וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר כיתת כוננות ביקש תרומה של 20 בובות ראווה לעמדות דמה - וקיבל 1,000

8.9.2024 / 14:48

חבר כיתת כוננות באחד מיישובי הצפון פרסם בקשה יוצאת דופן: בובות ראווה שידמו עמדות מאוישות ויספגו את טילי האויב. לאחר מכן הוצף במאות פניות ותרומות גדולות מכפי שיכול לטפל בהן: "עוד במלחמת העולם השנייה השתמשו בעמדות דמה כדי לבלבל את האויב"

בווידאו:נפילת כטב"ם, כביש 98, 25 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בקבוצת "הג'אנקיה" בפייסבוק, שמאגדת חובבי מציאות ישנות שזרוקות ברחוב, פורסם בשבוע שעבר פוסט שהפך ויראלי: "שלום, שמי אופיר, אני לוחם במחלקת ההגנה של אחד מקיבוצי הצפון, ואני זקוק לעזרתכם. אני מחפש (בתרומה) 20 בובות ראווה, עדיף מאזור הצפון, לא איכפת לי באיזה מצב. אני רוצה להקים עמדת דמה ולהטעות כתב"מים ונ"טים, בעקבות פציעה של שני חבר'ה ממושב לידנו מנ"ט.

"ניסיתי אפילו ליצור קשר עם המשביר, פוקס וקסטרו, אבל לא ענו לי, אולי הם בשביתה היום. אני פונה אליכם קבוצת אנשים נפלאים למצוא דרך לעזור לי. בנוסף אני מחפש גם רשתות הסוואה, ציליות, סנטף, איסקורית או דנפל, כמובן שמשומשים, נוכל להקים איתם עמדות. גם רשתות ברזל לבניין יהיה מעולה כדי לבלום את הכתב"מים (רשמית, זאת השורה הכי הזויה שכתבתי בחיי)".

מיד עם פרסום הפוסט, הוצף אופיר במאות פניות, ביניהן של מנכ"לים וסמנכ"לית של חברות אופנה, שרצו להירתם למאבק, אבל מפאת הפעילות המבצעית שבה היה מעורב, לא הצליח לחזור אליהם. "כתבתי את הפוסט אחרי ששני חברים נפצעו מנ"ט וזה כאב לי", הוא אומר, "אז חשבתי מה אפשר לעשות, ונזכרתי שעוד במלחמת העולם השנייה השתמשו בעמדות דמה כדי לבלבל את האויב, חלקן היו בתנועה, וכשהוא היה צריך לבחור לאן לירות, הוא בחר בהן. בקורס הצלפים שאני השתמשתי בו, היו טכניקות כאלה.

נזק בקריית שמונה לאחר נפילת רקטה. אייל מרגולין, פלאש 90
נזק לאחר נפילת רקטה. "כתבתי את הפוסט אחרי ששני חברים נפצעו מנ"ט וזה כאב לי, אז חשבתי מה אפשר לעשות"/פלאש 90, אייל מרגולין

"זה התפשט בצורה משוגעת. רציתי 20 בובות, והגעתי לכמעט 1,000, שיכולות להספיק לגזרה שלנו, לגזרה המערבית ולגדודים הסדירים. התקשרו המון אנשים מקסימים ואחת השיחות המרגשות היתה מאישה מבני ברק. היא אמרה שהיא לא שירתה בצבא וגם לא הילדים שלה, ושהיא מכינה פאות ומוכנה לתת לי את ראש הקלקר שהיא עובדת אתו ולעבוד על כדור אם צריך כדי לסייע.

"אין לי את היכולת לאסוף, לאחסן, להרכיב ולהציב את הבובות. אני יכול להעביר אותן לגוף צבאי שיעשה את זה ואני אמור להיפגש איתם בקרוב לתאם תפעול ואיסוף. בשגרה אני בעלים של חדר בריחה, שלא פעיל כרגע כי הקיבוץ והמשפחה מפונים, אבל יש לי ידיים טובות ובסוף השבוע היה גם קצת זמן פנוי כדי לחזור לכל אלה ששלחו לי הודעות ולא הספקתי לחזור אליהם.

"יצרו איתי קשר תורמים מחו"ל. אחד מהם אמר, שהוא יכול לשלוח לי בובות מתנפחות. בהתחלה נבהלתי ושאלתי אם מדובר בבובות מין, והוא אומר שאלה בובות מתנפחות בצורת בני אדם, שעולות 14 דולר, ואנשים מושיבים אותן לידם במכונית כשהם נוסעים על נתיב של תחבורה ציבורית כדי לא לחטוף קנס. זה אולי נשמע מגוחך, אבל זה כיף גדול. בעיקר מחממת לב ההיענות העצומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully