וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה של מיליארד: הולנד קונה טילים מרפאל

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 20:09

העסקה תכלול טילי ספייק המשמשים גם בצה"ל והם ממערכות הנשק הישראליות הנמכרות ביותר בעולם בכל הזמנים. עד היום מכרה רפאל יותר מ-30 אלף טילים מסוג זה לשורה ארוכה של מדינות

טיל ספייק NLOS של רפאל/רפאל

ב-2002 הייתה הולנד אחת הלקוחות הראשונות מחוץ לצה"ל של טיל הספייק של רפאל, נגד טנקים ומטרות קרקע, ורכשה 2,400 טילים כאלה. כמעט 25 שנה היא מתחילה לחדש אותם, בעלות בעסקה ששוויה עשוי להגיע ל-277 מיליון דולר, שהם 1.026 מיליארד שקל.

שרת ההגנה ג'יזס טוינמן מסרה לפרלמנט כי הטילים והמשגרים שלהם מתקרבים לסוף חייהם המבצעיים וסובלים כבר מתקלות. וכך למרות שמעולם לא נורו במלחמה, יש להחליפם.

העסקה תכלול טילי ספייק ("גיל" בצה"ל) מדגם LR2 החדש, שיחליפו טילים מדגם MR הישן, כאשר אחד השיפורים הוא בטווח, שעלה מ-2,500 ל-5,000 מטר.

המשגרים החדשים מסוגלים לקבל מידע מרחפנים ומכטב"מים כדי לדייק את הניווט והפגיעה של הטילים במטרה. חתימה על העסקה צפויה בחודש הבא, והאספקה מתוכננת לשנים 2026 עד 2028.

רפאל אוסטליה עסקת טילי ספייק 2. דוברות רפאל,
טיל ספייק. אחד השיפורים בדגם החדש הוא בטווח, שעלה מ-2,500 ל-5,000 מטר/דוברות רפאל

הספייק הוא אחת ממערכות הנשק הישראליות הנמכרות ביותר בעולם בכל הזמנים. עד היום מכרה רפאל יותר מ-30 אלף טילים, שהפכו לנשק נ"ט תקני ברבות ממדינות נאט"ו, כולל גרמניה, איטליה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, הונגריה, פולין, ליטא, רומניה, ספרד ושוויץ, שאמנם אינה חברה בברית, אבל קרובה אליה. גם קנדה רכשה טילי ספייק, וארה"ב את הגרסת ארוכת הטווח, ספייק NLOS. רוב מדינות אירופה רוכשות טילים מהמיזם של רפאל בגרמניה, יורוספייק, שמייצר את הטיל במקביל לפס הייצור בארץ. גם פולין קיבלה פס ייצור כחלק מהעסקה.

רפאל דיווחה לפני כי שבוע כי על רקע הזמנות מוגברות ממשרד הביטחון ומלקוחות זרים, היא רשמה במחצית הראשונה של השנה הזמנות חדשות בשווי 14.259 מיליארד שקל, זינוק של 34%, וצבר ההזמנות שלה כבר עומד על 59 מיליארד שקל (16.1 מיליארד דולר), לעומת גידול של כמעט 50% מזה שהיה לפני שנה, 41 מיליארד שקל. החברה רשמה רווח נקי של 364 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully