וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה במתנה מנורה בצורת קרואסון - ואז גילתה מה זה באמת

11.9.2024 / 0:06

מנורת הקרואסון המהממת שנרכשה מ-Temu ישבה על מדף כשלפתע הבחינה נטע שמתאספות סביבה נמלים. כששברה אותה נדהמה לגלות שמדובר בקרואסון אמיתי ואפיל אכיל

מה הסתתר בתוך מנורת הקרואסון?/netamurphy

דמיינו לעצמכם שהייתם מגלים לפתע שמנורת השולחן שלכם אכילה. זה מה שקרה לנטע מרפי שקיבלה במתנה מאחותה מנורת לילה בצורת קרואסון - וגילתה כמה ימים מאוחר יותר שמדובר בקרואסון אמיתי לגמרי ואפילו אכיל. כלומר מישהו לקח קרואסון אמיתי, הוציא את תכולתו והכניס לתוכו נורה.

משתמשת הטיקטוק שיתפה סרטון בעמוד שלה בה הציגה את המנורה המפוקפקת שנרכשה ב-Temu, אפליקציית המסחר הסינית. היא הבינה שמשהו חשוד במנורת הקרואסון שלה כשחזרה מהעבודה ביום חם ומצאה מאות נמלים מתאספות סביבה ועליה.

"למה לעזאזל שנמלים ירצו קרואסון מזויף?" נטע שאלה בסרטון הוויראלי שלה, שצבר מאז מעל 13.4 מיליון צפיות. הטיקטוקרית המבולבלת הציגה למצלמה את המנורה המדוברת, שאכן נראית ממש כמו קרואסון אמיתי. "אני כמעט תוהה האם זה קרואסון אמיתי שמכוסה בשרף", תהתה נטע בקול לפני שחשפה לצופים את החור החשוד שהותירו אחריהם הנמלים. על אף שהחלק החיצוני של מנורת הקרואסון היה מבריק, החלק הפנימי נראה ממש כמו מאפה קרואסון רגיל המותיר פירורים.

היא שברה את המנורה לשניים ופיזרה פירורים לכל עבר. "אני מניחה שיש רק דרך אחת לדעת את האמת", הכריזה נטע לפני שהוציאה חתיכה מהקרואסון וטעמה ממנה. מהו פסק הדין? "זה בהחלט אוכל", היא אמרה למצלמה.

מנורת קרואסון. TEMU, צילום מסך
מנורה שעשויה מקרואסון אמיתי?/צילום מסך, TEMU

הסרטון שלה צבר מאות תגובות של צופים מבועתים. "יש לי מחזיק מפתחות של נגיסי עוף מ-Temu ותמיד הייתי משוכנע שזה נגיס עוף אמיתי עטוף בשרף", כתב אחד ואחר שאל: "רגע, היא באמת אכלה את מנורת הקרואסון שלה?". "Temu פשוט מוכרת כל דבר", כתב אחד ואחר סיכם את מה שכולנו חושבים: "לנגוס במנורה שקנית מ-Temu זה ממש מטורף".


עוד רכישות ש"אסור לפספס":
אישה קנתה שכונה של 84 בתים במקום אחד בגלל טעות הקלדה

קנה ארון מטבח משומש ומצא בו יותר מ-160 אלף דולר - ולא תאמינו מה הוא עשה עם הכסף

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

כך היא גילתה שהמנורה אכילה:

ויש מי שעשתה את זה קודם

"מנורת הלחם המקורית הייתה עשויה מכיכר לחם אמיתית", ציין משתמש בתגובות בהתייחסות למנורת הלחם של האמנית היפנית יוקיקו מוריטה שעוצבה ב-2016. היא לקחה כיכרות לחם אמיתיות - כמו גם קרואסונים - הוציאה את תוכנן והוסיפה חומר שימנע ריקבון. כיכרות אלו צוידו בנורות LED, שהפכו אותן למנורות ייחודיות ופונקציונליות שנמכרו ב-44 עד 220 דולר לכיכר. צופה אחר הוסיף: "אני חושב שזה קרואסון אמיתי כי זה אמור להיות עותק של מנורות יוקיקו מוריטה שבה היא משתמשת בלחם אמיתי ובקרואסונים. הלחם חלול אך נשמר עם ציפוי אנטי פטרייתי".

"הקונספט שלי הוא לרדוף אחרי המשיכה האמנותית של הלחם, מעבר לאכילתו", היא אמרה ל-Business Insider ב-2023. על אף שהמנורות שלה כוסו בציפוי אַנְטִיסֶפְּטִי ואנטי פטרייתי, היא הזהירה באתר שלה שאם הציפוי ניזוק, עלולים להיווצר נזקי עובש ומשיכת חרקים. היא גם הזהירה שאסור לאכול מהמנורות שלה: "בעוד שהפמפשיידים (ככה היא מכנה אותן) נראות טעימות, הן לא אכילות. אולי תתפתו לנגוס, אבל בבקשה לא! אנחנו מורחים ציפוי מיוחד על פני השטח ובפנים כדי לשמר את המנורה לאורך שנים רבות של שימוש".

יוקיקו מוריטה היוותה השראה?

נטע לקחה את זה בהומור:

Temu על האש

"מדוע אנשים עדיין קונים מ-Temu?" שאל מגיב ועורר שיח על החברה. Temu, אתר קניות מקוון המופעל על ידי חברת המסחר האלקטרוני הסינית PDD Holdings, התמודד עם מחלוקת על מספר סוגיות לאורך השנים. שיטות היצור המהיר של החברה, הכוללות צריכת משאבים גבוהה וייצור פסולת, זכו לביקורת בשל השפעתהן השלילית על הסביבה. התחלופה המהירה ואיכות המוצרים הנמוכה מעודדים צריכת יתר, מה שמוביל לבזבוז משמעותי ולעלייה בפליטת פחמן מתחבורה, מסבירים ב-GreenMatch.

היו גם חששות בנוגע להפרות של זכויות אדם. ZDNet מציינת כי הוועדה הנבחרת של בית הנבחרים של ארה"ב המפקחת על המפלגה הקומוניסטית הסינית דיווחה כי Temu לא נוקטת בצעדים הדרושים כדי להבטיח שהמוצרים באתר שלה עומדים בחוק האויגורי למניעת עבודה בכפייה. יתרה מכך, אותו דו"ח טוען כי Temu מנצלת פרצת מסחר בארה"ב כדי להימנע מתשלום תעריפים ועמידה בחוקי המסחר והתקנות בארה"ב.

לפי ה-Taipei Times, נמצא כי מוצרים הנמכרים ב-Temu מכילים חומרים רעילים הגבוהים עד פי 229 מהרמות המותרות. בנוסף, Temu הואשמה במספר דרכי פעולה לא אתיות, כולל פגיעה בזכויות יוצרים, גניבת עיצובים, דליפות נתונים והפרת כללי פרטיות.

נראה כי Temu לא מוכרת כרגע את מנורת הקרואסון שלה, אך מוצרים דומים מופיעים באתר כמו Ouku ו- LightInTheBox תמורת כ-25 דולרים.

ב-Temu לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully