וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הקרן התפטר בשל חרם נגד ישראל: "נירמול אנטישמיות, תגמול לסטודנטים תומכי חמאס"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 10:07

ג'וזף אדלמן, מנהל קרן גידור ומנהל ההשקעות באוניברסיטת בראון, התפטר מתפקידו על רקע כוונת האוניברסיטה לקיים הצבעה שבה תחליט על משיכת השקעות מישראל: "כישלון מדהים של מנהיגות, גוף שאין לו שיפוט מוסרי בסיסי"

מחאה פרו-פלסטינית באוניברסיטת וירג'יניה/טלגרם

ג'וזף אדלמן, מנהל קרן גידור ומנהל ההשקעות של אוניברסיטת בראון, התפטר אתמול (ראשון) מתפקידו. אדלמן הסביר את המניעים להתפטרותו בהצבעה הצפויה באוקטובר, שבה צפויה להצביע האוניברסיטה על קבלת החלטה של משיכת השקעות מישראל. ההחלטה על קיום ההצבעה התקבלה במסגרת הסכם עם המפגינים הפרו-פלסטינים שבו הסכימו לפירוק המאהל בקמפוס.

במכתב שפירסם אדלמן בוול סטריט ג'ורנל הוא הביע דאגה מ"יחסה של האוניברסיטה לאנטישמיות הגואה בקמפוס ולתנועה פוליטית הולכת וגדלה המבקשת להשמיד את מדינת ישראל".

"העובדה שהצבעה כזאת נשקלה בכלל היא דבר מגונה מבחינה מוסרית, ובטח אם היא אכן תתקיים, במיוחד כאשר הדבר מגיע בעקבות המתקפה הקטלנית ביותר על העם היהודי מאז השואה", כתב אדלמן במאמר הדעה שלו. "לישראל, כמו לכל האומות, יש חובה מוסרית להגן על אזרחיה מפני פיגועי טרור, וזה בדיוק מה שהיא עושה".

אדלמן הוסיף כי "אינני רוצה לרמוז שעקרונות אמיתיים כלשהם עמדו בבסיס החלטתו של בראון לקיים הצבעה על משיכת השקעות: היא לא נעשתה על בסיס עובדות או ערכים אלא על בסיס חולשה כלפי פעילי סטודנטים. הנהגת האוניברסיטה בחרה משום מה לתגמל, במקום להעניש, את הפעילים על שיבוש חיי הקמפוס, הפרת כללי בית הספר וקידום אלימות ואנטישמיות בבראון".

ג'וזף אלדמן. צילום מסך, צילום מסך
אדלמן. "זוהי כניעה לאותה שנאה שהובילה לשואה ולזוועות הבלתי נתפסות של ה-7 באוקטובר"/צילום מסך, צילום מסך

לדבריו, "הנהגת אוניברסיטת בראון מודה כי ההצבעה הצפויה על משיכת השקעות נועדה 'לקנות התנהגות טובה' מצד פעילים תומכי חמאס, שרבים מהם תומכים בתנועת החרם, משיכת השקעות וסנקציות, השואפת להשמדת המדינה היהודית באמצעות לוחמה פוליטית וכלכלית. BDS הוא ניסיון לנרמל את האנטישמיות במוסדות המיינסטרים האמריקאי. יותר מתריסר מדינות בארה"ב העבירו חוקים המתייחסים ל-BDS כסוג של אפליה.

"אין זה מקרה שקבוצות מובילות התומכות בחרם קשורות לארגוני טרור המבקשים להשמיד את העם היהודי. בסופו של דבר, זו המטרה של תנועת ה-BDS, אני לא יכול לקבל את ההתייחסות לתנועת שנאה כלגיטימית וראויה לשימוע. מדיניות הפיוס של בראון לא תעבוד. זוהי כניעה לאותה שנאה שהובילה לשואה ולזוועות הבלתי נתפסות של ה-7 באוקטובר.

"כיצד יכול בראון לשוות אמינות לקולות אנטישמיים אלה, שהחלו להפגין בתמיכה באלימות נגד יהודים עוד לפני שישראל הגיבה למתקפה ב-7 באוקטובר? זה כאילו שמועצת בראון הסכימה להצביע אם לישראל יש זכות להגן על עצמה, אם לישראל יש זכות קיום, ואפילו אם ליהודים יש זכות קיום.

"אני רואה בנכונות לקיים את ההצבעה הזאת כישלון מדהים של מנהיגות מוסרית באוניברסיטת בראון. אני לא מוכן לשים את שמי או לתת את זמני לגוף שאין לו שיפוט מוסרי בסיסי. אני מתפטר בזאת מחבר הנאמנים."

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת בראון. FREDERIC J. BROWN/AFP Getty Images, GettyImages
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת בראון/GettyImages, FREDERIC J. BROWN/AFP Getty Images

אדלמן, מנכ"ל חברת השקעות הביוטכנולוגיה Perceptive Advisors ובוגר UC סן דייגו, הצטרף לדירקטוריון ב-2019 והיה אמור לכהן בתפקידו במשך 6 שנים. עם הודעתו הוסרו הפרופיל שלו והמידע עליו מאתר האינטרנט של בראון.

אדלמן הוא תורם מרכזי לאוניברסיטה. בשנת 2014 תרם סכום של 1.65 מיליון דולר למימון מחקר טיפול ורכישת ציוד במכון למדעי המוח. הוא ואשתו העניקו תרומה נוספת למרכז לזכויות האדם באוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully