וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה הייחודית: התיכון בו לומדים ומנהלים עסק

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 14:10

התיכון החברתי תל אביב יפו מפעיל כחלק ממגמת לימודים עסק של אולפן סאונד חדשני ומקצועי, כאשר חניכי התיכון לומדים ועובדים במתחם תחת השם "מתחם לתרבות מוזיקלית צעירה": מרוויחים כסף ולומדים מקצוע

אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו. צוות המתחם,
אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו/צוות המתחם

במקום לעבוד בעבודות קיץ מזדמנות כמו מלצרות או בייביסיטר, חניכי התיכון החברתי מנהלים עסק - אולפן מוזיקה מקצועי שפעיל לאורך כל השנה, ועובדים בו גם בחופשים מהלימודים במסירות ומקצועיות. החניכים מצטרפים למגמה ומתחילים את הלימודים המקצועיים כבר בכיתה י' ועם השנים צוברים ידע, ניסיון ותחומי אחריות והופכים בעצמם למורים עבור התלמידים הצעירים שמצטרפים למגמה וכולם ביחד מתפעלים ומנהלים את העסק.

העסק בניהולם כולל אולפן הקלטות, חדר חזרות וחדר הופעות והוא מארח להקות ואמנים צעירים. ניהול העסק הכולל הפקה, ניהול משמרות ושכר, ניהול יומן, פרסום וקידום, תפעול סאונד, הקלטה ועריכה נעשה על ידי החניכים בהנחייתו של זך קפלן, מורה ומנהל מוזיקלי בעצמו.

אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו. צוות המתחם,
אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו/צוות המתחם

"הלימודים והעבודה באולפן סאונד מקצועי הינה הזדמנות חסרת תקדים עבור בני נוער ללמוד את מקצוע הניהול המוזיקלי. החניכים ממלאים מגוון של תחומי אחריות ברמה הכי מקצועית. הם מקימים במות, עושים את הסאונד, מקליטים, עורכים. יש את מי שאחראי על ניהול המשמרות, יש מי שמדריך אחרים, יש מי שאחראי לקדם את הפעילות של האולפן ברשתות החברתיות ויש מי שנמצא בקשר מול לקוחות ואחראי על התקשורת והתיאום מולם. מתנהל פה עסק אמיתי בתוך בית ספר. יש פה ערך כפול, מעבר לניהול האולפן ורכישת מקצוע החניכים לומדים התנהלות כלכלית כפי שבאה לידי ביטוי בעולם העסקי ויצאו החוצה לעולם התעסוקה על כלים ידע ומיומנויות וגם עם הכשרה מקצועית איכותית", אומר זך.

"בימים אלו אנחנו עובדים על פרויקט חדש לייבל 'מחוספס' במסגרתו האולפן יארח 10 להקות צעירות אותן החניכים יקליטו ויערכו. את התוצרים מעלים ליוטיוב ולרשתות החברתיות וניסיון קודם שעשינו הוביל למאות צפיות והיה מאוד מוצלח. אנחנו רוצים להפוך את הלייבל למוצר אותו החניכים ימשיכו לפתח ולנהל תחת אחריותם. החניכים לוקחים את המקצוע ואת העבודה מאוד ברצינות, הם מקדישים לכך גם מזמנם החופשי כי מבינים שזה עבודה לכל דבר ועניין וכדי שהעסק יצליח ויתפקד הם צריכים להתייחס לכך ברצינות ובהשקעה וכך קורה", מוסיף זך.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו. צוות המתחם,
אולפן הסאונד של התיכון החברתי תל אביב יפו/צוות המתחם

"בתיכון החברתי אנחנו מאמינים מעבר להכל בהקניה של מיומנויות וכלים שיאפשרו לבני הנוער להשתלב באופן מיטבי כבוגרים בחברה. התפקיד שלנו כמחנכים, מעבר להקניית הידע הוא לצייד אותם בהערכה עצמית, ביטחון, יכולת הערכה עצמית ואת זה הם מקבלים גם מהלימודים בתיכון וגם מניהול העסק. הם חווים קשת של חוויות והתמודדויות ולומדים לפתור בעיות, לעבוד בצוות, לפתח יכולות של שיתוף פעולה, לקיחת אחריות ועצמאות", אומר אוהד להב, מנהל התיכון החברתי.

מאור סגל, חניכה בכיתה י"ב אחראית משמרות באולפן מספרת "אני מאוד נהנית מהעבודה באולפן, אני עובדת בו מכיתה י' ובמהלך השנים צברתי המון ידע וניסיון בתחום הניהול המוזיקלי. אני אוהבת מוזיקה ויצירה וזה שילוב מושלם מבחינתי של לימודים ותעסוקה. אני מרגישה שיש לי המון אחריות ומחויבות גם כלפי שאר החברים שלי במגמה איתם אני עובדת צמוד כצוות וגם עבור הלקוחות איתם אנחנו עובדים. בזכות העבודה באולפן אני גם מרוויחה כסף וגם פוגשת המון מוזיקאים ונהנית לקחת חלק בתהליכי יצירה וקידום של מוזיקאים צעירים" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully