וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד ממיתון הפיל את השווקים, הירידות משכו את שוק הקריפטו למטה

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 13:29

מתחילת ספטמבר איבד ביטקוין כ-7.8% מערכו, לצד אתריום שאיבד כ-8.7%

מטבעות דיגיטליים/pexels

לאחר נתוני תעסוקה המחזקים את החשש כי כלכלת ארה"ב נמצאת לפני מיתון, יחד עם ירידות חדות בוולסטריט, שוק הקריפטו לא נשאר חייב.

בסוף השבוע, שטף הצבע האדום את המסכים, כאשר מדד הנאסד"ק ירד 2.68% במהלך יום שישי יחד עם שאר המדדים המובילים. גם ביטקוין (BTC) ושאר המטבעות האלטרנטיבים, ירדו באופן ניכר. ביטקוין, שלא הצליח להשתלט על רמות ה-60,000 דולר, ירד במהלך סוף השבוע לשפל של 52,800 דולר, ולאחר מכן התאושש מעט, ונכון לכתיבת מילים אלו נסחר במחיר של 54,400 דולר.

אתריום (ETH), המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו, קבע שפל חדש מתחילת 2024, כשנגע במחיר של 2,217 דולר למטבע, ומאז התאושש מעט וכרגע נסחר במחיר של 2,295 דולר.

מתחילת חודש ספטמבר, שהחשש ממנו ניכר מאחר ובאופן היסטורי, הוכיח כי הוא חודש שלרוב נגמר באופן שלילי, איבד ביטקוין כ-7.8% מערכו, לצד אתריום שאיבד כ-8.7%.

מטבעות דיגטליים. ShutterStock
מטבעות דיגטליים/ShutterStock

כמו ברוב המקרים, בהם פחד משתלט על השווקים, סוחרים ומשקיעים רבים מחפשים את הסיבות לירידות. הפעם, אלו היו נתוני התעסוקה ואחוז האבטלה בארה"ב, שהעידו כי כלכלת ארה"ב מתקררת מהר מהצפוי. זמן קצר לאחר פרסום הנתונים, השווקים החלו לחוות לחץ מכירה מסיבי.

חשוב לזכור כי ביטקוין ושוק הקריפטו עדיין נחשבים בעיניי המיינסטרים כנכסי סיכון, ולכן בתקופות מאתגרות, רבים טוענים כי סביר שהם יהיו אלה שמובילים את הירידות, אך מנגד, כשמדובר בביטקוין בפרט, לא תמיד המצב כך.

קובעי המדיניות בפדרל רזרב הצהירו באופן די גלוי כי הגיע הזמן להורדת ריבית כבר בחודש ספטמבר בכ-0.5% וכאשר מדובר בשוק הקריפטו, הדעות הן חלוקות.

מצד אחד, ריבית נמוכה יותר עשויה להקל על לקיחת הלוואות וסיכוני מימון, אך מנגד, זהו איתות כי הכלכלה הריאלית מתקשה להתקדם ואף נתונה בסיכון של מיתון.

אנליסט בכיר בחברת מחקר הקריפטו K33 Research, הציג את הצד השני, והצביע על כך שמיתון עשוי להיות חיובי עבור ביטקוין בטווח הארוך, כשהוסיף וציין כי משקיעים מחפשים נכסים נדירים כמו ביטקוין וזהב בתקופות של סערות כלכליות. תחזית מנוגדת זו מדגישה את יחסי הגומלין המורכבים בין מאקרו-כלכלה ושוק הקריפטו, מה שמרמז על פי דעתו כי חוסנו של ביטקוין עשוי בסופו של דבר לנצח.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

אילון מאסק ודוג'קוין

למרות שדוג'קוין (DOGE) נחשב כמטבע ספקולטיבי הרבה יותר מאשר ביטקוין או אתריום, החיבה של אילון מאסק אליו, אינה פוסקת.

אתמול (ש'), עלו רחשים כי אילון מאסק עשוי להיכנס לפוליטיקה, כראש משרד ממשלתי חדש תחת נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ המתמודד בבחירות בנובמבר 2024.

אתמול, פרסם אילון תמונת בינה מלאכותית שלו, יושב מאחורי שלט שולחני עם האותיות "D.O.G.E". מודפס עליו. התמונה לוותה בטקסט "המחלקה ליעילות ממשלתית", או באנגלית Department of Government Efficiency.

דוג'קוין (DOGE) הגיע לשיא של 24 שעות, זמן לאחר פרסום הפוסט, אך נכון לכתיבת מילים אלו, עדיין מראה חולשה לאחר שאיבד יותר מ-4% ממחירה בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully