וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת: "נשבית כלל המשק כשתעבור התוכנית הכלכלית בקריאה ראשונה בכנסת"

עינב בן יהודה

30.3.2003 / 16:12

התוכנית צפויה לעבור בקריאה ראשונה; עודד טירה ממליץ לראשי לשכת התיאום להשעות יחסיהם עם ההסתדרות: "הם מובילים להתאבדות קולקטיווית"



מטה המאבק של ההסתדרות החליט היום כי ההסתדרות תשבית את המשק שביתה כללית, באופן מיידי, ברגע שבו תעבור תוכנית החירום הכלכלית בקריאה ראשונה בכנסת. ב-7 באפריל צפויה הכנסת לאשר את התוכנית הכלכלית בקריאה ראשונה וב-15 באפריל צפויה בקריאה שנייה ושלישית.



השביתה תחול על כלל הסקטורים והעובדים במשק. ועדה מיוחדת בתוך מטה המאבק תשקול שיקול מדוקדק באשר לשחרור גופים או יחידות מסוימות מהשביתה, או לגבי הקלות כלשהן.



בישיבה אמר יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ: "אנו עומדים בפני אחד מהימים החשובים ביותר של מערכת יחסי העבודה במדינת ישראל. הממשלה מוכיחה בתוכניתה כי אין לה גבולות, אין לה שום מעצורים והיא לא עוצרת בשום רמזור בדרכה האגרסיווית לפגיעה בציבורי העובדים. התוכנית הרעה הזאת הולכת לחבוט בכל השכבות החלשות במדינת ישראל". עוד הוסיף פרץ כי ההסתדרות מוכנה להיות שותפה ולהירתם לתכנית כוללת ורצינית להבראת המשק.



עובדי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות והמורים החלו היום בשיבושי עבודה, במסגרת מחאתם כנגד התוכנית הכלכלית. במסגרת העיצומים החלו היום הלימודים בבתי הספר בשעה 9:00, לשכות התעסוקה סגורות לקהל, לא ניתן להנפיק דרכון חדש או להאריך את תוקפו של דרכון קיים, לא ניתן להנפיק תעודת זהות חדשה, תעודת לידה או תעודת פטירה בלשכות רישום האוכלוסיה שבמשרד הפנים. בנוסף, החל ממחר יושבתו הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות: לא תתקיים קבלת קהל, לא תפונה אשפה, לא יירשמו דו"חות חנייה לכלי רכב ולא יפעלו מינהל ההנדסה והפיקוח העירוני.



היום אמר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים כי ההתאחדות תראה בהכרזת שביתה מטעם ההסתדרות כפעולה שאיננה הולמת את המצב הכלכלי והמלחמתי כיום וכהפרה של אמנה. "בכך שההסתדרות והרשויות דוחפים לשביתות הם מובילים להתאבדות קולקטיווית" ציין טירה.



טירה הוסיף כי יציע לראשי לשכת התאום להשעות את היחסים עם ההסתדרות. "באשר לשביתת הרשויות המקומיות, אני אמליץ לחברי לנקוט בסנקציות נגדן. לרשויות המקומיות אין על מה להתלונן, שכן, כיום בלאו הכי חלקן הגדול אינו משרת כראוי את המגזר העסקי, למרות שמגזר זה משלם להן סכומי עתק של מיליארדי שקל בשנה".



עוד הוסיף טירה, כי אף ישקלו אפשרויות של פניה לערכאות משפטיות כדי לעצור את השביתות.
גם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הצטרף היום לביקורת כנגד הרשויות המקומיות. "במקום לבזבז אנרגיה על ארגון שביתות, עדיף היה שהרשויות המקומיות תקדשנה את כוחותיהן להתייעלות ולהורדת גובה הארנונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully