביותר, שכן גירעון הפנסיה שלה הוא 1.6 מיליארד דולר, כפליים משווי השוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully