וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה מלמדת: כנראה שתפסידו כסף החודש

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 7:33

ספטמבר הוא החודש היחיד בשנה שמציג תשואות שליליות באופן היסטורי, והשנה הדאגה גדולה מתמיד. יום המסחר הראשון של החודש הסתיים בירידות משמעותיות

מטבעות דיגיטליים/pexels

אמרה ישנה אומרת כי הבורסה תמיד עולה, במיוחד אם מודדים מספיק שנים אחורנית. במקרה ההפוך, ניתן לראות גם דפוס דומה עבור חודש ספטמבר, שנחשב לחודש שלילי היסטורית.

מסחר חודש ספטמבר בוולסטריטהתחיל אתמול, לאחר סוף שבוע ארוך ללא מסחר בארה"ב בשל ה-Labor day.

יום המסחר הראשון נגמר בסערה, מדד הנאסד"ק איבד כ-3.2% מערכו ומדד ה-S&P500 איבד כ-2.26%.

את הירידות הובילה ענקית השבבים אנבידיה, והשילה כמעט 10% מערכה ביום בודד.

היסטורית, ספטמבר הוא החודש היחיד בשנה עם תשואות שליליות ממוצעות עבור כל שלושת המדדים הגדולים בוול סטריט, ה-S&P500, הנאסד"ק והדאו ג'ונס, לצד המדד האוסטרלי, הגרמני, הסיני, ועוד.

בורסה. ShutterStock
בורסה/ShutterStock

למרות ש"אפקט ספטמבר", דפוס המשקף אנומליה מבוססת על לוח השנה בשוק, המתרחש ללא סיבה ברורה או אירוע ספציפי, הפעם חוסר הוודאות סביב הבחירות בארה"ב, המתיחות הגיאופוליטית והורדות הריבית הפוטנציאלית של הפדרל ריזרב ב-18 לחודש, רק מוסיפים אש למדורה.

יש הרואים שהחולשה שנצפתה בחודש ספטמבר לאורך השנים, מיוחסת להטיה התנהגותית עונתית, כאשר משקיעים מבצעים שינויים בתיק ההשקעות שלהם לטובת מזומן בסוף הקיץ.

בנוסף, למרות שישנן ראיות סטטיסטיות שחודש ספטמבר נוטה להיות חודש שלילי, יש לזכור כי עונתיות אינה מעידה או משקפת תמונה חד משמעית על תנועות השווקים, ואין זה אומר כי חודש ספטמבר הנוכחי, או אלו שאחריו, יסיימו בתשואה שלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אונקיית זהב. ShutterStock
אונקיות זהב. מסתמן חודש מאתגר/ShutterStock

גם ביטקוין וזהב

חוץ ממניות ואג"ח, המתקשים היסטורית בספטמבר, גם זהב וביטקוין מסתמנים כמאותגרים בחודש זה.

בניגוד לזהב, לביטקוין היסטוריה קצרה בהרבה של 16 שנים בלבד, כשמתוכן השנים הראשונות היו קריטיות עבור הישרדותו בהן ביטקוין כמעט ולא היה מוכר.

משנת 2013 עד 2023, 8 מתוך 11 פעמים, הסתיים חודש ספטמבר עם תשואה שלילית עבור המטבע הדיגיטלי המוביל.

בקריפטו חודש ספטמבר הקדים

שוק הקריפטו, בהובלת המטבעות האלטרנטיבים, יורד בשבועות האחרונים, כשבשבוע האחרון בלבד, יצאו מקרנות הסל של ביטקוין כ-277 מיליון דולר, התומכים בכוח המכירה שמשאיר את ביטקוין מתחת לרף ה-60,000 דולר, יחד עם לחץ מכירה נוסף שהגיע מנושי בורסת Mt.gox.

ביטקוין, שאיבד רק 4.3% מערכו ב-30 יום האחרונים, פתח פער משמעותי בינו לבין מטבעות מובילים רבים בניהם אתריום (ETH), סולנה (SOL) פולקדוט (DOT) והמטבע של טלגרם, טון (TON), שרשמו תשואה שלילית של 15.3%, 11.5%, 15.8% ו-14.5% בהתאמה, בפרק זמן זהה.

אין לראות באמור המלצה לפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully