וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העליות הדרסטיות לא פסחו עלינו": מי עדן מקפיצה את המחירים

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 9:48

עליות המחירים יחלו בנובמבר כאשר שישיית מים 1.5 ליטר של החברה תתייקר ב-6% ואילו הבקבוקים האישיים לגדליהם השונים יתייקרו בשיעור של 4.5%; גורמים בשוק: "החברה על המדף ויש לה אינטרס להראות עלייה בהכנסות"

קויק: כסף, אילוסטרציה/den.dreams, טיקטוק

יוקר המחיה ממשיך להכות בנו, באחד המוצרים הנמכרים ביותר במהלך המלחמה: מי עדן מייקרת את בקבוקי המים שלה. בהודעה שנשלחה לספקים. נכתב, "בשנה וחצי האחרונות נרשמים גידולים משמעותיים בעליות התשומות עבור מוצרי מי עדן, לרבות עליה בחומרי הגלם ובעלויות של ספקים מקומיים וספקים מחו"ל. בשל כך החליטה מי עדן על ביצוע עליית מחירים במוצריה מה-1.11.2024".

כך, בקבוקי מים אישיים 330 מ"ל/500 מ"ל/750 מ"ל/1 ליטר יתייקרו ב-4.5% ואילו מארז המים משפחתי והפופולרי של 1.5 ליטר, יתייקר ב-6%. מארזי הסודה, האישי והמשפחתי, שמכירותיהם אינם משמעותיות, לא יתייקרו.

רק לפני שנה ושלושה חודשים העלתה החברה מחירי מוצריה ב-5.8% מאותם נימוקים ממש. הבחירה לעשות זאת שוב מעוררת תמיהה, שכן מחיר הפלסטיק או המים שהחברה מפיקה ממעיינות הגולן, לא עלה בשיעור כזה אם בכלל. גם עלויות הספקים לא זינקו בכ-5% בממוצע.

גורמים בשוק מסבירים את העיתוי שנבחר להודיע על ההתייקרות, בעובדה שמי עדן נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד למכירת החברה. "יש להם אינטרס להראות גידול במכירות ובהכנסות, כדי להיות אטרקטיביים יותר ולמקסם את הרווח מהמכירה". בחברה טוענים מנגד, שאין קשר בין עליית המחירים לעובדה שהחברה עומדת על המדף.

בקבוק מי עדן. צילום מסך, צילום מסך
מי עדן שולטת בשוק המים עם מכירות של כ-222 מיליון שקל בשנת 2023 ונתח שוק של כ-38%/צילום מסך, צילום מסך

לפני יומיים פורסם ששלב הגשת ההצעות הלא מחייבות לרכישת מי עדן במכרז שעורכת הבעלים, חברת פרימו ווטר (Primo Water), הגיע לסיומו, ונתונים מסחריים הועברו לכ-30-20 גופים ישראליים שהגישו הצעה ראשונית ולא מחייבת באמצעות בנק רוטשילד שמנהל את המכירה. בשבועות הקרובים יבחרו הגופים שיעברו לשלב הבא במכרז, ביניהם קרן אייפקס, קרן פורטיסימו אמצעות חברת הבת "סוגת", "יפאורה תבורי", "טמפו" המשווקת אותה, וחברת "גרין לטרן".

מהנתונים שנמסרו למתעניינות, עולה כי ההכנסות של מי עדן עומדות על כ־530 מיליון שקל בשנה, ואילו הרווח התפעולי־תזרימי (EBITDA) של החברה מסתכם בכ־65 מיליון שקל, והצפי הוא שהנתון יעלה בכ־10 מיליון שקל בשל תוכנית ההתייעלות שהחברה עורכת בימים אלו. כמו כן, בפני הרוכשים הפוטנציאליים נטען כי מי עדן עומדת להיכנס לתחום הסודה באמצעות מותג חדש - מי עדן סודה - שישווק בעיקר למסעדות.

מי עדן שולטת בשוק המים עם מכירות של כ-222 מיליון שקל בשנת 2023 ונתח שוק של כ־38%. היא עוסקת בהפצת כדי מים ישירות לצרכנים ולבתי עסק, ושיווק מותג הקפה לוואצה. בעוד שההצעות הלא מחייבות שהוגשו עומדות על כ-400 מליון שקלים, פרימו ווטר, שנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 4.8 מיליארד דולר, ורכשה את החברה לפני שמונה שנים, שואפת למכור אותה ב-550 מיליון שקלים. ההתייקרות הנוכחית תועיל לה כשתציג את הנתונים העדכניים לקונים הפוטנציאליים - לצרכנים פחות.

ממי עדן נמסר בתגובה: "עליות המחיר הדרסטיות, בעיקר בתקופת המלחמה, לא פוסחות גם על מי עדן, ומשפיעות במגוון תחומים על שרשרת הייצור והאספקה שלה. על כן, אנו נאלצים לעדכן את מחירון בקבוקי מי עדן, במינימום האפשרי, כדי למזער באופן חלקי את הגידול בתשומות ועלויות הספקים שעימם אנו מתמודדים כבר תקופה ארוכה. אנו מודיעים על עדכון מחירון מוצרינו בשיעור ממוצע של 4.5 אחוזים במחיר של בקבוקים אישיים, ו-6 אחוזים לבקבוק משפחתי, אשר ייכנס לתוקף החל מחודש נובמבר 2024."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully